• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Mörk Ängel

Om jag ska vara helt ärligt så skulle jag sagt upp kontakten med min pappa. Skulle kännas riktigt obehagligt att han 1. Vill ha någon som är yngre än jag. 2. Han tar med från t.ex. Thailand.

Usch!

• ConfusedFairy

Som jag märker är synpunkterna väldigt splittade i denna frågan.
    Det är jättesvårt för mig att veta hur jag ska bete mig och känna.

Jag tkr väl på ngt vis att pappa borde ha någon "gen" som tänker nej, yngre än min dotter är lite väl häftig ålderskillnad.

Jag har förstått att han sökt efter en thaitjej då han sagt att han aldrig kmr kunna bli kär i en svensk otacksam kärrig som han så vacker utryckte sig inför mig.

Han har inte direkt visat mig någon förstålse antar att det är därför jag svårt att visa honom dsamma.

Min mor tkr att jag nog gör bäst i att bryta kontakten med honom, för mitt eget bästa, men jag vill ju inte det egentligen :( man har ju bara en pappa trotts allt.

Antar att det blir jag som får vika ner mig igen och vara tacksam för att jag åtminstone har en pappa, sen att jag inte betyder lr har betydigt så mkt som jag önskat för honom får jag väl leva med. Han gillar ju mig till en viss grad ändå.

• Mörk Ängel

Kärlek ser väldigt olika ut över världen, om man nu kan kalla det kärlek. Lite överallt gifter man sig för att det är bra för framtiden och lär sig älska sin man/fru. Man ser på det hela lite mer praktiskt medan man i t.ex. Sverige värderar det som jag anser vara kärlek, mycket högre!
    I Thailand är det dessutom status att ha en vit man.

Humlan66 skrev 2009-01-20 14:19:00 följande:
    Svårt det där, men jag har svårt överhuvudtaket att svenska män drar hem thailändskor ,kinestjejer osv Visst Thailand är ett fattigt land MEN man kan ju inte hjälpa alla eller hur ? En av mina FD killkompisar som jag fortfarande har på msn av nån anledning sa häromdagen att han ska ta hen en kinestje, det är ju jättebra för dom är uppfostrade att ta hand om hem,barn och män . han behövde inte göra ett dugg hemma sa han MORR.. reste ragg direkt jag av sånt där ( j*kla svin )
  • Baby S

Hoppar in här. Problemet som jag ser det är nog att chansen att denna flicka eller de i liknande situation sällan blir särskilt självständiga här i Sverige. Risken är överväldigande att de blir sjukligt beroende av mannen som fört hit dem.

Givetvis inte alla. Ibland handlar det säkerligen om äkta kärlek.

Men till ts vill jag säga att jag förstår ditt dilemma. Å ena sidan vill du säkert glädjas för din fars skull men visst skulle jag ockås undra om han inte är lite kinky som väljer en kvinna 4 år yngre än sin egen dotter.

De tankarna är du berättigad till enligt mig iallafall.

Men man är ju inte automatiskt pervers för att man faller för en yngre kvinna. Kärleken ser inte ålder. Men tror du att din pappa är genuint kär i flickan och hon i honom?

Han bör vara väl medveten om att hon möjligtvis ser honom som en enkel biljett till frihet.

• ConfusedFairy

Jag tvivlar inte på att pappa är upp över öronen förälskad i henne då han alltid haft ett gott öga för yngre tjejer, då han endast haft kontakt med tjejer under 35 senaste åren, damer i hans egen ålder verkar inte passa honom.

• Lady o Lufsen

...och tydligen inte "svenska otacksamma kärringar" heller?

Det uttalandet fick i alla fall mig att fundera över hans inställning till kvinnor över huvud taget.
    Kvinnoförakt kan te sig på olika sätt...

ConfusedFairy skrev 2009-01-20 14:39:08 följande:
    Jag tvivlar inte på att pappa är upp över öronen förälskad i henne då han alltid haft ett gott öga för yngre tjejer, då han endast haft kontakt med tjejer under 35 senaste åren, damer i hans egen ålder verkar inte passa honom.
  • Baby S

Bara han vet vad han ger sig in i... Det är ingen slump att massor av thaikvinnor söker sig till äldre europeiska män. Sällan att det handlar om äkta kärlek till en början.

Men jag skulle inte heller läget. Att ens förälder skaffar sig en partner YNGRE än mig själv.. hemska tanke.

• Baby S

Ja man undrar lite hur det står till med kvinnosynen i allmänhet bland dessa män? Jag tror inte att det är riktigt som det borde vara.

• Lady o Lufsen

Nej, man kan ju undra hur tacksam man ska behöva vara och vad man ska behöva göra för att slippa bli kallad "otacksam kärring"

Baby S skrev 2009-01-20 14:44:39 följande:

Ja man undrar lite hur det står till med kvinnosynen i allmänhet bland dessa män? Jag tror inte att det är riktigt som det borde vara.
  • novia72

Har inte läst vad ni andra har skrivit men min tanke...
    Båda är vuxna! & båda kommer att hamna i beroendeställning till varandra- i 99% av dessa fall finns det bara en förlorare - den äldsta partner- oavsett KÖN .... är man medveten om det och ändå ger sig in i leken får man leken tåla!!!

...jag förstår att du inte vill att din far ska bli sårad...men han väljer ju det själv.

Han är inte pervers, han är bara ännu en produkt av det här samhället.

Svar på tråden Är min pappa pervers?