• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • JustMeAndMyLove

Jo, jag skulle kalla det perverst. Min pappa har gjort det samma.
    Hon var 20 (i passet) 17 i verkligheten. Han 56.
    Men de gör det för att överleva.
    Hoppas han är en snäll man, din pappa. Jag själv dömmer varken männen eller kvinnorna. Det är ett vanligt förekommande fenomen och en väg ut ur fattigdom för många.

Hade jag kunnat ta mitt barn ur fattigdommen till ett rikt land med gratis utbildning och sjukvård skulle jag utan att blinka göra det samma vill jag lova. I vissa områden i Thiland lever folk riktigt fattigt och det är många som lever på hundkött och ihoptiggda pengar trots att de har "jobb". Skulle själv kalla det för slaveri.. men det är ju min åsikt..

Lär känna henne, låt din pappa själv stå för det han gjort. Min pappas fru är en otrolig kvinna. De låtsades aldrig som om det var av kärlek. Det var en uppgörelse. Sen att betalningen bestod i sex, städning och liknande gör att jag själv bara vill kräkas. Det borde inte få förekomma. Men sån är världen vi lever i.

• Hammerman

Hannaz skrev 2009-03-26 19:05:48 följande:

Du kanske borde vakna upp ur din dröm Missie... Du skulle blivit född i Thailand, jobba 10-12 tim om dagen i en skitig fabrik från det att du var 14, dåligt ljus och usel lön. En fridag i veckan, ingen barnomsorg, inget utbyggt sjukvårdssystem osv osv. Intressant att se om du resonerat likadant då... Men det är klart att det är ett rätt främmande scenario för dig som har råd att ha röllopsfest för 170 gäster... Intressant att höra om ni tillhör skaran som åker till Thailand 3 veckor runt jul varje år.
    Jag blir riktigt varm inombords när jag ser hur hon som minsann ska hålla bröllopsfesten utomlands alternativt på sin systers stora gods sitter och rackar ner på hur lyxigt andra har det.

Four Yorkshiremen, here we come!
  • JustMeAndMyLove

Måste tilägga att dte är hemskt att se hur lätt det är att tracka ner på folk som HAR pengar. Vi har väl alla levt olika liv och bildar därför olika åsikter beroende på åra egna erfarenheter? Man behöver inte håna folk för att de har råd att leva gott.. lika fult det som att håna en fattig

• Hannaz
    Hammerman1 skrev 2009-03-26 19:14:10 följande:
    Hannaz skrev 2009-03-26 19:05:48 följande:
    Jag blir riktigt varm inombords när jag ser hur hon som minsann ska hålla bröllopsfesten utomlands alternativt på sin systers stora gods sitter och rackar ner på hur lyxigt andra har det. Four Yorkshiremen, here we come!
    What? Du har nog läst liiite fel.

Vi ska gifta oss utomlands ja, bara vi två och samtidigt räkna det som vår bröllopsresa.

Min syster och hennes man är gymnasielärare och bor på en skånegård med 5000 m2 tomt. Som var billigare i inköp än en normal villa i Malmö. Att hon är trädgårds- och hustokig och lägger all sin lediga tid på att fixa och dona med hus och trädgård vilket gör att stället är mkt välskött, vad ar det med saken att göra?

Vi ska ha casual fest för våra vänner och släkt med papptallrikar och egenlaga mat.

Så ta du och knip igen och kryp tillbaka in i det hål du kom ifrån.
  • JustMeAndMyLove

Hahaha, bra finish där :P

Hannaz skrev 2009-03-26 19:21:21 följande:
    What? Du har nog läst liiite fel. Vi ska gifta oss utomlands ja, bara vi två och samtidigt räkna det som vår bröllopsresa. Min syster och hennes man är gymnasielärare och bor på en skånegård med 5000 m2 tomt. Som var billigare i inköp än en normal villa i Malmö. Att hon är trädgårds- och hustokig och lägger all sin lediga tid på att fixa och dona med hus och trädgård vilket gör att stället är mkt välskött, vad ar det med saken att göra?Vi ska ha casual fest för våra vänner och släkt med papptallrikar och egenlaga mat. Så ta du och knip igen och kryp tillbaka in i det hål du kom ifrån.
  • Hammerman

