• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • Stardusty

Så resonerade jag också förut och blev förbannad när folk ifrågasatte vad jag stod för i mina trådar. Men man får tänka ett steg längre, att folk lägger sig i en diskussion har sällan att göra med att man vill dumförklara någon, utan för att informera om att det finns en annan sida av saken. Dessutom är många inlägg baserade på ett genuint och nyfiket "hur tänker du då?" eller "varför tycker du så?". Tyvärr verkar många feltolka det till att man försöker "omvända" folk eller pracka på dem ens åsikter och så tror jag inte är fallet för nån av oss. Vi vill bara upplysa och (jag iaf) lära oss om det vi tycker olika om.

Jessie Gustav skrev 2009-01-13 11:48:45 följande:

Nej jag avskyr inte en debatt utan jag tycker bara att det är tråkigt för ts att det har blivit så när hon ställde en enkel fråga.
  • MolsonCanadian

Som verksam inom det sociala arbetets sfär måste jag säga att det är högst oroväckande att så ofantligt många tjejer har en så bedrövlig relation till sina mödrar och inte heller älskar dem. Det är oerhört allvarligt om det har gått oss totalt förbi att så många mödrar saknar föräldraförmåga och förmåga att skapa kärleksfulla band till sina barn.

• Jessie Gustav

MolsonCanadian det kan jag tyvärr inte svara på utan jag kan bara utgå från mitt eget val.

anne på grönkulla.Jo vi pratade om att gå in i kyrkan ihop men ingen av oss ville ha det så.Alla i båda våra släkter har gått in med sina pappor när dom har gift sig så det kändes rätt att vi oxå skulle göra så.Två av mina kusiner gick in med sina mammor.Man gör väl det som känns rätt för just sig själv den dagen eller??? Man tänker ju inte på i fall man förolämpar någon om man går in med pappa.

• Stardusty

Hur ser det ut på pappa-fronten då? Är det lika illa där, eller menar du att de föredragit sina pappor framför sina mammor?

MolsonCanadian skrev 2009-01-13 12:20:08 följande:
    Som verksam inom det sociala arbetets sfär måste jag säga att det är högst oroväckande att så ofantligt många tjejer har en så bedrövlig relation till sina mödrar och inte heller älskar dem. Det är oerhört allvarligt om det har gått oss totalt förbi att så många mödrar saknar föräldraförmåga och förmåga att skapa kärleksfulla band till sina barn.
  • anne på grönkulla

Sorry, du missförstod min fråga - funderade ni nånsin på om din man behövde stöd och trygghet i form av en av sina föräldrar med vid altaret?

• Jessie Gustav

Stardusty.Ja det är klart att alla har olika åsikter,det skulle vara illa om alla tyckte exakt samma sak men i det här fallet så tycker jag att det är illa att tråden har blivit "kapad" för det var ju inte så ts ville att dte skulle bli gissar jag.

• Jessie Gustav

anne på grönkulla.
    Jaa det gjorde vi men han tyckte att dte räckte att han hade sina tre syskonbarn brevid sig.Han har inte så nära kontakt med sina föräldrar.

• MolsonCanadian

Jag menar att om det ligger till så som beskrivs, att man väljer att bli inledd enbart av "en person som man älskar" som närmast uteslutande är pappa, så är det högst oroväckande ur mitt yrkesverksamma perspektiv att så få tjejer älskar sina mödrar och att dessa mödrar då så fundamentalt brister i föräldraförmåga och förmåga att knyta kärleksfulla band till sina barn.

Stardusty skrev 2009-01-13 12:21:11 följande:
    Hur ser det ut på pappa-fronten då? Är det lika illa där, eller menar du att de föredragit sina pappor framför sina mammor?
  • anne på grönkulla

Intressant. Varför tror du att så många verkar resonera precis som ni då? Att tjejen behöver en manlig släkting med sig (föräven om många säger som du att det var en slump att det blev pappa så blir det ju också alltid pappa ändå, med en bror som främsta ersättare) medan killen inte har lika nära relation till sina föräldrar och behöver lika mycket stöd och trygghet in i äktenskapet?

• MolsonCanadian

Så du kan inte svara på hur du TROR att det annars kommer sig att tjejer absolut väljer pappa för ändamålet då?

Jessie Gustav skrev 2009-01-13 12:20:37 följande:

MolsonCanadian det kan jag tyvärr inte svara på utan jag kan bara utgå från mitt eget val.anne på grönkulla.Jo vi pratade om att gå in i kyrkan ihop men ingen av oss ville ha det så.Alla i båda våra släkter har gått in med sina pappor när dom har gift sig så det kändes rätt att vi oxå skulle göra så.Två av mina kusiner gick in med sina mammor.Man gör väl det som känns rätt för just sig själv den dagen eller??? Man tänker ju inte på i fall man förolämpar någon om man går in med pappa.
Svar på tråden Pappa som ger bort?