• ConfusedFairy

    Är min pappa pervers?

    Känner att jag behöver lite stöd och rådgiving.

    Min pappa 49 år gammal kom nydligen hem ifrån sin thailandsresa, på telefon berättade han att han träffat en fattig frabriksarbetande 20 årig thaitjej med 1 barn som han vill gfta sig med och ta med sig till Sverige i sommar.

    Jag har varit jätteupprörd, ledsen, förvirrad, besviken, arg i ett par dagar nu, vet inte riktigt vad jag ska tycka lr känna. Är mest förvirrad och får panik mellan varven, då jag älskar ändå min pappa trotts allt och vill ha kvar honom i mitt liv. Men..
    Menar tjejen är ju en flicka t.o.m i mina ögon då hon är fyra år yngre än mig och nu vill pappa gifta sig med henne.
    Jag kan inte låta bli att tycka att min egen pappa är pervers som blivigt kär i en så ung tjej/tös.

    Han påstår att det är jag som är trångsynt och fördomsfull, är det så undrar jag?

    Vad tkr ni?
    Har åldern verkligen ingen betydelse? Och kan detta verkligen vara kärlek?

  • Svar på tråden Är min pappa pervers?
  • aikidoaasa

    Det där är svårt... ibland är det rent av perversa (gubbsjuka)... men ibland så är det äkta känslor inblandade... Det är så svårt att veta det på förhand...
    Jag har sett fall där det varit 20+ år mellan parterna och de varit lyckliga livet ut, men också fall där det varit "groteskt"

    Hur längre har han kännt henne?

  • makupala

    jag skulle ha jätte svårt att acceptera att min pappa vill gifta sig med någon yngre än mig själv.. det känns liksom inte rätt, på något vis..

  • Karl1970

    Oj vilken fråga....
    Jag tror att åldern har en enorm betydelse, MEN. Den här typen av arrangemang är inte sällsynt och jag tror att både din pappas och flickans liv kommer förbättras avsevärt. Inser givetvis vilket otroligt obekväm sits du kommer i, men en sak skall du vara säker över, din far är inte pervers...

  • passionsblomman

    Nä, "pervers" är ett oerhört starkt ord, och det tycker jag man får spara till sådana som förtjänar det på helt andra grunder!

    Men jag förstår att det känns konstigt att din pappa träffar ngn så ung i jämförelse med dig själv och dessutom med alla både fördomar och sanningar om Svenska män och Thailändska kvinnor. Det är inte världens mest lättsmälta nyhet.

    Men försök ge dem en chans!

  • Luucie

    Ja jag fattar att du har svårt att svälja detta...
    Man har hört och sett så mycket skit att det är väldigt svårt att inte vara fördomsfull. Eller vad man nu ska kalla det...
    det finns ju trots allt en del belägg för dessa fördomar.

    Bestämmer han att göra såhär så är du väl så illa tvungen att acceptera det om du vill ha honom kvar.

    Det kan ju vara så att det är århundradets kärlekshistoria..?!

  • ConfusedFairy

    Jag känner mig mest bortpriotiterad faktiskt, då mina och mina syskons känslor och tankar kring detta inte verkar ha så stor betydelse för honom. :S

  • Hammerman

    ConfusedFairy skrev 2009-01-19 22:35:32 följande:


    Jag känner mig mest bortpriotiterad faktiskt, då mina och mina syskons känslor och tankar kring detta inte verkar ha så stor betydelse för honom. :S
    Fast ska man hårdra det så ska ni väl inte ha något att säga till om saken heller? Lade din pappa sig i ditt val av pojkvän?
  • ConfusedFairy

    Jag kan tillägga att min pappas f.d kvinna 13 år yngre än honom som han hämtade ifrån Litauen var väldigt elak emot mig som barn (12 åring) och jag tvingades flytta till min mamma ist. Den kärlekeshistorian slutade olyckligt, hon blevb självständig i Sveriga och det ledde till att hon flyttade ifrån honom och var otrogen. Jag väl väldigt skeptisk nu.

  • Mrs D to be

    Mig och min sambo är det 12 år i mellan och det är inget problem. Det som jag tror stör dig är att han har en sexuell rellation med någhon som är yngre en dig alltså han tycker det är ok att ligga med någon som är lika gammal som sina egna barn. Det skulle jag med reagera på.

  • Mrs D to be

    Instämmer med CF dom har inte alltid så gulliga avsikter. Oftast står de i mellan att välja en man så de kan fly deras land bli självständiga och dra eller så kan de vara kvar och leva som prostituerade.

Svar på tråden Är min pappa pervers?