What? Du har nog läst liiite fel. Vi ska gifta oss utomlands ja, bara vi två och samtidigt räkna det som vår bröllopsresa. Min syster och hennes man är gymnasielärare och bor på en skånegård med 5000 m2 tomt. Som var billigare i inköp än en normal villa i Malmö. Att hon är trädgårds- och hustokig och lägger all sin lediga tid på att fixa och dona med hus och trädgård vilket gör att stället är mkt välskött, vad ar det med saken att göra?Vi ska ha casual fest för våra vänner och släkt med papptallrikar och egenlaga mat. Så ta du och knip igen och kryp tillbaka in i det hål du kom ifrån.
    Ursäkta, men moralisk indignation fungerar inte på mig. Det enda du bevisat med det här är att din levnadsstandard ligger i det närmaste med paritet med Missies och att du därför har ungefär lika lätt för att sätta dig in i den genomsnittlige thailändarens socioekonomiska situation.
  • Hannaz

Det är stor skillnad på att 1: inse att man har det jävligt bra och ha förståelse för andra som inte har det och som därför gör "omoraliska" val. och 2: Att tala om att de visst har ett val. Göra det "rätta" och fortsätta leva i misär eller att gifta sig för pengarna och kunna ge sina barn och sig själv något som liknar ett människovärdig framtid.

Hur man ser på andra och deras väedermödor har inget med inkomst att göra men den som fått allt serverat har antagligen svårare att greppa fattigdom och vad det kan göra med en människas självbild och vad man kan vara beredd att offra för att skapa ett bättre liv.

• Hannaz
    Hammerman1 skrev 2009-03-26 19:29:09 följande:
    Ursäkta, men moralisk indignation fungerar inte på mig. Det enda du bevisat med det här är att din levnadsstandard ligger i det närmaste med paritet med Missies och att du därför har ungefär lika lätt för att sätta dig in i den genomsnittlige thailändarens socioekonomiska situation.
    Du ska inte komma och tala om för mig hur lätt eller svårt jag har att sätta mig in i andras situation.

Däremot har Missie klart visat att hon inte har den förmågan.
  • Hannaz
    Hammerman1 skrev 2009-03-26 19:29:09 följande:
    Skulle förresten tro att de flesta svenskar har råd att åka utomlands en vecka och ha trädgårdsfest hos en släkting, eller vad säger du?
  • Linda Louise

Trevlig stämning det var här inne då...

JustMeAndMyLove skrev 2009-03-26 19:13:54 följande:
    Jo, jag skulle kalla det perverst. Min pappa har gjort det samma.Hon var 20 (i passet) 17 i verkligheten. Han 56.Men de gör det för att överleva. Hoppas han är en snäll man, din pappa. Jag själv dömmer varken männen eller kvinnorna. Det är ett vanligt förekommande fenomen och en väg ut ur fattigdom för många. Hade jag kunnat ta mitt barn ur fattigdommen till ett rikt land med gratis utbildning och sjukvård skulle jag utan att blinka göra det samma vill jag lova. I vissa områden i Thiland lever folk riktigt fattigt och det är många som lever på hundkött och ihoptiggda pengar trots att de har "jobb". Skulle själv kalla det för slaveri.. men det är ju min åsikt..Lär känna henne, låt din pappa själv stå för det han gjort. Min pappas fru är en otrolig kvinna. De låtsades aldrig som om det var av kärlek. Det var en uppgörelse. Sen att betalningen bestod i sex, städning och liknande gör att jag själv bara vill kräkas. Det borde inte få förekomma. Men sån är världen vi lever i.
    Håller med, klokt sagt bottnad i egen erfarenhet. Lär känna henne, men var tydlig och rak mot din pappa om att du inte stöttar hans agerande. Hoppas det kommer lösa sig för er på bästa sätt! Stor kram!
Svar på tråden Är min pappa pervers?