Optimia skrev 2009-01-22 15:44:56 följande:
JD: jag applåderar ditt långa inlägg, du skriver precis det jag tänker (men inte lyckas uttrycka lika väl som du).Passionsblomman, jag håller även med dig när du skriver:"Med den här sortens resonemang skulle man väl då även sortera bort de som inte är så roliga eller kan konversera och höja partystämningen på rätt sätt....för VEM vill betala MAAASSOR av pengar för tråkiga gäster? De tillför ju ingenting...." Är det någon av er som bestämt er för att "gallra" friskt bland gästers respektive och andra som tänkt på att man vanligen brukar bjuda sina gäster för att de ska ha trevligt, inte enbart för att man själv ska trivas och få ha statister på SIN STORA DAG? Jag tycker man ska vara tacksam över att folk vill ägna en hel dag åt att vara med på en fest där man bestämt precis allt, från vad folk ska ha på sig till vad de ska ha på sig. Vidare brukar gästerna sätta en del av sina surt förvärvade slantar på presenter till brudparet och kläder till sig själva. Du som hade problem med att din bror och hans tjej är lite väl fysiska med varandra när de är bland folk: placera dem mitt emot varandra vid bordet; då är ju risken för att de ska kunna sitta och peta på varandra minimerad. Om de då tåflirtar må de väl göra det då, det märker knappast någon annan än de själva.Var och gör ju som de själva vill, men väljer man att bjuda alla andra pojkvänner förutom en eller att inte bjuda sitt syskons bättre hälft är man inte en bra värd/värdinna. Lite får man bjuda till och tänka på sina gästers trevnad också.
Hahahaha det va ju faktiskt ett jättebra förslag, får fundera på det
Men alla tycks "avsky" mig över min åsikt nu, så det är väl nästan bäst att jag bjuder tjejen eftersom de här på bröllopstorget tycker att jag är helt ute & seglar
Hahahaha men nu vet man ju i alla fall vilka ämnen man ska undvika, för att slippa de här sarkastika uttalanderna. Hmmm lite tråkigt faktiskt. Är verkligen ingen människa som dömmer andra...förutom just den här människan...