Fördelning i hemmet?
Hur fördelar du och din partner hushållssysslorna?
Är ni nöjda med den fördelningen?
Hur fördelar du och din partner hushållssysslorna?
Är ni nöjda med den fördelningen?
Men där kan vi ju snacka ojämställt, mannen i huset gör i princip allt.
Jag tror inte att det är så svårt att sköta hemmet med ett spädbarn...mig veterligen sover, äter och bajsar de mest...och då med tyngdpunkt på sover.
Och fatta att min man vaxte upp pa andra sidan jordklotet med en mamma som hemmafru. Hade inte ens tvattat sina egna klader innan han flyttade till London.
Tycker bara det ar for javla trakigt att laga mat. Baka ar kul! Dammsuga kan jag sta ut med, for det ar sa nice efterat, men stryka ar djavulskt trakigt!!
Det ar dock inget han gor at mig, bara nar jag bonar och ber om pressvecks-brallor. Blir typ 3 rander nar jag gor det.
Och nar bh:n gar sonder och bagen ar pa vag ut, da ar det han som syr...
Men jag kan faktiskt byta dack, det kan inte han! Oftast ar det jag som kor, han ar ju en fjant pa vagen. Som morsan typ...
Ohhhh, baby, återkom till mig ifall dagen då du är hemma med lilla sovande barnet infaller. Det vore roligt att ha det här inlägget sparat då!
Min son åt en gång i timmen dygnet runt i tre månader i sträck.Han sov i ca 30 min i sträck eller så. Då komade jag.
hihi, och hade min sambo inte lagat lite mat ibland, hade jag BARA ätit Bounty...
Hos oss har förövrigt sambon varit tvungen att lära sig att varaa med och ta hand om vårt hem. Det har gapats, gråtits och tjatats, och det händer än ibland. men det har blivit många gånger bättre än det var när vi flyttade ihop och jag insåg att han haft en mamma som skötte ALLT hemma hos dem.
Nu hjälps vi åt. Annars får det se för jäkligt ut, för jag vägrar vara någon husfru här!
Sedan är vi olika bra på saker. Jag brukar vara igångsättaren, vilket gör mig galen ibland, men han tycker inte man behöver städa varenda eviga halvår liksom...
Och väl igångsparkade gör vi fint alla tillsammans.
Och säger: Nu ska det aaaaldrig bli sådär stökigt igen... Yea-right!
Japp.
Hahahahaha
Ehhh, kattungar sover mycket...
Eller skojar du?
Eeeeh, du skämtar va????
Har aldrig varit så slut i hela mitt liv tror jag som under det första halvåret-året...