• bongen80

Vad jobbar ni med?

Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Lövings

Jag studerar till Sjuksköterska. Operation vill jag jobba med.
    Sambon jobbar som betongare.

• Svanboet

Jag är doktorand (civ.ing i botten) och min blivande är servicetekniker inom tele. Träffades i kyrkans ungdomsgrupp långt innan någon av oss börjat jobba med dagens yrken

• Hawaiiii

Ja, det är skitkul :D
    Det känns mer som jag får betalt för att utöva min hobby än att jobba..

Tillde skrev 2009-02-20 14:23:18 följande:
    Coolt jobb
  • AnRo09

Jag är SOS-operatör och min m2b jobbar som portmontör.

• Hawaiiii

SOS-operatör var jag jättesugen på att jobba som förut! Är det lika intressant som jag fick för mig att det var?

AnRo09 skrev 2009-02-20 14:39:56 följande:
    Jag är SOS-operatör och min m2b jobbar som portmontör.
  • passionsblomman

När vi träffades jobbade vi båda två natt. Nu när vi har barn har vi haft alla möjliga konstiga tider för att just gå omlott så någon alltid kan hämta/lämna och så. Sambon har åkt hemifrån lagom för att lämna i skolan och kommit hem vid 22.30 på kvällen, själv har jag stigit upp 03.50 och åkt ut i natten för att sedan vara hemma igen vid 14-tiden. Jag har inte jobbat helger nu, men desto mer har sambon gjort det, så en vanlig tisdag, när han haft ledig dag och jag ju kommer hem tidigt, har vi haft våra helgmiddagar och så...

Men, inte ofta sover båda hela natten i samma säng när man jobbar så...

bongen80 skrev 2009-02-20 13:51:17 följande: