• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Celeste97
    Ninnnis skrev 2009-05-13 10:53:58 följande:
    Celeste, jag brukar kalla den "ägget" Den susar över Öresundsbron varje dag, I love it! Tycker den är superskön att köra, automat, diesel...
    Jag har varken eller, men jag kontrar med mörgrön färg och privat chaufför.
    Vad ni skriver tjejer, nu blir det nästan skrivförbud så man hinner läsa ikapp först!
  • Ninnnis

Känner mig seeeeeg... Ska pallra mig ut på en powerwalk och se om det hjälper.

• Ankan80

Brukar inte baka, men gör skinkgifflar för tillfället.
    Någon som är sugen så är det bara att ta för sig!

En powerwalk låter nice....får bli en annan dag...jobbigt att baka ju

• Ninnnis

Åh, skinkgifflar! Tack! *mumsar*

Det var riktigt skönt med powerwalk. Jag sitter ju inomhus hela dagarna, så det är härligt att komma ut och få lite luft. Nu är det ju ljust länge på kvällarna också, så jag hittade inga ursäkter

Ankan, du kanske också vill fika i Malmö på söndag?

• passionsblomman

Hej tjejer!

Nu är det gnälldags!

Jag har så oooont idag!

Vi åkkte in imorse igen precis som vi skulle. Jag gick för att göra VUL och sambon gick för att lämna sitt prov.

Nu MISSADE de i receptionen att ringa upp och säga att jag kommit, så jag fick vänta i en evighet och tålmodig som man är knackade jag intef örrän sent omsider på hos dem och fick massa ursäkter och kom in medsamma.

MEN fy FAN vad öm jag var där inuti idag! Och han som gjorde ultraljudet var inte samma som de tidigare gångerna och NU insåg jag hur duktig den jag brukar ha är! ÅÅÅH vad det kändes som han grävde runt och han sa att jag skulle säga till om det var obehagligt eller gjorde ont så jag sa"till" flera ggr, men vadfan, han var ju tvungen att se det han skulle...

Nåväl, upp till Marie, som hon heter som hjälper oss. Eftersom jag väntat så länge på VUL så missade vi nu vår mysiga frukost som vi hade planerat och min mageSKREK medan jag insåg att jag nu skulle få vänta minst en timme innan jag fick mat.
    (jag är en bättre människa när jag får mat)

Själva insemineringen gjorde också ont, öm som jag var.
    Jag frågade om det möjligen var så att provet och den vätskan är rosa, då jag igår fick rosa på pappret vid toabesök.
    Tur jag frågade för då sa hon att jag skulle vara beredd på att det nog skulle blöda idag, då slemhinnan är så känslig vid ÄL (lanovia: där kanske finns en förklaring till dina blödningar mitt i cykeln?)

Hade jag inte fått höra det, hade jag nog blivit skiträdd senare på dagen, för jag har småblött hela dagen sedan!

Och är så ÖM!! Jag kan knappt sitta och det känns så jäkla konstigt, att man inte är öm av massor av sex eller så, utan LÄNGST inne i en BARA!!! Det är lite så jag undrar om det ska vara så här?

Men när jag sa till Marie att jag var jätteöm log hon och sa: jamen vad BRA då är det på G!

Okej, då är det väl bra då?

men jag ska in på VUL imorgon igen och det kan jag säga er att jag ser INTE fram emot att den där VUL-staven ska upp...

• passionsblomman

Ojsan vad länge jag gnällde!

Jag har iallafall sovit i flera timmar när vi äntligen kom hem idag. Helt slut!

Men jag glömde säga det mysiga: Vi gick och åt lunch i Östermalmshallen och sedan gick vi på BIO!!! Vi såg Änglr och demoner och det var helt underbart att bara försvinna in i filmens värld ett par timmar.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)