• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • lanovia 08

Jag får samma bild framför mig.

passionsblomman skrev 2009-05-07 22:45:29 följande:
    Ja, jo jag kan liksom SE dig slita ARSLE på det där fortet med ett aldrig tidigare skådat "nu-jävlar-ska-jag-slå-alla-rekord" i blicken... Typ träningsverksvarning inför nästa dag...Gud vad roligt med sådana kompisar!
  • lanovia 08

Tack tjejer för era kloka svar. Som det ser ut nu finns det alltså två alt på vad det kan ha varit. Får se om läkaren har ngt mer att säga...

Lite vuxenlekar blev det allt igår, men försvårades av magont. Känner mig inte så sexig när magen värker.

• lanovia 08

Ore, vad kul att se bebis och trevligt att sannorlikheten för fiskt barn blivit ännu större.

Celeste, nej ingen diagnos ännu....

• Nalle Puh 40

Jaha, så var det fredag och sambon ligger sjuk och ska ha svensexa imorgon Ska pyssla om honom ordentligt...

• ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-08 07:42:23 följande:

Jaha, så var det fredag och sambon ligger sjuk och ska ha svensexa imorgon Ska pyssla om honom ordentligt...
    Ojojoj...stackarn...jag släpade upp maken som var bakfull från teambuildingträff o lämnade över honom till svensexegänget. Hahahah stackarn.....tyckte liiiite synd om honom då!

Blommis: Jasså man kan dricka citroner för att lindra UVI..hmm bra att veta! Låter hemskt att du pinkade rosa....måste ha gjort fruktansvärt ont!

Celeste: gynläkaren mäter oftast äggstocken osså....min ena var liiiiite större än vanligt...3 mm.

Ninnis: Ahaa!! Sänghalmen var det.... Hockey på radion är ingen höjdare....dagens kommentatorer är inte riktigt i samma klass som när större delen av befolkningen bara hade radio..
    Ninnis+fångarna på fortet= SANT

Lanovia: Hoppas att det magonda går över till stillsam ruvning....

Jaha....sista jobbedagen för denna veckan....jobbmotivationen är inte högre idag....suck! O så är maken iväg på teambuilding igen o kommer inte hem förrän i morgon... Snyft!
    Tur att fladderbuset håller mig sällskap!
    Var dock inte lika glad för busen i går kväll....då körde den någon uttänjnings-pass som faktiskt gjorde rätt ont mitt på magen......då fick pappa skälla lite på busen så den lugnade ner sig/bytte misshandelsställe!
  • Ankan80

Fy sjutton Blommis. Du måste fått någon bra bakterie där nere.
    UVI är nog det värsta man kan råka ut för. Har hellre ont i någon kroppsdel en det.

Medicinen har iaf hjälpt så jag känner mig som vanligt igen
    .....
    Kan också se Ninnis fara runt och sätta rekord efter rekord.
    .....

• Nalle Puh 40

Börjar (nästan iaf) blir lite nervös för morgondagen...

• ingenjörsbruden

Nalle Puh 40 skrev 2009-05-08 09:36:15 följande:

Börjar (nästan iaf) blir lite nervös för morgondagen...
    Moahahahaha!! Höhöhöh nääää du ska se...det blir superroligt!
    Kommer ihåg att man funderade på vad flickorna tänkte hitta på o tänk om man inte tycker det är kul osv...men när man har alla sina girls samlade runt en så är man bara SÅ lycklig!!!
    Tänk alla har kommit för DIN skull!!! *blir tårögd när jag tänker tillbaka*
  • ingenjörsbruden

Min syster ringde mig precis....hon är 13 år äldre än mig o har varit min extra mamma länge enda tills jag var runt 25....blev väl mer syster/syster istället för dot-ter/extramamma.....så vi står varandra väldigt nära......

Hon är har två döttrar 10 o 14 år?.som hon verkligen månar om.
    Hennes problem förutom ?tönåringen? (hahahaha) är hennes man?.Han är väldigt snäll o vill alltid hjälpa sina medmänniskor?.men hemma?.nja?där har syrran styrt o fixat så han SER inte hur mkt tid hon lägger på döttrarna (SÅ väluppfostrade o ordentliga) o allmänt fix hemma.
    Hans MÅSTEGÖRAVARJEKVÄLLuppgift är att röja köket efter maten?.men det blir inte alltid gjort?..

Han jobbar långt hemifrån?så dagarna är långa o visst då har man mindre tid att lägga hemma?.men man måste väl hjälpas åt?! Nä han går in o sätta sig vid datorn o gör inte NÅT om inte syrran tjatar?o ja då är hon dum o kör med honom osv?.
    Syrran har ju gjort lite fel från början o ?curlat? mkt för honom?..betalat lån som han hade tagit?.slitigt hemma med barnen så att han har kunnat plugga?..så jävligt bort-skämd har han blivit?..

Bara det här med vardagliga primära saker att göra hemma......tvätta, hänga tvätt, vika tvätt, städa, laga mat, se till så att ungarna har gjort läxor o packat inför nästa dag, klippa gräsmattan, klippa häcken, allmänt underhålla huset o trädgården?.ja sånt som måste göras?.DET måste hon alltid tjata på honom?skriva lister med MAX 5 grejor?för är det för många saker på listan så klarar han inte av det.

Han har iofs haft en hemsk uppväxt där han var den oönskade sladden som mamman hatade?..har alltid varit/blivit mobbad?men han har INGEN koll på sociala grän-ser?du går INTE fram som man o kramar en kvinna du aldrig träffat?..ni vet?fr dirty dancing?my space/your space?..finns inte i hans värld?..o har INGEN koll på när det är bättre att vara tyst o ta det lugnt?..helt enkelt socialtinkompetent.

Till saken hör även att han har gått på antidepressiva o gått o pratat med terapeut?men jag måste säga att den terapeuten hade nog ingen bra koll?.för han kom hem o skällde syrran att HON körde med honom o tryckte ner honom osv?.eeehh?men ska inte HAN osså hjälpa till hemma? Parterapi hade nog varit bättre??.
    Men de antidepressiva har gjort att han ökat i vikt vilket har gjort att han trappat ner på medicinen?.o slutat helt när han börjat på nytt arbete?.Bra läge??? Nääää!

Så i söndags när min syster jobbade natt fick hon ett sms där han skrev att han hade tagit en rejäl dos med sömnmedel och druckit vin?..o funkade inte det skulle han köra ihjäl sig?..Detta sms ser hon 00.30?o vad ska hon göra?..han är själv hemma med döttrarna?.tänkt om det hade hänt ngt?

Blir helt galet förbannad?..så här gör man bara inte?..INTE mot sina barn?herregud?hur fan står det till?.
    Har länge velat att syrran skulle lämna puckot?.men hon är en slitvarg o ger inte upp så lätt?.o jag har inte puschat henne?det MÅSTE vara hennes beslut??.men nu får det fan vara nog?.

Sorry för mastodontinlägget.....Var bara tvungen att skriva av mig lite?..bra råd o tips mottages gärna!

• Ankan80

Oj, vet inte vad jag skall skriva. Låter ju inte alls bra. Skickar en kram till din syster!

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)