• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Nalle Puh 40

Ingenjörsbruden: Vilken kul grej med listan Kul att se hur olika man tänker

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-14 09:25:55 följande:
    Hehe, ja det var väl inte så svårt? Ses vi inne på stationen vid O´Learys eller utanför vid ingången? Ska vi ha en ros i kavajslaget?
    Hahaha japp!
    O´Learys....utanför vid ingången till deras uteserveringen eller så....eller så ringer vi!
  • ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-14 09:26:07 följande:

Ingenjörsbruden: Vilken kul grej med listan Kul att se hur olika man tänker
    Ja visst....manligt o kvinnligt...rätt kul! Tjejernas var helt ok....men ja....inte så bra som grabbarnas.

Visade listan för maken på kvällen...men han förstod inte "the fuss"...det var ju inga konstiga saker....bara SJÄLVKLARA tyckte han! Haahahhaha
  • Ninnnis

Ingången till uteserveringen och ingången till stationen är nog typ samma ställe? Vi hittar nog varandra!

ingenjörsbruden skrev 2009-05-14 09:28:53 följande:
    Hahaha japp! O´Learys....utanför vid ingången till deras uteserveringen eller så....eller så ringer vi!
  • Nalle Puh 40

Åh, vad mysigt med "date" *suckar lite avudsjukt*

• ingenjörsbruden

Nallis: vi träffas ju rätt snart ändå!! Tiden går ju fort!

Ninnnis skrev 2009-05-14 09:34:39 följande:
    Ingången till uteserveringen och ingången till stationen är nog typ samma ställe? Vi hittar nog varandra!
    Blir nog svårt att missa en gravidtjock förvirrad ingenjör utanför en bar!! Hahahaha

Nä nu blir vi snart hämtade med buss...ska kika på Vilks konstverk... www.ladonia.net...o äta gott på Strand hotel i Arild....jaja...maten blir nog god!

BAMSEKRAMAR!!!
  • Hvidbrud

Ooj vad det skrivs här inne! Man kan ju inte ligga i soffan en kväll utan att missa en massa!

Blommis: Ajajajajajaj! Jäkla okänsliga gubbe! Tänk om du hadde rotat runt så bland hans testiklar! Men detkanske var bra att han var noggran, såklart. Liite ont ska man ju vänja sig till. Men livmodertappen är ju så öm. Skulle sätta in en spiral för några år sen (utan att ha varit gravid eller fött, så öppningen i tappen var ju inte så stor) så gyn gav mig lokalbedövning. Aj, en jättenål ragt upp i tjollamuffan. Det krävdes massor av krafter för att inte sparka henne i huvudet. När jag några månader skulle ta ut den igen (fick veckolånga näsblödningar istället för mens ) hade trådarna lirkat sig in, så den (nya) gynnen pressade in en tång och fiskade runt där. Utan bedövning. Jag var öm jätte länge. Åh, det var på ett sånt äckligt ställe hon hade sin praktik och det kändes inte rent. Sa till min läkare att ALDRIG hänvisa patienter dit igen. Jag gick direkt ut och köpte nya vackra underkläder som pressent till mitt stackars underliv...
    Men mysig lunch och bio med mannen man älskar låter ännu bättre!

Åh, jag hoppas att jag kan smyga ifrån på söndag, skulle vara så kul att se era ansikten på riktigt. jag har ju bara visat mig i full brudstass liksom...

I kväll kommer ännu en tjej och kollar på butiken! Kosmetolog är hon, men vad tusan, så får kunderna nått annat bara! Hoppas att hon gillar min lilla urabana oas! Hoppas bara att jag inte satt priset för högt...

Nallis: Åh, vad lättad jag blir när jag hör att du sov så länge. Det var nog precis det du behövde!

Ankan: Hoppas att huset är lika fint som ni tror och att ni får både lån och huset! *hållertummarnaochsmaskarpåengiffel*

lanovia: Gullig man du har. Älskar frukost på sängen!

Ninnis: Hi hi! Ja ROSOR!!!!!

• Ninnnis

Ingenjören, vad är det för konstigt ställe? *hoppas de inte äter upp dig*

Hvidis, fnissar åt din berättelse om tjollamuffan och näsmens (fast det var ju inte kul att du hade ont såklart)

Ingenjören, när ska du och Nalle träffas? *nyfiken i en strut*

• lanovia 08
    Kan inte låta bli att le åt Hvidis underbara berättelse, för att inte prata om det underbara ordet tjollamuffan. Men förstår att det inte vara så trevligt då.

Hvidis har du planerat om helgen ännu så du kan komma på söndag eller?

Ingenöjris du får se till att komma dit först på söndag så kan Ninnis o jag (ev Hvidis) ta sikte på den förvirrade gravida.
    Allra bästa är ju om Hvidis kommer och är där tidigt hon med. Då får jag o Ninnis superlätt. Två gravida missar man väl knappast??
    Men jag kommer helt enkelt ta sikte på huvudingången till stationen som dessutom enligt er ligger precis vid O'Learys. Rätt uppfattat?
    Kl 15 på söndag smäller det. Någon vi har missat nu som också vill komma med? Ankan vad synd att du inte kan.
  • Nalle Puh 40

Vi har en "date" inplanerad till sommaren/hösten

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)