• bongen80

Vad jobbar ni med?

Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

• Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Pumpkin

Fast det kan ju vara så att Aftonbladet publicerat något från en norsk tidning eller vice versa

bongen80 skrev 2009-02-20 11:32:32 följande:
    jaha...nej den jag menar var från aftonbladet eller expressen. men kul att det finns fler artiklar, det är ganska intressant tycker jag
  • Hawaiiii

Jorå... här stämmer det. Vi båda jobbar som piloter. Kanske hade varit ännu mer klyschigt om jag vore flygvärdinna, men det har aldrig lockat mig.

• passionsblomman

Du ser! Jag var på ett bröllop där fasiken halva gänget var väktare och så hela högen med tjejer kollegor från samma bageri!

zeddy skrev 2009-02-20 11:36:01 följande:
    Hihi min sambo var också väktare när vi träffades, och jag butiksbiträde Nu jobbar han för staten och jag är säljare
  • zeddy

De där väktarna är riktiga tjejtjusare

passionsblomman skrev 2009-02-20 11:45:03 följande:
    Du ser! Jag var på ett bröllop där fasiken halva gänget var väktare och så hela högen med tjejer kollegor från samma bageri!
  • passionsblomman

Ja det är de! och de har ju en hel del tid att stå och snacka med ifall inget händer....

zeddy skrev 2009-02-20 11:46:46 följande:
    De där väktarna är riktiga tjejtjusare
  • emw

arkitekt-civ.ing
    träffades under studierna, men dock inte på skolan utan på krogen

• Anki82

Säljare- Order management
    För konkurrerande företag så det blir ganska roliga diskussioner ibland..

Svar på tråden Vad jobbar ni med?