• bongen80

Vad jobbar ni med?

Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • ettem

Sambon var köksmästare och jag frukostvärdinna när vi träffades, och vi har efter det alltid jobbat ihop på samma ställen. Nu driver vi ett hotell ihop.
    Får väl se om vi en vacker dag söker oss till varsin arbetsplats, men det fungerar riktigt bra att arbeta ihop för oss

• marsros

apotekare-elektriker

Jo jag är den enda i min akademikerkrets som har en hantverkare. Men nu tänder jag på väldigt manliga män!

• Evepeve

jag e blivande socionom o sambon är busschafför. har hört att socionomer och jag tror det var präster skiljer sig mest, speciellt om man är gift med någon som inte arbetar med människor. hoppas inte det e sant :)

• maj2010

Han är civilingenjör, jag är verksamhetskoordinator (=typ administratör)
    Fast när vi träffades var jag tågvärd och han pendlade till jobbet i en annan stad...

• Nalle Puh 40

Vi jobbar båda inom LSS men nu läser sambom till fritidspedagog

• Persianbride2009

Jag är lärarstuderande och han studerar till flygledare.

• Tillde

Vad sägs om polis-sjuksköterska, brandman-polis eller brandman-sjuksköterska då? Och givetvis polis-polis etc? Måste ju vara riktiga klassiker, kanske pga. de sk. blåljusfesterna

• Imma

båda är ekonomer och båda jobbar som controller.

• feministbrud

Politiskt sekreterare och marknadschef. Båda inom den liberala sfären

Svar på tråden Vad jobbar ni med?