• bongen80

    Vad jobbar ni med?

    Läste i en kvällstidning för ett tag sen att vissa yrkeskategorier är mer benägna att välja varandra.

    Bla var läkare som gifter sig med läkare vanligt, samma med lärare. En vanlig kombination var också lastbilschaufför och undersköterska. Kommer inte ihåg fler...kanske nån annan gör det.

    Vi tillhör den senare gruppen. Så min fråga är: Hur ser ert förhållande ut? Vad jobbar ni med?

  • Svar på tråden Vad jobbar ni med?
  • Sesamy

    Kul tanke! Undrar om det stämmer.... ? =)
    Jag är samhälls- och beteendevetare och jobbar just nu med antidiskrimineringsfrågor.
    Min m2b är student just nu och kommer blir typ dataingenjör (jobba med tekniken bakom hemsidor). Tidigare har han jobbat både på volvo och som pantbankstjänsteman - även om han alltid brunnit just för datorer och programmering.

    Så vi jobbar ju med helt olika saker.... Men vi ser på våra jobb på ganska lika sätt. Vi jobbar med det vi verkligen brinner för liksom och som vi tycker är viktigt....

    Hm... Undrar vilken kategori vi blir?!

  • ario

    Min fästman läser till läkare, själv läser jag till apotekare. Igentligen kommer inte läkare o apotekare överens:P men för oss funkar det så länge vi inte diskuterar medicin:P

  • bongen80

    undrar om man kan få tag på tidningen, skulle vara kul att jämföra med svaren här i tråden..

  • melonbuske

    jag är busschaufför och min sambo är it-tekniker/konsult.. inte heller så lika ^^

  • MV85

    hmmm ja du... Jag ska börja jobba som brandvakt, han jobbar som det.. Men inte det någon av oss ska göra i längden antaligen. Han ska läsa till präst (jag är inte ens troende) och jag.. ja, det återstår att se! Jag har inte kommit på vad jag ska bli när jag blir stor än hehehe
    Så nej, vi är inte särskilt lika på den fronten!

  • styrbord

    Här stämmer teorin
    Vi är väktare resp ordningsvakt...

  • Fenixx

    här stämmer teorin också..vi jobbar också inom samma yrke fast i olika inriktningar.

  • bongen80

    ja fast det var inte bara samma yrkeskategorie inom förhållandet...som det handlade om. sjutton också att jag har slängt tidningen.

    lastbilschaufför-undersköterska var också jättevanlig o det fanns fler, men jag kommer ju som sagt inte ihåg? Var det nån annan som läste artikeln som vet?

Svar på tråden Vad jobbar ni med?