• karinåjohan

Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?

Som rubriken anger så har en av mina vänner (som jag absolut vill ha med på bröllopet) en riktig idiot och besservisser till kille. De bor inte ihop, och har det inte så stabilt heller. Jag har träffat honom en gång och min m2b har aldrig träffat honom. Jag kan helt enkelt inte med honom, och jag tycker synd om dem som tvingas sitta bredvid honom på bröllopet... Han är en potentiell Wedding crasher och skulle nog kunna lyckas med att sprida dålig stämning hela kvällen. Jag är inte ensam om att tycka att han är en idiot, jag har andra vänner som inte heller kan med honom, och det har de sagt utan att det var jag som tog upp ämnet. Samtidigt vill jag ju verkligen inte förlora vänskapen till min kompis.

• Svar på tråden Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?
  • erika26
    090208 skrev 2009-01-21 18:30:34 följande:
    Är svenne själv ju. Tycker det är bra mycket otrevligare att skriva "du är inte klok". Är jag visst det. Har du bott utomlands..?Och börja inte tjafsa om detta nu, vi har oxå underbara egenskaper som man inte har i andra länder.
    Ja, ja har bott utomlands! Bara för att du är svensk tillåter det inte dig att tråka svenskar. I din familj kanske man inte har några traditioner men i bra många andra familjer har det. Surpuppa!
  • passionsblomman

Nej men vad ÄR det nu då! Tur att ingen har en spade på riktigt!

Vi kan väl hålla det trevligt, pretty pleeeease?

• MiaAnd

Men herregud, varför måste alla ta allt så allvarligt här på BT?! Om man inte kan driva med sig själv, så tar man sig själv på för stort allvar! Jag tror knappast att 090208 menade något illa med sin kommentar. Jag småfnissade faktiskt lite när jag läste det. Det ligger mycket i det hon säger...

Med risk för att få huvudet avbitet, men undrar vem som är en surpuppa...

• MiaAnd

För att återgå till ämnet: Varför ska man behöva bjuda otrevliga människor på sitt bröllop, som ska vara en glädjens dag? Jag bjuder inte otrevliga släktingar, så varför ska jag låta otrevliga pojkvänner komma? (Har i princip samma bekymmer som TS och det är inget enkelt beslut) Jag vet att det är kutym att bjuda med respektive, men det finns väl inget som säger att man måste? Har diskuterat detta i en annan tråd oxå och det är helt klart ett ämne som väcker känslor och där folk verkar tycka väldigt olika. Man får nog gå på magkänsla helt enkelt... Bästa råd jag kan ge.

• erika26

Ja men hon gör ju som hon vill! jag sa bara vad jag skulle gjort. Och nej jag är ingen surpuppa!

• thildamy

TS jag tycker ni har valt rätt... man kan inte bjuda alla.. vem f-n är miljonär här på bt ?????
    Vi har inte budget för ens 15.000 men har lyckats bjuda 40st inkl våran lilla familj på 4. Och har då bara tagit 1 vän och hennes sambo och 2 kusiner ( har 12st )utan respektive och då har ena kusin en bebis men man kan helt enkelt inte ta alla utan vidare orsak ..MAN HAR INTE RÅD!
    Inte ens m2b har tagit sin bror el. 2 bonus systrar eller hans mormor men jag tycker att han måste ju få avgöra det.
    Det är våran PERFEKTA dag. den kommer inte åter.

• J D

Jag kan verkligen inte förstå hur man inte kan bjuda sin brors respektive. Hade jag varit den brodern så finns det inte en chans att jag hade kommit på bröllopet om min syster hade betett sig så respektlöst åt. So what om hon har bytt 10 killar året innan (kan inte ens fatta att du vet och är intresserad av den infon)- de är ju tillsammans nu! Dessutom, jag vet att ni skickade ut era inbjudningar extremt tidigt varför de kan ha varit tillsammans i mer än ett halvår när ni gifter er. 2 timmar är ju inget för att döma en människa- varför har ni inte lagt mer tid på att ge henne en chans?

Och till TS- jag tycker verkligen att du ska bjuda med respektive till din vän. Om denne bara är otrevlig så tycker jag man kan stå ut- han kommer ju ändå försvinna i mängden gäster på er bröllopsdag.

