• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • Ore

Hejsan hej! Ha rinte hunnit läsa ikapp ordentligt, men KUB-testet igår gick strålande, mitt lilla pyre ser ut att må prima och de korrigerade värdena blev att det gick från sannolikhet 1:1182 för Downs till 1:35719...

Nu måste jag ta reda på vad det är för siffror som jag ska fylla i och skicka iväg innan jag får sluta för dagen, vilket jag måste göra snaaaart...

Kram på er så länge!

• Ankan80

Grattis Ore!!! Va skoj
    Jag vill med se en bild

• passionsblomman

Härlig Ore att allt ser bra ut!

Ankan: fy för bövelen vad det suger att ha UVI! Jag fick det på SEMESTERN ifjol mitt när vi skulle vara på spa och bada i havet och i bubbelpoolen och allt.Blödde gjorde det tom.

Jag ringde sjukvårdsupplysningen mitt inatten för det gjorde så satans ont.
    Hon sa till mig att fixa citronvatten och dricka det så starkt jag bara kunde.

Gick till receptionen och den gulliga kvinnan där hjälpte mig så jag fick en STOR vattenkanna och hela citroner från köket.
    Jag drack ett par liter vatten med färskpressade citroner i den natten och pinkade rosa och grinade. Näsata dag fick vi sitta på VC och få medicin av farbror doktorn.

På hotellet hade de juicepress och fruktkorgar så manpå frukosten kunde göra egen juice. Jag pressade grape, citroner och apelsiner varje dag och drack till frukosten OCH tog med till rummet så ag drack en hel kanna sådant där citronvatten om dagen hela veckanför jag var så rädd att få ont igen...

Det gick verkligen över kan jag säga! Inte en bakterie kan ha velat leva i den sura miljön!

-Drinkarna med tranbärsjuice i kan ha bidragit till deras död också i viss mån...

• Celeste97

Lanovia, jag tror inte det är något att oroa sig för. Så har jag också haft det i år, och som många här inne nämner kan det vara ÄL-blödning. Fast rätt kontraproduktivt, varför blöda när ägget ska fästa!?

Lanovia, jag minns inte om du hade någon speciell diagnos eller om det bara inte har tagit sig ännu..?

• Celeste97

Och nu blir det faktafilm om PCO-S med Pogo Pedagog.

Första bilden *piiip*
    www.gynaeonline.com/images/pcos.jpg
    Här ser vi en ultraljudsbild med det typiska utseendet på äggstocken hos en PCOS-patient.

I en vanlig äggstock varierar storleken på äggblåsorna eftersom de är olika långt komna i mognadsprocessen. På bilden ser man istället ett "pärlband" av flera mer eller mindre färdiga äggblåsor som inte har släppt ännu. Man kan ana en vit förtjockad vägg som håller kvar dem också, den gör att äggstockarna blir "släta". Ett tränat öga kan även se att äggstockarna ofta är förstorade hos dem med PCO-S.

• Hvidbrud

Jepp! Har blir det aldrig stiltje!

Nu ska jag bara säga hejdå tjejer!
    I morgon åker jag til den Kungliga Hufudstaden i Svearike och ska på MÖHIPPA!! Hi hi. Ska ut och slvänga med de lurviga hela naten lång!! Det ska bli så himla kuul!

Oh! Olja och skrubb måste jag ju ta med mig!

Puss puss galenpannor! Kommer sakna er!

• Ninnnis

Åh Hvidis, ha riktigt riktigt kul på möhippan!!!

Ingenjören, hockeyn och vinet är redan igång, så det är nog bara sänghalmen jag håller mig ifrån... Vi är lediga imorgon båda två, så vi har hela natten på oss

Ore, vad härligt med friska lilla pyret!

Oj, nu fick jag lära mig lite om äggblåsor och annat... Och jag som bara har fått veta att jag HAR äggstockar...

Nu är det hockey igen, hoppas bara strömmen inte försvinner igen, det är så trist att lyssna på hockey på radio...

Svar på tråden I vått och torrt (del 5)