• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-11 16:54:00 följande:
    Är ni lika måndagströtta som jag?Nu ska jag pallra mig iväg och cirkelgymma lite, kanske det kan hjälpa energinivån
    Japp..men har inte tid med måndagströtthet det dock....hela veckan är full med hål...föräldragrupp, jobbkurs, vårutflykt med jobbet....herregud...det finns knappt ngn tid att jobba!!!

Skönt iofs men har nu ju fått mer o mer ansvar o det är jobbigt när man känner att ens egna projekt blir lidande....nåja...

Blommis: Guuud! Farligt med bilder på så små....man bara smälter! Skönt att ÄL verkar vara på G.
    Hur är det med sexförbud...? Är man inte mer sugen då? Jag är sån med godis osv....hehehe så jag kan tänka mig att hade jag fått sexförbud så hade jag tänkt bara på det....ännu mer alltså!
    Gött att höra att du o sambon hade ett bra snack....man behöver verkligen det mellan varven.....o tycker ditt resonemang är väldigt sunt.....det är DU o herr Blommis som jobbar på bebis....INTE hela släkten...som tur är eller?!
  • passionsblomman

SOM TUR ÄR!!!!

Jag tycke det var jäkligt skönt med förbud, för då behöver vi ite vara vakna svinsent de här dygnen OCKSÅ utöver allt åkande och burkande...
    Dessutom är det väl som du säger: det kanske ger en lite mer lust. Jag kan ärligt säga att den verkligen inte är/har varit på topp. Inte på väldigt länge faktiskt. Det är en bit vi verkligen tappade bort n'r vi fick vår son och det har tagit åratal att ens VILJA få tillbaka det. Nu HAR vi ändå ett samliv, men det ser verkligen inte ut som när vi först träffades...

Det här med sanckandet förresten, där kan man ju bli tokig oavsett vad det är man är inne i ibland.

När man äntligen kommer hemifrån och vill SLIPPA alla funderingar över arbetslösheten/sjukdomen/husbygget/barnlösheten eller vad det nu är som annars uppslukar mycket av ens liv, ja då ska man svara på en miljon frågor...

ingenjörsbruden skrev 2009-05-11 17:16:35 följande:
    Japp..men har inte tid med måndagströtthet det dock....hela veckan är full med hål...föräldragrupp, jobbkurs, vårutflykt med jobbet....herregud...det finns knappt ngn tid att jobba!!! Skönt iofs men har nu ju fått mer o mer ansvar o det är jobbigt när man känner att ens egna projekt blir lidande....nåja... Blommis: Guuud! Farligt med bilder på så små....man bara smälter! Skönt att ÄL verkar vara på G. Hur är det med sexförbud...? Är man inte mer sugen då? Jag är sån med godis osv....hehehe så jag kan tänka mig att hade jag fått sexförbud så hade jag tänkt bara på det....ännu mer alltså! Gött att höra att du o sambon hade ett bra snack....man behöver verkligen det mellan varven.....o tycker ditt resonemang är väldigt sunt.....det är DU o herr Blommis som jobbar på bebis....INTE hela släkten...som tur är eller?!
  • Nalle Puh 40

Oj, vad ni skriver... Tänker när jag skummar igenom allt att det och det ska jag skriva men sen när jag kommer hit så har jag glömt allt...

Hinner inte hänga här så mycket, jobbar ju faktiskt och där finns det ingen tillgång till dator direkt

• Nalle Puh 40

Blommis: Stort lycka till och hoppas det går bra med sprutorna...

• passionsblomman

Tack så mycket!

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-11 19:30:56 följande:

Blommis: Stort lycka till och hoppas det går bra med sprutorna...
  • Nalle Puh 40

I lördags hade jag ju min möhippa och allt var så roligt och man är så lycklig för att man har vänner som bryr sig om mig och gör allt för att jag skulle få en perfekt dag...

I söndag låg vi i soffan (sambon var REJÄLT bakis) och tittade på Mastermind (Wallander) när jag helt plötsligt började må illa och kände mig yr. Steg upp för att gå till toan men kom bara till dörren till hallen där jag fick hålla mig i väggen. Skrek på sambon att han skulle komma och han höll i mig. Var otäckt för allt gungade och jag kunde inte se helt klart.

Sen minns jag inget och det är det som är så otäckt utan det jag minns nästa gång är att jag sitter på golvet i köket (ca 3 m dit) och att min sambo sitter och håller om mig. Hur jag kom dit minns jag inte men sambon sa att jag gick själv och att han höll i mig men att jag var väldigt frånvarande. Kan jag ha svimmat fast jag gick? Någon som vet?
    La mig i sängen och allt snurrade och kunde fortfarande inte fokusera blicken men sen somnade jag och vaknade 11.30 så då hade jag sovit i 1,5 h.

Blir lite rädd för det här har hänt två ggr innan, sist var för 2 veckor sen och gången innan dess i september men jag har aldrig haft minnesluckor innan (obsavera att jag var spiknykter på min möhippa )

Nu tjatar sambon att jag ska gå till läkaren och kolla upp det men känns lite dumt: Hej, jag har varit yr tre ggr på ett halvt år... men jag är jätte rädd. Tänk om man håller på att gå in i väggen eller något sådant och att det här är kroppens sätt att säga ifrån att nu tar du det lite lugnt för det har varit JÄTTE mycket nu det sista...

Var bara tvungen att beklaga mig lite, förlåt...

• passionsblomman

Hördu Nalle Puh: Nu jävlar tar du din sambo på orden och går till doktorn! Omedelgenast ska du gå!
    Sådant där är INTE nåt att leka med, det fattar du ju själv!!!
    Så kraftig yrsel kan bero på en miljon saker, och det MÅSTE kollas! OKEJ???

*helt upprörd*

• Nalle Puh 40

Blommis: Ska iaf ringa dit imorgon. Är så fjantig av mig och livrädd för att gå till läkare, är väl därför man drar på det
    Tack för omtanken... KRAM til dig

• passionsblomman

Du, jag kommer att kolla att du har ringt imorgon när jag kommer hem efter mitt "inseminarium" som Celeste kallar det.
    Du MÅSTE! Inte köra någon strutsgrej! Lova!!!

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-11 20:34:33 följande:

Blommis: Ska iaf ringa dit imorgon. Är så fjantig av mig och livrädd för att gå till läkare, är väl därför man drar på det Tack för omtanken... KRAM til dig
  • passionsblomman

Du, jag kommer att kolla att du har ringt imorgon när jag kommer hem efter mitt "inseminarium" som Celeste kallar det.
    Du MÅSTE! Inte köra någon strutsgrej! Lova!!!

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-11 20:34:33 följande:

Blommis: Ska iaf ringa dit imorgon. Är så fjantig av mig och livrädd för att gå till läkare, är väl därför man drar på det Tack för omtanken... KRAM til dig
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)