Optimia skrev 2009-01-20 11:45:40 följande:
Jag tycker också att ni borde bjuda killen i alla fall. De har ju varit ihop ett år, så man kan knappast kalla det nytt och osäkert.Jag skulle bli enormt besviken om min pojkvän skulle vara den enda respektive som inte blev bjuden. Skulle ju kännas jättetrist att gå ensam på ett bröllop dit alla andra kommer som par, om man ändå har en pojkvän sen ett år tillbaka. Jag skulle ta det riktigt personligt om min pojkvän inte ansågs "trevlig nog" för att bli bjuden, speciellt om brudparet enbart träffat honom en enda gång. SaraPayam: att inte bjuda sin BRORs flickvän till sitt bröllop är ett ganska rejält ställningstagande. Ja, de har bara varit tillsammans två månader nu, men hur länge kommer de att ha varit tillsammans när ni gifter er? Ett halvår? Längre? Jag förstår att din bror blev sur om hans flickvän inte får komma. Genom att inte bjuda en potentiell blivande svägerska visar du ju ganska öppet hur intresserad du är av henne, dvs. noll. Detta är ändå en människa som det finns chans/risk för att blir en medlem av er familj, då tycker jag man ska vara så storsint som möjligt och verkligen försöka på alla sätt vara vänlig och välkomnande.
Jo visst är det ett ställningstagande, men med tanke på den uppfattning vi fick utav henne första gången vi träffade henne, så känns det verkligen helt rätt att inte bjuda henne. Det är ju ganska stor chans att det inte kommer hålla mellan dem...hon bytte tex sambo/pojkvän 2ggr förra året + att hon hann bli tillsammans med min bror...
Så du lyckas inte ge mig dåligt samvete