• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Sedan ville hon att vi skulle köpa ÄL test också. Kunde vara bra för att få riktigt koll på cykeln tyckte hon. Så vi får väl sluta envisas och köpa ett sådant test.
    Lite roligt var det för hon sa att det kan vara bra då de flesta par har tappat nöjet med sex efter att försökt få barn så länge. Hon hade hittills bara varit med om ett par som sagt att det inte var less.
    Vi sa inget, lite senare frågade hon oss hur ofta vi har sex runt ÄL. Tja typ varannan dag sa vi. Hehe gissa hennes min, efter att hon just suttit o pratat om att par börjar ledsna på sex efter ett tag.
    Jag fick ur mig något i stil med: Öh, vi hör nog till de som inte ledsnat.

Men ni som har ÄL test, tex Ninnis. Köpte du/ni era på apoteket eller på billiga tester? När skall man börja med dem? Något särskild dag i månaden?

• Ankan80

Å herreminjösses vad mycket prover och grejer
    Men otroligt skönt att allt verkar ok!!

Vilken tur att man kan få lite hjälp iaf, även om ordet verkstad verkligen får en innebörd.

Ha en trevlig helg!!! Snart blir det lång bilfärd mot Stockholm.

• Hvidbrud

Vad skön Lanovia! Så är ni ju bra igång!

Har hemtat nycklar idag. Nu har vi fått lägenhet!!! Så härligt med mycket plats. Ett rum gillade varken jag eller maken. Iskall nastan stickande ljusblå färg... Det blir att måla. Allt var rent och fint, men min pedaniske make tar sig nog öve i morgon och gör rent en gång till för säkerhets skull...
    Vi ska göra marokansk stämning på balkongen, med puffar och planter och mynta och ljuslyktor .
    Blommis vad växer bra i öst? Eller det kanske är ankan jag ska fråga det?
    Nya sängar ska köpas söndag och barnrummet är det finaste av allt! Bara kakelplattorna i köket som är läskiga. Hur kan man ha 70-tals kakel i en 80-tals lägenhet??? Ska köpa självhäftande plast och fixa och dona....

Nu vet jag varför jag var så där dödstrött för ett par dagar sen... Jag har åkt på en rejäl förkylning. IGEN! Nyser och snörvlar och nästan droppar på kunderna. (örk)

Ankan: Huset låter ju underbart!! Hopppas att du får jobbet, så du kommer lite närmre !

Sen var det mer jag skulle komentera, men min hjärna minns inte längre... Jo, Ingis! Vilken härlig utflykt! VAr på NImis för typ 13-14 år sen. Så vackert! I höstas skulle jag visa maken det, men jag kunde inte hitta nergången... Men det är så vackert där i allafall. Skulle vilja gifta mig igen, men där uppe vid fyren i blåsten, barfota med vilda blommor i buketten och en enklare klänning i lätt silke... (om man nu slapp planera resten) bara jag mannen och världen.

• ingenjörsbruden

Jag är osså här...vill ju inte jobba mera....vill hem o MYSA NUUUUUUU!
    Vill osså grilla i vår egen trädgård.....suuuuuck får vänta nästan ett helt år!!!! *snyft*
    Tur att jag är en baddare på att bjuda in oss till folk som har grill!! Höhöhöhöhö!

Tänker osså på Blommis o Lanovia....hoppas att allt går bra!

Ankis: Databas...fredagsgöra eller? Låter seeeegt....
    Vad ska ni göra i Stockholm?

Nä nu ska jag klämta i fredagsfikeklockan....idag blir det skogsbärsfromage-kaka! Me like!!

Maken är gullig....han har beställt o köpt mat på ett nytt ställe...han ville inte berätta vad det var han köpt...det var en överraskning....först så gissade jag på leksak från teknikmagasinet (vuxenleksaker) Höhhöhöhö o då bara gravade han..... ....han inser att hans fru har abstinens! Hahahahaha! Tur att han inte är någon av de killar som inte vågar/vill ha sex med sin gravida fru.....då hade jag nog handlat massor av sexleksaker!! Hahahahahaha

Snart söndag!! Ska bli kul!

• ingenjörsbruden

Lanovia: Va skönt att allt verkade bra.....får nog säga än en gång att det är tur att vi har Blommis om ni nu ska göra ung samma sak. Fick din man ett litet rör att fylla....hade inte herr Blommis en burk? Boooorde vara svårare att pricka i ett rör....hmmm!

