• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • MulleNuh

Fjosok, jag tror det har blivit ett kraftigt missförstånd här!
    Ok att jag inte känner feministbruden, men så pass mycket har jag pratat med henne att jag vet att hon INTE skulle sitta här öppet och driva med någon som inte ens var delaktik!!!

• anne på grönkulla

Fjosok, jag tror verkligen inte heller att nåns avsikt var att driva med dig - som jag uppfattade det handlade det om att jämföra trender med varann - att vad som uppfattas som tidlöst allmängiltigt ett tag inte alltid ses så. Du har blivit en sån viktig persona här på BT att klänningar med retro-mode associerades med dig och förutsattes vara nåt alla känner till. Var stolt över det - du har gett avtryck med vad jag förstår är ett stort intresse hos dig. Jag är jätteledsen om du upplever att nån driver med dig eller att det blev fel här - vi är inne i en diskussion vi känner starkt för och ofta nystar i - men det behöver jag väl inte säga.?

• Aleta

För att man kanske har gjort dem jätteglada. Skippa brorsan, han bryr sig nog inte, men många berättar ju hur deras far blivit rörd och fått en tår i ögat när de frågat. Då är chansen ganska stor att man känner en känslomässig press att genomföra det även om man har fått upp ögonen för vad det betyder.

Man ställs mellan valet att göra pappa besviken eller ta avstånd från en symbolik som man inte ens hade tänkt på innan. Då är det väldigt nära till hands att ta till argumentet att ens eget lilla bröllop inte påverkar andra och att det inte spelar någon roll i det stora hela. Man är ju ändå sig själv närmast och vill gärna känna att man gör rätt.

Emmet99 skrev 2009-01-13 17:23:31 följande:
    varför skulle brodern eller fadern bli sårad om det nu är så hemskt?
  • Aleta

Jag tycker att du är stark som bryter mot traditionerna i din familj i det här fallet.

MulleNuh skrev 2009-01-13 18:58:30 följande:
    Nej det var ju bara en "trend" hos oss.. Men nu kanske ni kan FÖRSTÅ varför jag haft det inpräntat!!
  • MulleNuh

Man har ju börjat gymma!!

Aleta skrev 2009-01-13 21:14:45 följande:
    Jag tycker att du är stark som bryter mot traditionerna i din familj i det här fallet.
  • Aleta

Nu blev jag VERKLIGEN imponerad! (Här sitter jag framför BT igen...)

MulleNuh skrev 2009-01-13 21:19:40 följande:
    Man har ju börjat gymma!!
  • MulleNuh

Aaaa visst serru! 3 ggr har man spänt musklerna sen nyår!

• Emmet99
    Aleta skrev 2009-01-13 21:11:41 följande:
    För att man kanske har gjort dem jätteglada. Skippa brorsan, han bryr sig nog inte, men många berättar ju hur deras far blivit rörd och fått en tår i ögat när de frågat. Då är chansen ganska stor att man känner en känslomässig press att genomföra det även om man har fått upp ögonen för vad det betyder.Man ställs mellan valet att göra pappa besviken eller ta avstånd från en symbolik som man inte ens hade tänkt på innan. Då är det väldigt nära till hands att ta till argumentet att ens eget lilla bröllop inte påverkar andra och att det inte spelar någon roll i det stora hela. Man är ju ändå sig själv närmast och vill gärna känna att man gör rätt.
    jamen det är det jag undrar, varför skulle ens pappa bli glad för att göra något ifall det är så fruktansvärt mot en? Borde inte ens pappa vilja ens bästa? Tycker det verkar väldigt motstridiga argument, även om jag förstår vad du menar. Men nu skall jag sova brudar, är helt slut! Gnatt
  • DanKat
    Emmet99 skrev 2009-01-13 21:50:55 följande:
    jamen det är det jag undrar, varför skulle ens pappa bli glad för att göra något ifall det är så fruktansvärt mot en? Borde inte ens pappa vilja ens bästa? Tycker det verkar väldigt motstridiga argument, även om jag förstår vad du menar. Men nu skall jag sova brudar, är helt slut! Gnatt
    Pappan har nog knappast tänkt på den betydelsen om han blev rörd av frågan.
  • Emmet99
    DanKat skrev 2009-01-13 21:56:23 följande:
    Pappan har nog knappast tänkt på den betydelsen om han blev rörd av frågan.
    och hon som frågar lär inte ha tänkt på det, men om hon ändrar sig får man ju anta att hon talar om varför=)
Svar på tråden Pappa som ger bort?