Allt det här med att bjuda vem man vill och få sin perfekta dag osv. utan att bry sig de minsta om de som är där för att hedra er dag tycker jag är extremt mkt bridezilla och jag tror att många kanske behöver ta ett steg tillbaka och tänka om hur viktig dagen egentligen är. Är inte det fortsatta livet viktigare? Då kanske man inte ska skapa konflikter med människor man står tillräckligt när för att bjuda på sitt bröllop.

Sedan kan jag förstå om man drar konsekventa gränser för att man vill ha ett litet bröllop typ- inga respektive till kollegor etc. Det är dock inget så personligt som har diskuterats här utan mer konsekvent helt enkelt och således lättare för en gäst att acceptera.

• fromheretoeternity

Du säger det många av oss andra har försökt säga! Jag håller med dig precis!

J D skrev 2009-01-22 08:52:25 följande:

Jag kan verkligen inte förstå hur man inte kan bjuda sin brors respektive. Hade jag varit den brodern så finns det inte en chans att jag hade kommit på bröllopet om min syster hade betett sig så respektlöst åt. So what om hon har bytt 10 killar året innan (kan inte ens fatta att du vet och är intresserad av den infon)- de är ju tillsammans nu! Dessutom, jag vet att ni skickade ut era inbjudningar extremt tidigt varför de kan ha varit tillsammans i mer än ett halvår när ni gifter er. 2 timmar är ju inget för att döma en människa- varför har ni inte lagt mer tid på att ge henne en chans?Och till TS- jag tycker verkligen att du ska bjuda med respektive till din vän. Om denne bara är otrevlig så tycker jag man kan stå ut- han kommer ju ändå försvinna i mängden gäster på er bröllopsdag.Allt det här med att bjuda vem man vill och få sin perfekta dag osv. utan att bry sig de minsta om de som är där för att hedra er dag tycker jag är extremt mkt bridezilla och jag tror att många kanske behöver ta ett steg tillbaka och tänka om hur viktig dagen egentligen är. Är inte det fortsatta livet viktigare? Då kanske man inte ska skapa konflikter med människor man står tillräckligt när för att bjuda på sitt bröllop. Sedan kan jag förstå om man drar konsekventa gränser för att man vill ha ett litet bröllop typ- inga respektive till kollegor etc. Det är dock inget så personligt som har diskuterats här utan mer konsekvent helt enkelt och således lättare för en gäst att acceptera.
  • Vill nu

word!

Jag kan verkligen inte förstå hur man inte kan bjuda sin brors respektive. Hade jag varit den brodern så finns det inte en chans att jag hade kommit på bröllopet om min syster hade betett sig så respektlöst åt. So what om hon har bytt 10 killar året innan (kan inte ens fatta att du vet och är intresserad av den infon)- de är ju tillsammans nu! Dessutom, jag vet att ni skickade ut era inbjudningar extremt tidigt varför de kan ha varit tillsammans i mer än ett halvår när ni gifter er. 2 timmar är ju inget för att döma en människa- varför har ni inte lagt mer tid på att ge henne en chans?Och till TS- jag tycker verkligen att du ska bjuda med respektive till din vän. Om denne bara är otrevlig så tycker jag man kan stå ut- han kommer ju ändå försvinna i mängden gäster på er bröllopsdag.Allt det här med att bjuda vem man vill och få sin perfekta dag osv. utan att bry sig de minsta om de som är där för att hedra er dag tycker jag är extremt mkt bridezilla och jag tror att många kanske behöver ta ett steg tillbaka och tänka om hur viktig dagen egentligen är. Är inte det fortsatta livet viktigare? Då kanske man inte ska skapa konflikter med människor man står tillräckligt när för att bjuda på sitt bröllop. Sedan kan jag förstå om man drar konsekventa gränser för att man vill ha ett litet bröllop typ- inga respektive till kollegor etc. Det är dock inget så personligt som har diskuterats här utan mer konsekvent helt enkelt och således lättare för en gäst att acceptera.
  • erika26

Precis!
Svar på tråden Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?