• bongen80

Vad jobbar ni med?

Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • MammaMiaa

Jag är lokalvårdare  Han är butikstyckare

• Snufflan

Jag: Väktare
    Han: Väktare
    Haha, fast det är perfekt då kan vi träna självskydd o sånt med varandra. Vi kan oxå lätt prata om sånt som händer i jobbet, vi kan ju båda alla lagar som vi jobbar efter, så det är perfekt att ha varndra som bollplank om man känner sig osäker om nått. När vi oxå har våra uniformer på oss så är vi väldigt färgkordinerade, hihi...

• sockersmulan

oh, bibliotikarie! hur blir man det??
    jag är gymnasielärare i språk, men funderar på att vidareutbilda mig till bibliotikarie.. min m2b är för övrigt civilingengör.

Heloise skrev 2009-03-18 00:57:07 följande:
    jag: studerar till bibliotekariehan: gymnasielärare
  • troddealdrig

Jag=kör långtradarchaufför
    Han=svetsare

• Mörk Ängel
    sockersmulan skrev 2009-03-18 09:56:47 följande:
    oh, bibliotikarie! hur blir man det?? jag är gymnasielärare i språk, men funderar på att vidareutbilda mig till bibliotikarie.. min m2b är för övrigt civilingengör.
    Det finns ju knappt några jobb, enligt en bibliotikarie jag känner!
  • sockersmulan

inte? tråkigt! å andra sidan är det inte så gott om gymnasielärarjobb just nu heller..iaf inte där jag bor..

Mörk Ängel skrev 2009-03-18 10:18:30 följande:

Det finns ju knappt några jobb, enligt en bibliotikarie jag känner!
  • paulaner

Han: Marknadschef
    Jag: Projektledare inom reklam och kommunikation

Passar perfekt! Han var nämligen kund på mitt jobb när vi träffades

• Mörk Ängel

Ja, vad jag har förstått så är det svårt för dem. Hon har inte haft ett enda fast jobb sen hon gick ut för ett par år sedan och är nu arbetslös. Å andra sidan så har hon ju envisats med att sätta sig i Stockholm så källan kanske inte är supertalande för resten av Sverige

Jag trodde att gymnasielärare behövdes?

sockersmulan skrev 2009-03-18 10:22:42 följande:
    inte? tråkigt! å andra sidan är det inte så gott om gymnasielärarjobb just nu heller..iaf inte där jag bor..Mörk Ängel skrev 2009-03-18 10:18:30 följande:
  • T0612

Jag studerar till förskolelärare och han jobbar på EM(europa möbler)

• sockersmulan

haha, näe kanske inte.

jo, om några år behövs vi säkert jättemkt, fast innan 40-talisterna går i pension är det lite brist på fasta jobb. jag letar iofs bara i lund- och malmötrakten, så jag har ju ingen jättekoll på hur det ser ut i resten av landet.

Mörk Ängel skrev 2009-03-18 10:30:06 följande:

Ja, vad jag har förstått så är det svårt för dem. Hon har inte haft ett enda fast jobb sen hon gick ut för ett par år sedan och är nu arbetslös. Å andra sidan så har hon ju envisats med att sätta sig i Stockholm så källan kanske inte är supertalande för resten av Sverige Jag trodde att gymnasielärare behövdes?
  • Cantaton

Jag är sångerska, producent och manager medan sambon utbildar sig till samhällsplanerare.

• J D

djurö 09 skrev 2009-02-20 12:59:36 följande:
    Jurist-civ.ing

Samma här. Immaterialrättsjurist och bioteknolog dessutom, mkt intressanta diskussioner. Rätt vanligt med civ. ing. och jurist-kombon tror jag.

• mamci

Jag: just nu arbetsökande nyutbildad behandlingsassitent, jobbar timme inom kommun, särskilda omsorgen och har gjort i fler år.
    Han: underhållsmekaniker/musiker

• Nippran

Jag är socionom och arbetar med biståndshandläggning för äldre över 65. Han är inom filmbranschen och regisserar, producerar m.m. samt att han arbetar inom livsmedelsbutik.

• chenda86

Jag: Säljare
    Han: Datasnille :) Underbar kombination!

• JustMeAndMyLove

Jag fick ändra i en novell jag sålde till en tidning för "det är inte enligt normen för en läkare och en snickare att vara ett par"

Tycker det var högst märkligt! Vem skulle liskom ta illa upp av det paret? (som bara nämndes i texten som bikaraktärer)

• bongen80
    JustMeAndMyLove skrev 2009-03-18 23:54:23 följande:
    Jag fick ändra i en novell jag sålde till en tidning för "det är inte enligt normen för en läkare och en snickare att vara ett par"Tycker det var högst märkligt! Vem skulle liskom ta illa upp av det paret? (som bara nämndes i texten som bikaraktärer)
    Haha ja så det spelar alltså roll vilket yrke man har. Tom i novellvärlden.....

Tycker i övrigt att det var löjligt att behöva ändra det
  • Malmöbrud 2009

jag: civilekonom
    han: elektroingenjör

Väldigt vanlig kombination tror jag. Det är bra för ingen av oss kan sväva ut i skolsnack eftersom det blir en meningslös diskussion. Däremot kompletterar vi varandra i vardagslivet, jag sköter ekonomin, han löser problem;)

• JL2b

jag: Studerar till förskollärare
    Han: Snickare

Blir nog en bra kombination när jag är klar sen =)
    Jag tar hand om barnen och han bygger huset, perfekt!

Svar på tråden Vad jobbar ni med?