• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • Emmet99
    feministbrud skrev 2009-01-13 18:56:10 följande:
    Vad symboliserar mest ofrihet: Att gå in tillsammans för att visa att man gifter sig av egen fri vilja, eller att gå fram med sin far som lämnar över en till den blivande maken?
    att gifta sig överhuvudtaget som sagt =) Om man jämför hur många år i historien giftermål har inneburit frihet för båda parter jämfört med icke frihet

jag förstår att det inte var inne att gifta sig under 70-talets feministsväng som du skrev om feministbruden

lagen skyddar mig precis lika mycket om jag går in med faderskapet som att jag inte gör det
  • Fjosok
    MulleNuh skrev 2009-01-13 19:05:59 följande:
    Förlåt Fjosok! Jag skojar lite bara!
    VA??
  • Emmet99
    Fjosok skrev 2009-01-13 19:12:35 följande:
    VA??
    hahaha *kramar Fjosok*
  • Fjosok

ja, nu läste jag

sprida skit omkring sig får man tydligen göra ...

lägger man till -"ism" bakom så får man tydligen säga vad som helst om alla, inklusive personangrepp.

:(

• feministbrud
    Fjosok skrev 2009-01-13 19:14:01 följande:
    ja, nu läste jagsprida skit omkring sig får man tydligen göra ...lägger man till -"ism" bakom så får man tydligen säga vad som helst om alla, inklusive personangrepp.:(
    Jag hoppas att du förstår att vi skojade! Det handlade ju om dina 90-tals klänningar som du brukar visa som de flesta skrattar åt.

Jag menade verkligen inget illa. jag tycker att det är jättekul att du lägger upp gammal klänningsdesign!
  • MulleNuh

Håller med!!!!

feministbrud skrev 2009-01-13 19:17:00 följande:
    Jag hoppas att du förstår att vi skojade! Det handlade ju om dina 90-tals klänningar som du brukar visa som de flesta skrattar åt.Jag menade verkligen inget illa. jag tycker att det är jättekul att du lägger upp gammal klänningsdesign!
  • Fjosok

Feministbrud har ett privat meddelande. Finns gränser för vad jag tar på ett öppet forum.

• Emmet99
    Fjosok skrev 2009-01-13 19:21:29 följande:
    Feministbrud har ett privat meddelande. Finns gränser för vad jag tar på ett öppet forum.
    absolut ingen som menade något illa eller tog det som att något var illa menat!
  • feministbrud

Vill bara förtydliga: Jag menade inte Fjosoks klänningar han designar utan de trådar han startar där han länkar till olika klänningar!

• Fjosok

Min reaktion är inte att ni driver med mig, det gör typ alla här, det är okej. Problemet är att ni gör det i en tråd som handlar om brudöverlämning. En företeelse jag motsäger mig a det grövsta.

Driv gärna med mig, men gör det då i en tråd där det hör hemma.

Svar på tråden Pappa som ger bort?