• karinåjohan

Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?

Som rubriken anger så har en av mina vänner (som jag absolut vill ha med på bröllopet) en riktig idiot och besservisser till kille. De bor inte ihop, och har det inte så stabilt heller. Jag har träffat honom en gång och min m2b har aldrig träffat honom. Jag kan helt enkelt inte med honom, och jag tycker synd om dem som tvingas sitta bredvid honom på bröllopet... Han är en potentiell Wedding crasher och skulle nog kunna lyckas med att sprida dålig stämning hela kvällen. Jag är inte ensam om att tycka att han är en idiot, jag har andra vänner som inte heller kan med honom, och det har de sagt utan att det var jag som tog upp ämnet. Samtidigt vill jag ju verkligen inte förlora vänskapen till min kompis.

• Svar på tråden Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?
  • Mrs Mommy

karinåjohan skrev 2009-01-19 08:26:58 följande:
    Tack så mycket för alla kloka svar! Jag har nu bestämt mig för att inte bjuda honom. Inget lätt beslut, dock... Frågan är nu bara vad jag ska säga till kompisen, om det blir den ärliga varianten eller inte...

Ja om du har bjudit andras pojkvänner men inte hennes är det nog bäst att vara ärlig.
    Saker och ting brukar alltid komma fram förr eller senare och kan bli betydlig mycke mer otrevlig än om man varit rak från början.
    Men din kompis kommer nog inte bli så toppenglad ändå{#lang_emotions_undecided}

• cbride

Är det en bra kompis till dig? Är du beredd att förlora henne?
    Ärlighet varar längst!

• fromheretoeternity

Jag tycker att det är dålig stil av er att bjuda alla andras pojkvänner utom din kompis! Jag hade blivit jätteledsen om jag var hon!
    Att försöka ljuga upp en anledning till att han inte får komma tror jag gör saken ännu värre, hon förstår nog ändå.

• shakynose
    karinåjohan skrev 2009-01-19 08:26:58 följande:
    Tack så mycket för alla kloka svar! Jag har nu bestämt mig för att inte bjuda honom. Inget lätt beslut, dock... Frågan är nu bara vad jag ska säga till kompisen, om det blir den ärliga varianten eller inte...
    Vad har ni för relation nu och vilken sorts relation vill du att ni ska ha i framtiden? Om du bestämt dig för att inte bjuda honom tycker jag att du ska stå för ditt val och inte ljuga ihop nån bortförklaring. Hon kommer ju antagligen inte bli så glad som sagt. Själv skulle jag med all största sannolikhet tackat nej till en inbjudan om min kille inte var medbjuden.
  • FoF

Saxat från vigselringen.com:
    "Enligt etiketten ska alla respektive vars existens man känner till bjudas med, oavsett hur länge de varit tillsammans. Har man inte träffat vännens/släktingens nya partner får man se till att göra det innan bröllopet. Antingen bjuder man allas respektive fru/sambo/flickvän eller så ska ingen bjudas."

• teres76

Tycker också att han skall medbjudas,han är din kompis kille hon har valt honom.
    När någon säger ditt bröllop du bestämmer osv. Får jag lite flash back från 5 års kalas ¨det är mitt kalas jag bestämmer¨
    Ett bröllop är ju ingen föreställning.
    Jag vill att alla skall ha roligt på bröllopet.
    Tror inte att din kompis tycker det är så roligt att se alla andra par.
    En sak till hur kan du veta så mycke om en person som du har träffat en gång.

• passionsblomman

Jag är nog lite gammeldags eller vad jag ska säga jämfört med många på forumet, och känner att det visst finns saker man borde elleeer måste för att även som brudpar uppföra sig väl. Detta är ett sådant exempel, där jag själv inte skulle kunna med att sortera bort vissas partners och bjuda andras, för "så gör man inte". Men det är jag det.

• På rosa moln

Frågar som några redan har gjort, hur vet du att han är en idiot? Visade han det så tydligt redan första gången du träffade honom eller har du märkt det genom sådant din vän har berättat eller genom andras berättelser?

Du gör naturligtvis som du vill, men du bör nog fundera på vad som är viktigast, att din vän kommer eller att hennes kille inte gör det. Om jag skulle bli bjuden på ett bröllop utan min pojkvän så skulle jag kräva en väldigt bra förklaring till det för att dyka upp utan honom, "han är dum i huvudet och är den enda av vännernas pojkvänner som inte är bjuden" skulle nog inte platsa på den listan...

• Vill nu

Håller med! Du är så klok!

Vi har nog iaf 3 st såna, som man egentligen inte vill ha där, men som man faktiskt får lov att bjuda en då,för att människor man tycker om har valt att dela sitt liv med dem!

passionsblomman skrev 2009-01-19 22:56:13 följande:
    Jag är nog lite gammeldags eller vad jag ska säga jämfört med många på forumet, och känner att det visst finns saker man borde elleeer måste för att även som brudpar uppföra sig väl. Detta är ett sådant exempel, där jag själv inte skulle kunna med att sortera bort vissas partners och bjuda andras, för "så gör man inte". Men det är jag det.
Svar på tråden Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?