• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Nalle Puh 40
    passionsblomman skrev 2009-05-14 19:51:36 följande:
    [citat]
    Jag avskyr att komma hit på kvällen när alla redan loggat ut och gått HEM!!!

Men jag är här på kvällarna för jag kan INTE sitta vid någon dator när jag jobbar (fast det kanske är tur det för då skulle det inte bli mycket gjort...)
  • lanovia 08

Blommis jag är också här en snabb sväng.
    Låter som att dagen varit bra. Vad mysigt med picnic. Oj, besök 5 dar. Denna gång får vi verkligen hoppas det tar sig!

Ja det skall bli skönt att komma dit imorgon, har fram tills idag längtat tills vi får det gjort. Nu är jag som sagt mest nervös. Mannen tycker jag är fånig. Själv tycker han att det är positivt att vi skall dit. Känns bra, så det inte är något jag släpar med honom på. Det vet jag iof att det inte är för vi tog ju beslutet tillsammans.

Jaja nu skall jag sluta tjat om detta besök. Är bara nevös...

• passionsblomman

Ja ett himla rännande! Fast det är ju bara tre dagar de inseminerar varje gång, men alla dessa ultraljud....för att pricka indet! Gud vilket meck om man jobbar och ska få till det där! För egen del känner jag att det var lite skönt attmina inre delar fick vila lite fårn den där inseminationssprutan och allt idag. Det gör inte alls så ont nu. Tack och lov!

Jag förstår verkligen att det är nervöst. Man går ju iväg för att möta sanningen liksom. man vet ju inte alls vad de kommer att säga om det "bara" är ditten eller om det kan vara ngn läskig datten som man bara kan fantisera om.

Vad jätteskönt att din man är så med i det hela! (jättegulligt med frukosten imorse! )

Jag önskar dig iallafall en riktigt god natts sömn och att du ska kunna lägga undan all nervositeten och vila i det din man säger, för det är ju så sant så sant. Jättebra att ni ska få rätt på vad det hela handlar om!

*kramar om*

lanovia 08 skrev 2009-05-14 21:44:59 följande:

Blommis jag är också här en snabb sväng.Låter som att dagen varit bra. Vad mysigt med picnic. Oj, besök 5 dar. Denna gång får vi verkligen hoppas det tar sig!Ja det skall bli skönt att komma dit imorgon, har fram tills idag längtat tills vi får det gjort. Nu är jag som sagt mest nervös. Mannen tycker jag är fånig. Själv tycker han att det är positivt att vi skall dit. Känns bra, så det inte är något jag släpar med honom på. Det vet jag iof att det inte är för vi tog ju beslutet tillsammans.Jaja nu skall jag sluta tjat om detta besök. Är bara nevös...
  • Celeste97

Håller också en tumme och tå för Lanovia!

Blomman, vad mycket myspysande ni har då! Jag blir lite avis, fast mest inspirerad! Nu orkar jag inte skriva så mycket, för jag har gjort både armhävningar och sågat trall idag. Tra-la-la!

• passionsblomman

Hihi! Ja, man får ju tvinga honom lite, men sedan kommer han ju på att det är mycket trevligt med picknickar coch sådant!

Men nu går han på jobbperiod, så hela helgen from imorgonbittti är jag helt själv med son och alltsom är inbokat. Man får göra helg av vardagen så gott man kan när man har såna jobbtider som vi.

Vad duktig du har varit förresten!

Celeste97 skrev 2009-05-14 22:05:11 följande:
    Håller också en tumme och tå för Lanovia!Blomman, vad mycket myspysande ni har då! Jag blir lite avis, fast mest inspirerad! Nu orkar jag inte skriva så mycket, för jag har gjort både armhävningar och sågat trall idag. Tra-la-la!
  • Celeste97
    passionsblomman skrev 2009-05-14 22:44:21 följande:
    Hihi! Ja, man får ju tvinga honom lite, men sedan kommer han ju på att det är mycket trevligt med picknickar coch sådant!
    (..)
    Vad duktig du har varit förresten!
    Hur kan man glömma att picknick är mysigt?

Och visst har jag? Jag har sågat som en hel karl. Eller iaf mer än min egen karl. Betyder det att det är jag som är karln i huset?
  • Ninnnis

*håller tummarna extra hårt för Blommis inseminarium och Lanovias läkarbesök*

Blommis, kom just på att det måste ha varit jättejobbigt att sätta en spruta på sig själv?! Du är tuff, du! Nu MÅSTE det väl bara bli nåt, så som ni kämpar.

• Ninnnis

Jag har förresten fått en massa (typ 4) finnar... Kanske också är nåt hormonellt pga Pergon?

• lanovia 08

Gomorron.
    Inatt tror jag min hjärna har förberett sig för läkarbesöket. Fast istället för gyn så var jag hos tandläkaren. Ocn mina tänder som aldrig har haft ett hål eller behövt tandställning var helt plötligt katastrofala. Ni anar inte, det vara nära hål och jag skulle behöva trådar i munnen o nån slags tandställning som var gigantisk på utsidan. Sedan var jag tvungen att gå på toa hos tandläkaren. Den toan var i mottagningsrummet med bara ett draperi för. NI vet så som det är hos gyn där man brukar får ta av sig kläderna. Snacka diskretion när patienten behöver kissa. Tandläkaren fortsatte prata glatt med mig medans jag satt på holken. Var skönt att vakna o inse att det inte var sant.

Nej nu måste jag jobba några timmar.

Stor kram till alla och en extra till Blommis som skall på insemination.
    Ninnis du har blodprovstagning idag. Vad var det för? För att se om ÄL kommit igång eller??? Vet att du skrivit det tidigare men jag har lyckats tappa bort det i allt.

• Ninnnis

Hej Lanovia! Det är konstigt hur man kan få till det i drömmarna... Det kommer att gå bra idag, håll maken i handen och påminn dig om att ni gör detta tillsammans. Och fråga, fråga, fråga!

Blodprovet idag är för att kolla om jag har haft ÄL, alldeles riktigt! Vilken koll du har

Lycka till idag, tummar och tår hålls krampaktigt!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)