• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ankan80

Ja, nu jäklar....

fast det ju lite blandade känslor....
    vill ju eg. inte komma till nytt jobb och det första man säger är "hej jag är gravid!", så om det inte lyckas direkt gör det ju inget.
    Men samtidigt vill jag ju...såååååå jobbigt..
    har diskussioner med mig själv om detta hela tiden...

men vi kör på så får det bli vilket som....gillar de inte läget kan de stoppa upp det.....typ

• Ankan80

det är ju liksom sånt de måste räkna med...

tjej, runt 30 och nygift...hello *vink vink*

• Celeste97

Ojoj, här blåser det av Blommans känslostormar!
    *nappar en godis som flyger förbi i vinden*
    Hu, jag vet precis hur det är när hela världen gungar inom en, och allt känns eländigt, ilsket eller euforiskt för att i nästa stund förvandlas till en lika stark känsla av helt annat slag.
    Lyckligtvis är idag en balanserad och harmonisk dag.

Är det någon av er som blir jättesugen eller jättehungrig någon gång under cykeln? Jag har varit galet hungrig i två dagar nu, och undrar om det är en tjejgrej eller alla armhävningar jag ägnat mig åt?

• lanovia 08

Ninnis till och med BM besök synkar vi tydligen. Skall ju också dit på fredag.

Celeste jag blir extra hungrig och godissugen när det är dags för indianbesök.

Ankan helt rätt. Kör på o se vad som händer. Detta är ju en utav de få saker som inte går att planera här i livet.
    Vi borde egentligen inte försöka just nu. Skall till Grekland och segla 2v i sommar. Och nygravid ev illamående på en segelbåt känns mindre lockande. Risken finns ju alltid att vi måste hoppa resan. Men vi är eniga, vi kör på och ser, händer det så händer det.

Själv vet jag inte alls var i cykeln jag befinner mig. Borde passerat ÄL, dag 14 är i alla fall passerad. Men har väldigt mkt kletig flyning (förlåt info), vilket jag någon gång har läst att ÄL är precis när denna flytning avtar. Om detta stämmer vet jag inte alls, men isåfall har jag inte passerat ÄL. Jaja lika bra att inte veta, gör ju ingen större skillnad.Vi myser som vanligt oavsett.

• Ninnnis

Det är väl så att när det egentligen inte passar, det är då det händer... *funderar på vad jag kan planera in så att det inte ska passa*

Lanovia, min synk-buddy! Ska iofs bara till sjukhuset och ta blodprov, men ändå! *synk synk*

Drömde förresten inatt att jag hade vilda vuxenlekar med Robbie Williams! I drömmen blev jag sedan orolig för att det var äl-tider, och om jag skulle bli gravid så skulle jag ju inte veta vem som var pappan... Drömtydning, någon?

• Ankan80

Hehe...jadu Ninnis, svårt att säga

• Ninnnis

Ja... Har alltid varit svag för Robbie, så det är inte första gången han figurerar i mina drömmar, men det är första gången det innefattar ägglossning och faderskap...

• ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-05-11 12:49:19 följande:
    Ja... Har alltid varit svag för Robbie, så det är inte första gången han figurerar i mina drömmar, men det är första gången det innefattar ägglossning och faderskap...
    Kanske inte dröm-fadersförebilden direkt....jag ger mig INTE in på drömtydning....den drömmen kan iallafall inte bli snuskigare....

Ok, då har vi en Boa-date längre fram!
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)