• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Hammerman

Bambi76 skrev 2009-03-25 22:38:26 följande:

Så kan man ju oxå komentera.....
    Jepp. Säger någon att jag minsann tillhör en etnisk grupp som de särskilt inte tycker om blir det garanterat mothugg.
  • Panzerfaust
    090208 skrev 2009-03-25 17:12:39 följande:
    Jag sjalv t.ex gillar inte europeer i allmanhet, svenska man i synnerhet.
    Är det där verkligen något du står för?

Det är märkligt att folk inte blivit helt galna över just det där uttrycket, hade jag sagt exempelvis: "Jag gillar inte asiatiska män i allmänhet och arabiska män i synnerhet" hade varenda BT medlem anmält mig fortare än jag hade kunna skriva "ollon" på en skrivmaskin...
  • Luucie
    Panzerfaust skrev 2009-03-25 23:40:16 följande:
    Är det där verkligen något du står för?Det är märkligt att folk inte blivit helt galna över just det där uttrycket, hade jag sagt exempelvis: "Jag gillar inte asiatiska män i allmänhet och arabiska män i synnerhet" hade varenda BT medlem anmält mig fortare än jag hade kunna skriva "ollon" på en skrivmaskin...
    Nej de hade inte anmält dig..de hade kommit till din brevlåda..
  • MulleNuh

hahahaha....

Är det där verkligen något du står för?Det är märkligt att folk inte blivit helt galna över just det där uttrycket, hade jag sagt exempelvis: "Jag gillar inte asiatiska män i allmänhet och arabiska män i synnerhet" hade varenda BT medlem anmält mig fortare än jag hade kunna skriva "ollon" på en skrivmaskin...
  • ario

Jag sjalv t.ex gillar inte asiater i allmanhet, arabisk man i synnerhet.

(vi får se vad som händer:P)

• TinkerBelle
  • Hannaz

Ja jag tycker att det är smått perverst faktiskt. och dessutom som man knappast hinner lära känna en människa på några veckor nog mycket för att besluta att man ska spendera resten av livet ihop. Varför åker han inte dit och umgås mer med henne istället INNAN han de bestämmer sig. Jag hade känt starkt äckel inför min far om han kommit på nåt så jävla puckat.

• Shortvalleywoman

Ok så en kvinnlig bekant till mig och hennes make är lite lätt perversa då... De gifte sig 14 dagar efter att de träffades första gången och har nu varit gifta i mer än 35 år.

Det är lätt att döma....

• Hannaz

Skiljer det 30 år och kommer de från helt olika kulturella och ekonomiska bakgrunder också?

• Hannaz

Och hur bra engelska kan man förutsätta att en fattig fabriksarbetande thailändska kan prata? Hur mkt språkliga barriärer är det emellan dem?

Det handlar om att det inte är två människor som på lika villkor ingår äktenskap. Och då pratar jag INTE om människovärde.

Svar på tråden Är min pappa pervers?