• ConfusedFairy

Är min pappa pervers?

Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

• Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • Hammerman

passionsblomman skrev 2009-03-26 18:15:47 följande:

Ja faktiskt! Min sambo har ett jobb som gör att han tillbringar en hel del tid i olika butiker. Han tycker det är kul att diskutera lite med butikstjejerna, och han har hunnit komma hem med förvånad min i lite olika frågor. Bla var det tre tjejer som jobbade i en sminkaffär som vekligen på allvar förklade för honom att det var pengar som var grejen. "No money no honey fattar du väl själv" sa de.En av de tjejerna skulle strax gå å sta och gifta sig med en riktigt rik kille. Hon hade fått brytet när han vägrade låta henne köpa hjärtformat ris...(hon insåg åtminstone själv att det var mindre smickrande för henne själv)Det sista hör ju inte till diskussionen, men det är roligt...
    Tack för att du bekräftar alla mina teorier om mänskligt parbildande som annars brukar med kraft refuseras på detta forum!

"Vägen till mannens hjärta går genom magen och vägen till kvinnans hjärta går genom samme mans aktieportfölj"
  • Francis

Måste säga att det är mycket stor skillnad på dessa fallen!
    Thailändska tjejer har inget val, och om du säger anourlunda så har du inte varit där nere och träffat dom och gått hem till dom och vet vilket helvete till land dom är födda i. Tror du dom vill sälja sin kropp.. nej, men vill dom ha mat och ett tak över huvudet.. JA! Då är tyvär tyvärr detta deras enda väg att vandra.
    De rika äckliga 20-åringa tjejer (oftast blonda snygga med stora bröst) som tar miljonärer.. som tex hon som gifte sig nu i domkyrkan i somras med den dära microsoft mannen som var 3 år äldre än hennes pappa.. där är det ett gemensamt uttnyttjande.. han uttnyttjar hennes kropp och hon hans jet set liv med massa pengar och status. Hon har ett val, det menar jag att thailändska tjejer inte har på samma sätt.
    Äckligt men inte tragiskt..

• Francis

Vissa tjejer är golddiggers och vissa killar vill inte ha fula tjejer även fast dom är mycket bättre fruar än dom snygga...
    that's life!!

• passionsblomman

Ja, fast jag vill ju gärna tillägga att både jag och min sambo känner oss en aning främmande inför det sättet att välja på.

Fast jag visste ju att de finns förstås. Precis som jag träffat killar som egentligen bara vill ha lite pynt vid sin arm, för extra status bland grabbarna. Hon ska inte säga så mycket utan fnissa förtjust på rätt ställen när männen är roliga.
    De kan ju få ha varandra.

Hammerman1 skrev 2009-03-26 18:23:55 följande:
    Tack för att du bekräftar alla mina teorier om mänskligt parbildande som annars brukar med kraft refuseras på detta forum! "Vägen till mannens hjärta går genom magen och vägen till kvinnans hjärta går genom samme mans aktieportfölj"
  • Panzerfaust

5minuter på en nattklubb och man ser vilka tjejerna krusar för, grabbarna som beställer helrör (champagne idag). Tjejer är helt klart mer materialistiska än killar när det kommer till val av partners inget snack om saken.

Det är klart thailändskorna har ett val men rika europeer är en enkel och snabb väg ur misären.

Alla kan köpas för pengar, den enda frågan är bara "hur mycket?"

• MissieA
    Hammerman1 skrev 2009-03-26 18:23:55 följande:
    Tack för att du bekräftar alla mina teorier om mänskligt parbildande som annars brukar med kraft refuseras på detta forum! "Vägen till mannens hjärta går genom magen och vägen till kvinnans hjärta går genom samme mans aktieportfölj"
    hahahahaha om detta stämmer hammerman tycker jag verkligen synd om min älskling konstigt att han tycker om mig hahahaha. Tur att vi båda har pengar att köpa mat för
  • MissieA
    Francis skrev 2009-03-26 18:26:46 följande:
    Måste säga att det är mycket stor skillnad på dessa fallen!Thailändska tjejer har inget val, och om du säger anourlunda så har du inte varit där nere och träffat dom och gått hem till dom och vet vilket helvete till land dom är födda i. Tror du dom vill sälja sin kropp.. nej, men vill dom ha mat och ett tak över huvudet.. JA! Då är tyvär tyvärr detta deras enda väg att vandra.De rika äckliga 20-åringa tjejer (oftast blonda snygga med stora bröst) som tar miljonärer.. som tex hon som gifte sig nu i domkyrkan i somras med den dära microsoft mannen som var 3 år äldre än hennes pappa.. där är det ett gemensamt uttnyttjande.. han uttnyttjar hennes kropp och hon hans jet set liv med massa pengar och status. Hon har ett val, det menar jag att thailändska tjejer inte har på samma sätt.Äckligt men inte tragiskt..
    Men klart dom har ett val! Varför inte gifta sig med en thailändsk man?? Där är ett val och det finns säkert jobb för kvinnor också bara att dem inte är de bästa jobben, men man kan inte lösa sina problem med att gå och gifta sig med en gammal gubbe. Så den teorin går jag inte på.
  • Hannaz
    MissieA skrev 2009-03-26 18:55:15 följande:
    Men klart dom har ett val! Varför inte gifta sig med en thailändsk man?? Där är ett val och det finns säkert jobb för kvinnor också bara att dem inte är de bästa jobben, men man kan inte lösa sina problem med att gå och gifta sig med en gammal gubbe. Så den teorin går jag inte på.
    Du kanske borde vakna upp ur din dröm Missie...
    Du skulle blivit född i Thailand, jobba 10-12 tim om dagen i en skitig fabrik från det att du var 14, dåligt ljus och usel lön. En fridag i veckan, ingen barnomsorg, inget utbyggt sjukvårdssystem osv osv. Intressant att se om du resonerat likadant då... Men det är klart att det är ett rätt främmande scenario för dig som har råd att ha röllopsfest för 170 gäster... Intressant att höra om ni tillhör skaran som åker till Thailand 3 veckor runt jul varje år.
  • Panzerfaust

Likt förbannat är det ett val att arbeta i fabriken eller leta upp en sugar daddy.

• Hannaz

Ja man kan ju välja att leva i misär om man vill...
    Skulle du göra det?

Svar på tråden Är min pappa pervers?