• karinåjohan

Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?

Som rubriken anger så har en av mina vänner (som jag absolut vill ha med på bröllopet) en riktig idiot och besservisser till kille. De bor inte ihop, och har det inte så stabilt heller. Jag har träffat honom en gång och min m2b har aldrig träffat honom. Jag kan helt enkelt inte med honom, och jag tycker synd om dem som tvingas sitta bredvid honom på bröllopet... Han är en potentiell Wedding crasher och skulle nog kunna lyckas med att sprida dålig stämning hela kvällen. Jag är inte ensam om att tycka att han är en idiot, jag har andra vänner som inte heller kan med honom, och det har de sagt utan att det var jag som tog upp ämnet. Samtidigt vill jag ju verkligen inte förlora vänskapen till min kompis.

• Svar på tråden Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?
  • 090208

Klart du inte ska bjuda honom. Ingen som sager att du maste.

Och om din kompis hanger upp sig pa det sa far du forklara, och oxa det som andra sagt. Att det inte bara ar du.
    Var rak bara, uppskattas i slutanden.

• erika26

Klart att du ska bjuda honom! Det är din kompis beslut och hänga ihop med honom och det måste du respektera!

• aikidoaasa

Det blir svårt att inte bjuda honom med motiveringen att ni inte känner honom... då kommer hon bara att säga att ni ska umgås mer med varandra så att ni lär känna honom. Tackar du nej till detta så fattar hon att det bara var en undaflykt och det är inte heller bra...
    Bjuder ni de andras respektive så blir det orättvist... se till att han hamnar så långt bort från er som möjligt under middagen så ska det nog bli bra...

• Luucie

Men allvarligt...om man tom är orolig att andra gäster ska bli lidande pga av den här personen?! Nej bort med honom!

• T0612

Klart man ska respektera att kompisen har valt den killen men det innebär ju samtidigt att kompis måste respektera att dom inte vill ha honom på sitt bröllop..det är ju en "ganska" viktig dag =D

• 090208

erika26: Nja... Vad ska jag säga. Låter väl förnuftigt men oxå väldigt bossigt. Samma regler som annars: "Ert bröllop, ni bestämmer". Och...

Luucie ger oss ju en bra anledning för TS att dissa honom.

T0612: Haller helt med dig!

• karinåjohan

Tack så mycket för alla kloka svar! Jag har nu bestämt mig för att inte bjuda honom. Inget lätt beslut, dock... Frågan är nu bara vad jag ska säga till kompisen, om det blir den ärliga varianten eller inte...

• senofobia

Om du inte känner honom och bara har träffat honom en gång, hur kan du då vara så säker på att han kommer förstöra din dag?

Jag säger inte att du har fel, men det kanns som du kanske dömt honom utan allt för mycket information.

• erika26
    090208 skrev 2009-01-17 20:01:10 följande:
    erika26: Nja... Vad ska jag säga. Låter väl förnuftigt men oxå väldigt bossigt. Samma regler som annars: "Ert bröllop, ni bestämmer".

Och...Luucie ger oss ju en bra anledning för TS att dissa honom. T0612: Haller helt med dig!
    Vad menar du?
  • Vill nu

Mycket bra fråga!!!

senofobia skrev 2009-01-19 09:18:54 följande:
    Om du inte känner honom och bara har träffat honom en gång, hur kan du då vara så säker på att han kommer förstöra din dag?Jag säger inte att du har fel, men det kanns som du kanske dömt honom utan allt för mycket information.
Svar på tråden Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?