• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ninnnis

Nalle, vad duktig du har varit! Bra att sköterskan var förstående, och vad SKÖNT att det inte verkar vara nån fara. men ta det som ett tecken på att du måste ta det lite lugnt.

Lanovia, fika i Malmö på söndag hade passat mig, tror jag. har inte kollat med pendlande maken, men preliminärt iaf. Du får kolla med din make om han går med på det Många affärer, byggvaruhus och liknande har ju öppet på söndagar om han är intresserad av att kika där. Har magontet försvunnit förresten?

Blommis, "iblandet" bör minimeras, helt klart...

• Ninnnis

Har inte fått den... Det kanske tar lite tid? (nej, tålamod är inte mitt mellannamn )

passionsblomman skrev 2009-05-12 22:08:32 följande:
    Jag har vidarebefodrat länken i din inbox!
  • Celeste97

Ännu mer hejarop till Passion! Jisses, den dag man kan ge sig själv en spruta då är man typ stålmannen (-kvinnan menar jag ju)!

Och Nalle, du behöver ta den här stressen på allvar! Långvarig stress ger faktiskt hjärnskador, och det vill du väl inte ha? Nu kollar du dessutom bums upp din sjukförsäkring så att utmattningssyndrom finns med där. Det är större risk att du går in i väggen än bryter ett ben, men vägen tillbaka är mycket längre i det första fallet. Marsch pannkaka!

• passionsblomman

Mäh! Jag har skickat den men det var ju på Ninnispinnis förstås...kom jag på nu...

Ögonblick!

Ninnnis skrev 2009-05-12 22:17:33 följande:
    Har inte fått den... Det kanske tar lite tid? (nej, tålamod är inte mitt mellannamn )
  • Nalle Puh 40

Åh, hade skrivit ett JÄTTE långt inlägg med personliga hälsningar men "smack" så försvann allt *suck* men orkar inte skriva om allt men här kommer kramen iaf... KRAAAAAAAAAAAAAAM

• ingenjörsbruden

Jag osså nyfiken på Ankis drömgård!! Någon som kan inboxa mig?!

Nallis: *gör vågen* Kanon....känner igen känslan exakt...hahhaha.
    Jag rabblade "jag vill, jag kan, jag ska....jag vill, jag kan, jag ska" (från en tecknad serie om ett liiiiitet blått lok som inte trodde den orkade dra vagnar över ett berg...
    Skönt att de inte trodde det var något fysiskt/allvarligt utan bara stress (som iofs är viktigt att inte få för mkt av).

Ninnis/Lanovia: Jag kan pallra mig in till storstaden...men maken kommer def inte med....vi är bjudna på schlagerfest på lördagen o om han är uppbokad på söndagen osså...så får han nog spel....men jag kommer gärna.
    När/Var/Hur?

Hvidis: Moahhahhaah alldeles rätt....ge´n där det inte syns...höhöhöhö....njurarna klämde du extra på eller?!

• Nalle Puh 40

Åh, vill oxå träffa er men lite långt att åka och sen jobbar jag HELA helgen, igen... *dubbelsuck*

• Ankan80

God morgon!
    Har inboxat till några. Fler som vill titta så hojta till

passionsblomman skrev 2009-05-12 17:57:36 följande:
    Ååååh! Det är ju ett jättefint ställe! Vilken jäkla lekplats för barn! Och nära till allt när de ska cykla till kompisar och skola och allt! och vad fräscht allt såg ut! Bara att flytta in ju!Det förstår jag att du känner för det där!Vad kul att se! *fantiserar om Ankans lilla familj levandes glada dagar där*
    Ja, det ligger perfekt. Är landet, men ändå nära till "stan".
    Sen är det kanske inte landets hetaste ort, men i jämförelse med andra mindre orter är den helt ok. Har ju tågförbindelse iaf.
  • lanovia 08

Jag vill också se Ankans drömgård!!!

Ninnis/Ingengöris. Verkar som att vi kanske kan få till det här. Min älskade hade inte de minsta problem med att jag skulle överge honom en stund. Han hoppas snarare på att det skall gå någon fotbollsmatch då som han kan sätta sig o titta på. ;.)
    Var får bli upp till er att bestämma. Bara det är lätt att hitta för en som knappt varit i Malmö. När? Vad passar er? Vi har inte så mkt planer för dan ännu. Bara att vi skall ta det lugnt i Malmö och njuta av att bara vara med varandra (förutom tiden jag dumpar honom för er. ): Också skall vi äta lunch på Jensens.

Nalle din fråga om vad vi gör när det går fort här i livet. Ja du jag har varit överstressad mer än en gång. Vad gör jag för att inte hamna där igen? Tja försöker intala mig att det gör inget om inte hemmet är perfekt. Dammet o eländet går ju precis som Ingis sa ingen vart (TYVÄRR!)likså har smutstvätten en förmåga att troget vänta kvar. Man få faktiskt lov att sätta sig ner vissa kvällar och inte göra något vettigt alls.
    Fritidsaktiviteter försöker jag sprida ut, man måste ju inte göra allt samma vecka. Framför allt försöker jag ta dagarna dag för dag mer istället för att ha flera veckor helt planerade.

Ninnis, tackar som frågar. Jo magen är mkt bättre. Gav sig till känna väldigt lätt i morse. Annars har jag inte känt av den sedan helgen. Var ju t.o.m o spelade i måndags utan att den bråkade det minsta. Men skall def ta upp det med läkaren på fredag.

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)