• bongen80

Vad jobbar ni med?

Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Pumpkin

Jag hittade det här:

1. Läkare+Läkare
    2. Lärare+lärare
    3. Sjuksköterska + Lastbilschaufför
    4. Sjuksköterska + Byggarbetare
    5. Sjuksköterska + Säljare

• didis

Jag är privattandläkare med eget ab och maken matematiker/fysiker/civilingenjör/projektledare beroende på hur man ser på saken

En inte helt ovanlig kombination skulle jag tro. Många kollegor är tillsammans med andra tandläkare, kombinationen tandläkare - tandsköterska är mer ovanlig.

• MsomiMarie

Jag läste till lärare förut,min dåvarande sambo läste också då till lärare. Nästan alla mina lärarpolare bor och lever tillsammans med andra lärare Så det stämmer in rätt bra. Man har mkt att prata om,man brinner för samma sak,pedagogiken,eller ett särskilt ämne. Man förstår varandras problem och liknande,och läraryrket är ju fyllt med problem och konflikter att lösa och då är det härligt att ha någon att prata och resonera med hemma som förstår,så upplevde jag det iaf. Nu jobbar jag som uska för tillfället,men ska fortsätta mina lärarstudier efter bröllopet (måste jobba för att spara pengar). Min sambo ska studera till sjuksköterska inom akutsjukvård och bli abmulansförare.

• bongen80
    Pumpkin skrev 2009-02-20 11:22:32 följande:
    Jag hittade det här:
    1. Läkare+Läkare2. Lärare+lärare3. Sjuksköterska + Lastbilschaufför4. Sjuksköterska + Byggarbetare5. Sjuksköterska + Säljare
    oo vart hittade du det? googlade du eller? måste kolla om det är den.....
  • passionsblomman