• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Nalle Puh 40

Jag tror allt beror på STRESS

Är lite stressade över bröllopet som är om tre veckor:
    - det har varit strul med värdparen
    - stress över att vara så smal och fin som möjligt
    - alla tycker så mycket om allt och alla, hallå: det är VÅR dag...

Stressar mycket hemma och har höga krav på mig själv:
    - bara hemlagad mat och hembakat bröd
    - rent och välstädat i varje vrå (för vems skull egentligen???)
    - pyssligt med blommor och mysigt överallt

Stress över mitt jobb som flexare innom LSS:
    Har en fast månadslön men finns det inget jobb så får jag samma lön ändå MEN jag måste jobba igen mina 33,5 h och förra veckan fick jag två (!) timmar och måste jobba igen resten nu framöver, suck...

Sen har min syster det tufft och min mamma mår inte så bra pga stress (igen...), högt blodtryck mm och det gör ju inte saken bättre

Förlåt att jag bara gnäller, är ju egentligen ett I-lands problem

• Hvidbrud

Oj ojoj, där blev jag nästan indragen i stressen, stumpan. Tre veckor kvar, sen faller lugnet (som också kan vara stressande, för vad ska man göra med all tid som man normalt använder på planerande? (jo, hänga här med oss!)).
    Det låter som om du har ett fint hem, men ger du dig själv de där 20 min när du bara sitter ner och njuter av dina vackra blommor, utan en tanke på måsten?
    *enkramtillochettdjuptandetag*
    Jag följer slaviskt: hellre lite skit i hörnen än ett rent helvete...

• Nalle Puh 40

Tänkte precis på det citatet innan att jag skulle skriva ut det med en fin bild och sätta på kylskåpet

• Nalle Puh 40

Lite stress oxå över att hinna "titta" till er här oxå och sen om ni har skrivit något kul...

• Hvidbrud
    för mig är det ju avslappning!! Stressen kommer när man upptäcker hur länge man suttit här och inser hur lite annat man hunnit!
  • Nalle Puh 40

Fått en tid för att kolla blod och blodtryck. Någon som vet om man kan kolla det i fingret eller om det måste vara i armen?

• Ankan80

Beror på vad du skall testa...är det bara blodvärde sticker de dig i fingret. Är det fler grejer blir det nog armen...

• Ninnnis

Bra att du har ringt, Nalle! Heja dig!

Ett par veckor innan bröllopet tappade jag plötslig talförmågan i ett tiotal sekunder följt av blixtrande huvudvärk, vilket föranledde 10 timmar på akuten, scanning, ultraljud på ögonlocken med mera... De kom aldrig riktigt fram till vad det var, men troligtvis något stressrelaterat. Känner PRECIS igen det du skriver med stress inför bröllopsplaneringen, träning & kropp, jobb, hem med mera. Vi har en tendens att ha extremt höga krav på oss själva, men vi FÅR inte glömma bort insidan! Kan bara instämma med Hvidis, ta en stund för dig själv varje dag, blunda, meditera, yoga eller vad du vill. Stoooor kram!

• Ninnnis

Hvidis, Kristiflax?

Blommis, håller tummar och tår så de blir blå! Lycka till idag, med sprutor, Pergo och allt så ska det bara gå vägen!

Pergotime kan tydligen också orsaka multipelgraviditet... Har alltid sagt att jag gärna vill ha tvillingar, men det är kanske lätt att säga när man inte har haft varken ett eller två spädbarn innan Det är väl ofta en del risker förknippade med tvillingar, men skulle det bli så hade det varit väldigt välkommet!

Lanovia, jag bor ca 1,5 mil syd/sydöst om Malmö

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)