Fördelning i hemmet?
Hur fördelar du och din partner hushållssysslorna?
Är ni nöjda med den fördelningen?
Hur fördelar du och din partner hushållssysslorna?
Är ni nöjda med den fördelningen?
anne på grönkulla skrev 2009-01-25 19:09:14 följande:
Hahaha, ja du då är nog jag mannen ska du se :P
Jag älskar att meka, är den som är ekonomisk MEN hon tar alltid alla avlopp och är den som blåhåller fjärrkontrollen, hehe
Har faktiskt en väninna som är femenist in i benmärgen och hon brukar påstå att jag är en mansgris innerst inne, kanske ligger det något i det? Vem vet?
Nä, skämt och sido, jag "tror inte på" mans och kvinnorollerna som många påstår att vi föds in i. Biologi har självklart en roll och efter att ha utvecklats olika under jägar och samlar samhället förr så kan man inte helt förneka at män och kvinnor är olika. MEN mycket av det klassiska i man- och kvinnorollerna kommer ju från samhällets krav och föräldrauppfostran.
Baby S skrev 2009-01-25 19:17:00 följande:
Hehe, undrar om jag blev en man då istället kanske? :P
Min man lagar mat dom gangerna vi ater ihop. Nar jag lagar mat blir det yoghurt...
Han stryker mina klader som ar fucking pressveck, ovriga klader forblir ostrukna.
Han ar den som ser till att det dammsugs. Ja alltsa, han skaller pa mig tills jag gor det.
I ovrigt gor jag.... ingenting....
Min man lagar mat dom gangerna vi ater ihop. Nar jag lagar mat blir det yoghurt...
Han stryker mina klader som ar fucking pressveck, ovriga klader forblir ostrukna.
Han ar den som ser till att det dammsugs. Ja alltsa, han skaller pa mig tills jag gor det.
Haha... WTF??
Oj, du menade det verkligen