Fördelning i hemmet?
Hur fördelar du och din partner hushållssysslorna?
Är ni nöjda med den fördelningen?
Hur fördelar du och din partner hushållssysslorna?
Är ni nöjda med den fördelningen?
Tror att Luucie bara ville visa en poäng som liksom inte finns.. Tyvärr!
Heja! Ibland behöver man gå några "ronder" innan det blir bättre. ;)
Min sambos mamma var nog också "snäll" under hans uppväxt och eftersom han växte upp utan sin pappa så fick han inte den förebilden. Fast han bodde själv länge innan vi träffades, så jag vet att han klarar att göra allt som behövs i ett hem! :)
Måste fråga varför du satte muslim inom ""? Jag kanske missat att 090208 skrivit någon annanstans att han är "muslim" och då menat ... icke troende? Vet inte, såg väldigt konstigt ut. Man kan ju nämligen vara muslim och sköta större delen av ett hushåll... om det är det du syftar på?
Baby S skrev 2009-01-25 20:33:47 följande:
Ja, antar att det är för att jag skrev i en annan trad att min man dricker, tjongar innan äktenskapet, och är gift med en 100% religionsfri tjej. Någon namner där att han inte är nagon riktig muslim.
Är han plast-muslim kanske..? Na, jag vet inte...
Sorry för OT.
Jag har aldrig haft så mycket tid över som jag har nu när jag är hemma med andra barnet. Okej, de första månaderna var lite jobbiga men efter 2 mån sov hon hela natten och är oerhört lugn på dagen.
Däremot min första sov aldrig på natten och på dagen pep han konstant. Nu är första så pass stor så att man kan göra allt tillsammans med honom. Visst det tar lite längre tid men det är det värt.
Jag förstår Luccies poäng men jag vet också att alla barn är olika.
Haha, ja du.. Mamma säger att hon är plast buddist för hon kan inte låta bli att slå myggor i stugan.. Men då frstår jag, hajjade till på utrycksättet bara
Baby S skrev 2009-01-26 14:54:02 följande:
Baby S skrev 2009-01-26 14:54:02 följande:
Eftersom han är den som jobbar och tjänar pengar, är jag den som tar hand om "hus och hem"...
Jag lagar mat, jag diskar, jag städar, jag tvättar osv... Varför? För att jag anser att det inte är mer än rätt när han jobbar utanför hemmet.
Jag har trotts att jag gör allt hemma mer fritid över än honom, och mer valfrihet i vardagen...
Jag är mycket nöjd.