Hvidbrud skrev 2009-05-15 14:47:36 följande:
    Vad skön Lanovia! Så är ni ju bra igång!Har hemtat nycklar idag. Nu har vi fått lägenhet!!! Så härligt med mycket plats. Ett rum gillade varken jag eller maken. Iskall nastan stickande ljusblå färg... Det blir att måla. Allt var rent och fint, men min pedaniske make tar sig nog öve i morgon och gör rent en gång till för säkerhets skull...Vi ska göra marokansk stämning på balkongen, med puffar och planter och mynta och ljuslyktor . Blommis vad växer bra i öst? Eller det kanske är ankan jag ska fråga det?Nya sängar ska köpas söndag och barnrummet är det finaste av allt! Bara kakelplattorna i köket som är läskiga. Hur kan man ha 70-tals kakel i en 80-tals lägenhet??? Ska köpa självhäftande plast och fixa och dona....Nu vet jag varför jag var så där dödstrött för ett par dagar sen... Jag har åkt på en rejäl förkylning. IGEN! Nyser och snörvlar och nästan droppar på kunderna. (örk) Ankan: Huset låter ju underbart!! Hopppas att du får jobbet, så du kommer lite närmre !Sen var det mer jag skulle komentera, men min hjärna minns inte längre... Jo, Ingis! Vilken härlig utflykt! VAr på NImis för typ 13-14 år sen. Så vackert! I höstas skulle jag visa maken det, men jag kunde inte hitta nergången... Men det är så vackert där i allafall. Skulle vilja gifta mig igen, men där uppe vid fyren i blåsten, barfota med vilda blommor i buketten och en enklare klänning i lätt silke... (om man nu slapp planera resten) bara jag mannen och världen.
    Va härligt med lgh...hahahah ja min make hade nog osså tagit en extra städning själv...hahahahha!
    Skönt att bara ett rum är i direkt behov av målning. Känns väl rätt ok? Ja du...kakel i köket....vi har rosa kakel....typ gammelrosa.....o guuuud va jag störde mig i början....men sen har man lite grejor framför så tänker man inte på det på samma vis....har sett sådana kakelklistermärken på Lagerhouse...men det är länge sen......
    Ett annat alt är att sätta en glas-skiva framför o ha något fint tyg eller tapet bakom.....

Kan säga att det är nog värt att åka upp o kika på Nimis igen...det växer helt otroligt! Men det är en jäkla väg ner o upp...*torkar svetten fr pannan....*

Nääää usch o fya mig...förkylning *går o hämtar en go filt o gott grönt te med ingefära i...klappar om försiktigt*
  • lanovia 08

Gött att ha nycklarna Hvidis! Så när flyttar ni då om mannen skall städa imorgon menar jag?
    Här kan jag säga att om det är någon som skulle städat extra så är det jag.

Hmmm kanske har kärt barn många namn. Vet iof inte vad Blommis man fick för något o många skulle kanske kalla det min fick för en burk också. Men för mig som använder dessa dagligen i jobbet så är det ett rör, Falcon rör och inget annat.

Jag höll nyss på att börja skratta här för mig själv på jobbet. Insåg just hur ironiskt allt är. Jag o mannen har nu tatt ett nytt steg i våran kamp för ett barn. Hoppas vi lyckas någon gång.
    Och gissa vad skall göra på onsdag, jo kastrera våran hund. Snacka om motsatserna och både sakerna är något jag tänker på o oroar mig lite för. Det blev bara för mkt för mig nu. Tur att det är fredag nu.

Skulle jag inte hinna skriva något mer här innan så ses vi på söndag kl 15 Ninnis och Ingis (och Hvidis???)

• lanovia 08

Ja verkligen skönt att ha Blommis här. Undrar hur det gått för henne idag?
    Och appropå det var har vi hon som redan genomlidit detta? Ropar och tjoar efter Betty.

• ingenjörsbruden

lanovia 08 skrev 2009-05-15 15:46:47 följande:

Gött att ha nycklarna Hvidis! Så när flyttar ni då om mannen skall städa imorgon menar jag?Här kan jag säga att om det är någon som skulle städat extra så är det jag. Hmmm kanske har kärt barn många namn. Vet iof inte vad Blommis man fick för något o många skulle kanske kalla det min fick för en burk också. Men för mig som använder dessa dagligen i jobbet så är det ett rör, Falcon rör och inget annat. Jag höll nyss på att börja skratta här för mig själv på jobbet. Insåg just hur ironiskt allt är. Jag o mannen har nu tatt ett nytt steg i våran kamp för ett barn. Hoppas vi lyckas någon gång.Och gissa vad skall göra på onsdag, jo kastrera våran hund. Snacka om motsatserna och både sakerna är något jag tänker på o oroar mig lite för. Det blev bara för mkt för mig nu. Tur att det är fredag nu.Skulle jag inte hinna skriva något mer här innan så ses vi på söndag kl 15 Ninnis och Ingis (och Hvidis???)
    Ja det är kanske same same...

Ska bli kul att träffas på söndag!

Hvidis: gillar verkligen detta.... "Skulle vilja gifta mig igen, men där uppe vid fyren i blåsten, barfota med vilda blommor i buketten och en enklare klänning i lätt silke... (om man nu slapp planera resten) bara jag mannen och världen." O lillmuffins!
  • Nalle Puh 40

Har inte en chans att svara på allt, har ju bara jobbat 6,5 h men ni skriver ju så att tangentbordet glöder

Måste få berömma min blivande lite: Kom hem efter en seg dag på jobbet och då hade han köpt tre röda rosor (har namnsdag idag med mitt tredjenamn), en flaska vin och gjort en tacopaj till kvällen.

Blev så rörd så jag nästan började gråta...

• Nalle Puh 40

Nu vet jag varför jag var så där dödstrött för ett par dagar sen... Jag har åkt på en rejäl förkylning. IGEN! Nyser och snörvlar och nästan droppar på kunderna.

KRYA PÅ DIG *skickar lite nässpray och fina servetter med motiv på*

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)