Vill nu skrev 2009-01-20 19:31:10 följande:
Så man är en otrevlig människa som inte är välkommen på ett bröllop, för att man inte hittat rätt man??! Sorry, men jag förstår inte din tankegång...Och hur stor uppfattning får man av en människa på 2 timmar??! Hon kanske var nervös, och då visar man sig inte från sin bästa sida.. Tycker det är ogint att inte ge människor en chans ens!
[/citat]
fromheretoeternity skrev 2009-01-20 16:43:01 följande:
[citat]
Ni gör givetvis precis som ni vill men skriver men jag vill bara säga en sak som förhoppningsvis får dig att tänka igenom ert beslut en gång till:Jag var i precis samma situation som din brors flickvän när jag precis blivit ihop med min sambo. Fast vi hade bara varit ihop ett par dagar (officiellt) när jag träffade hans syster i förbifarten. Hon skulle gifta sig 4 veckor senare och hade allt klart. Men hon frågade diret: -Så ni är ett par nu? Vill du i så fall komma på vårt bröllop?Och sen gick hon hem och ändrade hela bordsplaceringen och festprogrammet och tryckte ut nya bara för att jag skulle få komma. Hon hann aldrig få en uppfattning om ifall jag var trevlig eller inte men hon tyckte det var självklart att om hennes bror valde att bli ihop med mig skulle jag också få komma på bröllopet. Det fick mig att känna mig otroligt välkommen i familjen!Kanske blir din brors flickvän lite trevligare om hon blir trevligare bemött? Jag tror att du skjuter dig själv i foten när du utesluter henne från bröllopet, hon kanske inte tycker att du är trevlig när du gör så här. Kommer du då acceptera att du inte blir bjuden på deras bröllop?Hur mycket skada kan hon göra på ert bröllop? Och hur mycket skada tror du att du gör genom att utesluta henne?
Oj Oj vad många det va som reagerade på mitt inlägg
Jo jag har fattat min åsikt om den här tjejen (efter 2 timmar) Vad hade ni själva tyckt om er bror tar hem en tjej på julmiddagen & de sitter med händerna mellan varandras ben under middagen, framför er farmor!!! Hmmm det ger ett ganska slampigt intryck enligt mig!
Och jo det spelar faktiskt roll om hon har bytt kille 2ggr på ett år, det ger inte mig ett speciellt stabilt intryck, tyvärr. Har väl kanske jobbat lite för mycket inom vården, så att jag kan läsa av människor....både på gott & ont. Om som jag sa innan att det är MIN ÅSIKT & MITT VAL
Grejen är den att jag gick in med en jättebra inställning när jag skulle träffa den här tjejen & såg verkligen fram emot det. Hon & jag pratade & JAG va trevlig emot henne, även om mitt intryck av henne inte va positivt.
Jag vill verkligen inte ha någon människa som sitta & pillar sin sambo i skrevet under min bröllopsmiddag & jag tänker inte riskera att det ska bli så heller & om de i framtiden gifter sig & om jag inte blir bjuden då, då är det ju deras val, eller hur...
Sen måste jag ju ha i åtanke att på vårt bröllop så kommer det att komma folk ifrån Iran, Tyskland mm & det är faktiskt lite så som 090208 säger att VI i Sverige har inte samma etikettregler som de t.ex. har i Iran. De skulle ju tycka att det va jättehemskt om min brors flickvän höll på så under bröllopet.
Men som sagt vi har gjort vårt val & det känns faktiskt jättebra!!