• karinåjohan

Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?

Som rubriken anger så har en av mina vänner (som jag absolut vill ha med på bröllopet) en riktig idiot och besservisser till kille. De bor inte ihop, och har det inte så stabilt heller. Jag har träffat honom en gång och min m2b har aldrig träffat honom. Jag kan helt enkelt inte med honom, och jag tycker synd om dem som tvingas sitta bredvid honom på bröllopet... Han är en potentiell Wedding crasher och skulle nog kunna lyckas med att sprida dålig stämning hela kvällen. Jag är inte ensam om att tycka att han är en idiot, jag har andra vänner som inte heller kan med honom, och det har de sagt utan att det var jag som tog upp ämnet. Samtidigt vill jag ju verkligen inte förlora vänskapen till min kompis.

• Svar på tråden Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?
  • T0612

eftersom du inte är speciellt bundis med honom, och bara träffat honom en gång så tycker inte jag att det är en självklarhet att bjuda honom bara för att det är din kompis pojkvän ..det är ju ert bröllop =)

• karinåjohan

Ja, det är så jag tänker också. Samtidigt så hade jag ju faktiskt bjudit honom om det inte var så att han var en idiot. Funderar på om jag ska prata med min kompis och säga att det känns konstigt att ha en person på vårt bröllop som vi inte känner. Vad tror ni om det?

• Emmas syster

rent generellt bjuder man alltid sambos och förlovade par

övriga mer eller mindre stabila konstellationer får man bedöma efter plats och person

• Luucie

Hade omständigheterna varit annorlunda tex om detta var din kompis make eller om det bara varit svagt ogillande från din sida och att han kunde uppföra sig bland andra männikor, så skulle jag nog sagt att du var "tvungen" att bjuda honom...

Men...Nej det tycker jag absolut inte. Han låter som en helt värdelös gäst ur fler perspektiv så jag skulle inte bjuda honom och meddela min vän, om hon undrade, precis hur det ligger till, utan att linda in det.

• Vill nu

Jag tycker nog att du borde bjuda honom ändå, eller åtminstone prata med din kompis först, innan du väljer bort honom. Hon kanske inte vill komma om inte han är bjuden?

• cbride

Dina andra kompisars pojkvänner/flickvänner får de komma? Isåfall tycker jag att du måste bjuda honom.

• MyochErlend

hur länge har vart tillsammans ??
    ska ni ha stort bröllop ??
    Blir andra pojk/flickvänner bjudna ??

• karinåjohan
    MyochErlend skrev 2009-01-17 12:33:15 följande:
    hur länge har vart tillsammans ??ska ni ha stort bröllop ??Blir andra pojk/flickvänner bjudna ??
    De har varit tillsammans i ungefär ett år, men det har varit ett förhållande mer av dating-karaktär. Alla andra pojk/flickvänner är bjudna, men de har vi i alla fall träffat mer, så det går att motivera på det sättet.
  • Luucie

Jag tycker att det värsta är din oro att han ska förstöra för andra gäster och sprida dålig stämmning. En sån gäst skulle iallafall inte jag vilja ha på mitt bröllop! Skulle inte bry mig ett dugg om vad som är brukligt...

Men jag förstår också att du oroar dig för hur din vän ska reagera..Prata med henne. Hon kanske inte är helt clueless ang hennes pojkväns beteende?

• MyochErlend
    karinåjohan skrev 2009-01-17 12:36:53 följande:
    De har varit tillsammans i ungefär ett år, men det har varit ett förhållande mer av dating-karaktär. Alla andra pojk/flickvänner är bjudna, men de har vi i alla fall träffat mer, så det går att motivera på det sättet.
    jag tycker du borde prata med din kompis om det...
    så inte er vänskap blir lidande av detta..
    men vad är det som är så hemskt med honom..??
    har svårt att tänka mig att någon kan vara så hemsk..
    jag menar om du stör dig på honom så kan jag ju trösta dig med att du troligtvis kommer ha så fullt upp att du knappt hinner reflektera över honom....
Svar på tråden Min kompis pojkvän är en idiot... måste jag bjuda?