Ni gör givetvis precis som ni vill men skriver men jag vill bara säga en sak som förhoppningsvis får dig att tänka igenom ert beslut en gång till:
Jag var i precis samma situation som din brors flickvän när jag precis blivit ihop med min sambo. Fast vi hade bara varit ihop ett par dagar (officiellt) när jag träffade hans syster i förbifarten. Hon skulle gifta sig 4 veckor senare och hade allt klart. Men hon frågade diret: -Så ni är ett par nu? Vill du i så fall komma på vårt bröllop?
Och sen gick hon hem och ändrade hela bordsplaceringen och festprogrammet och tryckte ut nya bara för att jag skulle få komma. Hon hann aldrig få en uppfattning om ifall jag var trevlig eller inte men hon tyckte det var självklart att om hennes bror valde att bli ihop med mig skulle jag också få komma på bröllopet. Det fick mig att känna mig otroligt välkommen i familjen!
Kanske blir din brors flickvän lite trevligare om hon blir trevligare bemött? Jag tror att du skjuter dig själv i foten när du utesluter henne från bröllopet, hon kanske inte tycker att du är trevlig när du gör så här. Kommer du då acceptera att du inte blir bjuden på deras bröllop?
Hur mycket skada kan hon göra på ert bröllop? Och hur mycket skada tror du att du gör genom att utesluta henne?
SaraPayam skrev 2009-01-20 10:49:21 följande:
Hej, jag har inte läst alla inlägg, men ville ändå lägga in min åsikt Jag befinner mig själv i samma sits, men det gäller med brors flickvän (de har vart tillsammans i 8 veckor)Jag/ vi har bestämt oss för att inte bjuda henne på vårt bröllop. Dels pga att de bara har varit tillsammans i 8 veckor, vi har bara träffat henne 1 gång (i 2 timmar) & hon är inte alls trevlig. Finns det då någon som helst anledning att bjuda henne??? Nej det tycker inte jag!! Jag vill ha folk omkring mig som får mig att må bra & som jag vet kommer vara trevliga mot mina andra gäster & detta gäller alltid, men framförallt på min bröllopsdag.Jag har pratat med min bror om detta, visst är han lite sur just nu, men det hinner säkert gå över innan bröllopet Så mitt tips till dig, fundera över om du verkligen vill ha kompisens kille där & sen för en dialog med din kompis, tror att man vinner på det i längden Lycka till