• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • MolsonCanadian

Du menar att man känner sig tryggare med sin blivande make, men väljer pappa ändå?

Emmet99 skrev 2009-01-13 14:01:57 följande:
    nix pix =)
  • Emmet99
    MolsonCanadian skrev 2009-01-13 15:16:04 följande:
    Du menar att man känner sig tryggare med sin blivande make, men väljer pappa ändå?
    jag menar att jag är trygg med båda såklart. Jag kan vara trygg med fler än en människa på samma sätt som jag kan älska mer än en människa. På olika sätt såklart.
  • Hammerman

Jag har alldeles nyligen läst en bok av Maria Hedlin som heter "Jämställdhet - en del av skolans värdegrund". En väldigt intressant sak hon tog upp är de två extrempolerna i jämställdhetsdebatten, det hon kallar för "könsschablonsdiket" och "könsblindhetsdiket". Går man efter könsschabloner så ger man ett kön en egenskap som är helt unik för det könet och sätter mallar på folk typ "han kan inte laga mat, för han är man" eller "hon kan inte byta förgasare på bilen, för hon är kvinna". Gammalt skrock med andra ord. Att vara könsblind å andra sidan innebär att man inte kan se tendenser pga kön utan anser att ALLT är en fråga om individer. Såna människor blir ofta arga om man säger något i stil med att "män är generellt sett fysiskt starkare än kvinnor" och anser ofta att de biologiska skillnaderna kön emellan är lika oväsentliga som skillnader i ögonfärg. Båda extrempolerna är lika förkastliga enligt mig. Självklart ska ingen sorteras in i ett fack pga sitt kön, samtidigt så kan man inte komma undan från faktum att vissa saker är väldigt mycket vanligare förekommande bland kvinnor än hos män och vice versa.

Emmet99 skrev 2009-01-13 15:07:01 följande:
    jag har väl inte lagt på dig någon egenskap? Inte mig själv heller för den delen, lägg märke till mina situationstecken. Och ja det finns typiska manliga och kvinnliga saker. Smink tex. Alla använder det inte men 90% av användarna är kvinnor. Vad är det för fel med det då? Tamponger? Jag menar inte åsikter eller egenskaper om du trodde det
  • MolsonCanadian

Ok. Och varför väljer man då att känna sig trygg med pappa och inte den blivande maken på självaste bröllopsdagen?

Emmet99 skrev 2009-01-13 15:17:57 följande:
    jag menar att jag är trygg med båda såklart. Jag kan vara trygg med fler än en människa på samma sätt som jag kan älska mer än en människa. På olika sätt såklart.
  • anne på grönkulla

Man får vara ledsen när saker går helt fel. *kramar om*

Emmet99 skrev 2009-01-13 15:14:41 följande:
    anne på grönkulla skrev 2009-01-13 15:11:58 följande:
    Nej jag vet att inegn är skadeglad, det är bara jag som är fånig och så himla himla ledsen. Helt fel att hålla till på diskussionforum då : Förlåt :'(jag akn hålla med om att det är konstigt, men jag kan som inte svara för någon annan än mig själv. Borde be SCB göra en utfrågning/intervju
  • MulleNuh

snacka om att TS kommer få en shock när hon loggar in och ser vad som hänt hennes tråd..

• Ore
    MulleNuh skrev 2009-01-13 15:20:39 följande:
    snacka om att TS kommer få en shock när hon loggar in och ser vad som hänt hennes tråd..
    Av vad jag minns av vad jag läste så gav hon upp den här tråden för ganska länge sedan...?
  • MulleNuh

jaha har hon stuckit?! Klok tjej!

Ore skrev 2009-01-13 15:23:39 följande:
    Av vad jag minns av vad jag läste så gav hon upp den här tråden för ganska länge sedan...?
  • DanKat
    MulleNuh skrev 2009-01-13 15:30:31 följande:
    jaha har hon stuckit?! Klok tjej!
    Hade inte du skrivit att du också skulle sticka? Haha, ta det inte negativt, jag tycker det är intressant att läsa allas inlägg i den här tråden men jag blev bara förvånad eftersom jag uppfattade det som att du skulle sluta hänga i den här tråden
  • MulleNuh

Ja! Jag drog! Som en kisse med senap i rumpan.

Men den titta jag in igen!!

DanKat skrev 2009-01-13 15:32:05 följande:
    Hade inte du skrivit att du också skulle sticka? Haha, ta det inte negativt, jag tycker det är intressant att läsa allas inlägg i den här tråden men jag blev bara förvånad eftersom jag uppfattade det som att du skulle sluta hänga i den här tråden
Svar på tråden Pappa som ger bort?