• lanovia 08

I vått och torrt (del 5)

Vi började prata med varandra då vi delade längtan efter att snart skaffa barn. Vissa sitt första, andra har redan barn. Vid det här laget har några plusat andra kämpar vidare. Genom kampen förbi ÄL, BIM och alla förkortningar som finns i detta ämne delar vi också livets alla andra glädje- o sorgeämnen.
    Finkänlsliga ombedes att gå någon annanstans då vi inte alltid håller oss på den rumsrena nivån.

Någon mer som skall ge sig in i kampen efter ett plus, varmt välkommen hit!

• Svar på tråden I vått och torrt (del 5)
  • passionsblomman

Lanovia: jaaaa, det är väl så att vi pratar en hel del i telefon...

Fast mer lääänge och väl ibland än jätteofta.
    Det är 65 mil till mamma, så det blir liksominte att man bara drar iväg över helgen, och senaste julen firade vi med sambons föräldrar, alltså sågs vi inte alls då...nä, men så mkt oftare än ngn gång i halvåret eller per år, det ses vi nog faktiskt inte ...men PRATAR, det gör vi.

(herregud den dag man inte har sin mamma kvar...*vägrar ens tänka på det*)

• passionsblomman

*håller allt jag kan*

Hvidbrud skrev 2009-05-06 19:22:24 följande:
    Håll tummarna för mig! Snart kommer de potentialla köparna!! Iiiiiii!!!
  • Ninnnis

Min mamma (och pappa, syster & bror) bor ca 50 mil härifrån, vilket jag kan känna riktig sorg över ibland Vi pratar ofta och ses nog varannan månad ungefär, men det där vardagliga saknar jag jättemycket...

De säger dock att de måste flytta närmare när det kommer barnbarn, så det dröjer förhoppningsvis inte så länge!

• passionsblomman

jaaa, det vardagliga! Bara en kopp kaffe vid köksbordet, eller att sonen kan vara hos mormor en eftermiddag efter skolan ibland eller sådana saker...

OCH att hon ju blir äldre och är sjukpensionär, och så kan jag inte hjälpa till att skotta snö och så. Det suger.

Ninnnis skrev 2009-05-06 20:04:16 följande:
    Min mamma (och pappa, syster & bror) bor ca 50 mil härifrån, vilket jag kan känna riktig sorg över ibland Vi pratar ofta och ses nog varannan månad ungefär, men det där vardagliga saknar jag jättemycket...De säger dock att de måste flytta närmare när det kommer barnbarn, så det dröjer förhoppningsvis inte så länge!
  • passionsblomman

Yes I will! Och vi går våra rundor och jag predikar om mina skooooor för henne!

Idag har vi plockat nässlor som jag håller på att torka i ugnen nu och så har jag gjort värsta goda köttsoppan och äteit med fläskpannkaka efteråt.

Igårkväll bakade jag världens godaste bröd som vi åt vaaaarmt med smör och god ost... Det är GOTT med bröd, särskilt när man inte ätit det på flera veckor!

Ninnnis skrev 2009-05-06 20:48:46 följande:
    Jag vet! Krama din mamma lire extra, nu när du har henne där
  • Celeste97

Åh, nybakat bröd! *tittar avundsjukt*

• passionsblomman

Det finns gott om -varsågod! *sträcker fram brödkorgen*
    Det är med valnötter och aprikoser och pinjenötter i!

Celeste97 skrev 2009-05-06 20:56:23 följande:
    Åh, nybakat bröd! *tittar avundsjukt*
Svar på tråden I vått och torrt (del 5)