• bongen80

Vad jobbar ni med?

Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • MammaMiaa

Jag är lokalvårdare  Han är butikstyckare

• Snufflan

Jag: Väktare
    Han: Väktare
    Haha, fast det är perfekt då kan vi träna självskydd o sånt med varandra. Vi kan oxå lätt prata om sånt som händer i jobbet, vi kan ju båda alla lagar som vi jobbar efter, så det är perfekt att ha varndra som bollplank om man känner sig osäker om nått. När vi oxå har våra uniformer på oss så är vi väldigt färgkordinerade, hihi...

• sockersmulan

oh, bibliotikarie! hur blir man det??
    jag är gymnasielärare i språk, men funderar på att vidareutbilda mig till bibliotikarie.. min m2b är för övrigt civilingengör.

Heloise skrev 2009-03-18 00:57:07 följande:
    jag: studerar till bibliotekariehan: gymnasielärare
  • troddealdrig

Jag=kör långtradarchaufför
    Han=svetsare

• Mörk Ängel
    sockersmulan skrev 2009-03-18 09:56:47 följande:
    oh, bibliotikarie! hur blir man det?? jag är gymnasielärare i språk, men funderar på att vidareutbilda mig till bibliotikarie.. min m2b är för övrigt civilingengör.
    Det finns ju knappt några jobb, enligt en bibliotikarie jag känner!
  • sockersmulan

inte? tråkigt! å andra sidan är det inte så gott om gymnasielärarjobb just nu heller..iaf inte där jag bor..

Mörk Ängel skrev 2009-03-18 10:18:30 följande:

Det finns ju knappt några jobb, enligt en bibliotikarie jag känner!
  • paulaner

Han: Marknadschef
    Jag: Projektledare inom reklam och kommunikation

Passar perfekt! Han var nämligen kund på mitt jobb när vi träffades

• Mörk Ängel