• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Nalle Puh 40
    ingenjörsbruden skrev 2009-05-13 10:38:38 följande:
    O börja sålla...tacka nej/välja bort vissa saker....tex alla tidningar man får som man "tänker" läsa när man får tillfälle....man får sällan de tillfällena....så skumma direkt...o släng om det inte är något som man fastnar för direkt....vi BEHÖVER sålla i all info som väller över oss....det går INTE att tro att man kan ha koll på allt.Man måste inse att det GÅR att leta upp info (på nätet tex) när man väl behöver det för ngt speciellt.
    Jag har kartongvis med tidningar under sängen som jag ska läsa, klippa ur något ur eller ge till mamma MEN ge dem till henne på en gång eller gå med dem till pappersinsamlingen NU...
  • Hvidbrud

Jo, detta började ju som en bebistråd, så lite bebislängtan är här. Lite är kanske en underdrift... Ska ni ha bebis efter bröllopet, Nallis?

• Ninnnis

Vad härligt, Nalle! Sol och bad och AVKOPPLING

Blommis har en son på 8 år (?) och är i full gång med att tillverka tvåan, men det visste du kanske?

Hvidis & Ingenjören ska ha sina första barn i augusti/september.

Ankan, Lanovia, Celeste och jag väntar på att tillverka första barnet

Tror detta var korrekt, jag hoppas det iaf

• Hvidbrud

Järn har jag tagit i 6v nu... Det hjälper lite, men deta käns anorlunda. Lite som klaustrofobi och jag vill bara sova så att det går över...

Ja, jag vet vad det är... Flytt, bebis, försäljning av butiken ovis framtid efter mammaledighet, mammapengar, sjukskrivning, mår nu bebisen bra, osv osv... Ska ta min lilla hypnos cd i kväll, då glömmer man allt... eeeevery teeension is an invitaaaation to reeeeelaaaaaax.... *gäsp!* det bästa är ...you'll wake up, wide awake!

• Ninnnis

Hvidisen, vännen, jag förstår att det är mycket som spökar i huvudet, så mycket som du har på gång! Du verkar i alla fall vara duktig på att koppla av och från. Klart att lillmuffins mår bra, kan hon göra annat med en sån go´ mamma?

*trollar bort alla klaustrofobiska tankar och ersätter dem med en kram*

• Ninnnis

Och alla praktiska saker kommer att lösa sig, det viktigaste är att ni mår bra!

• Ankan80

Nä, här väntas det inte....har ett sugmärke på halsen idag *rodnar*

• Ninnnis

Hehehehe... Way to go!

Ankan80 skrev 2009-05-13 12:24:45 följande:
    Nä, här väntas det inte....har ett sugmärke på halsen idag *rodnar*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)