Du säger det många av oss andra har försökt säga! Jag håller med dig precis!
J D skrev 2009-01-22 08:52:25 följande:
Jag kan verkligen inte förstå hur man inte kan bjuda sin brors respektive. Hade jag varit den brodern så finns det inte en chans att jag hade kommit på bröllopet om min syster hade betett sig så respektlöst åt. So what om hon har bytt 10 killar året innan (kan inte ens fatta att du vet och är intresserad av den infon)- de är ju tillsammans nu! Dessutom, jag vet att ni skickade ut era inbjudningar extremt tidigt varför de kan ha varit tillsammans i mer än ett halvår när ni gifter er. 2 timmar är ju inget för att döma en människa- varför har ni inte lagt mer tid på att ge henne en chans?Och till TS- jag tycker verkligen att du ska bjuda med respektive till din vän. Om denne bara är otrevlig så tycker jag man kan stå ut- han kommer ju ändå försvinna i mängden gäster på er bröllopsdag.Allt det här med att bjuda vem man vill och få sin perfekta dag osv. utan att bry sig de minsta om de som är där för att hedra er dag tycker jag är extremt mkt bridezilla och jag tror att många kanske behöver ta ett steg tillbaka och tänka om hur viktig dagen egentligen är. Är inte det fortsatta livet viktigare? Då kanske man inte ska skapa konflikter med människor man står tillräckligt när för att bjuda på sitt bröllop. Sedan kan jag förstå om man drar konsekventa gränser för att man vill ha ett litet bröllop typ- inga respektive till kollegor etc. Det är dock inget så personligt som har diskuterats här utan mer konsekvent helt enkelt och således lättare för en gäst att acceptera.