• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • MV85
    Emmet99 skrev 2009-01-15 14:41:53 följande:
    va? Är det sant?? Att det varit klassat som psykisk sjukdom alltså? Det är ju helt vansinnigt! bdsm är ju inte direkt ovanligt heller. Jag tycker mest det är cred att man står för och lever ut det man gillar =)
    Japp... sanslöst med sant.. Har varit en del firande på lite klubbar och olika ställen på nätet nu efter nyår då "vi" alla är glada att det äntligen plockats bort...
    Finns pg.a det par som förlorat vårdnaden av sina barn när socc blivit larmade att kvinnan (eller mannen) blir misshandlad av sin respektive..
  • Ore

Tack för svar, MV85. Även om jag personligen ryser ända in i ryggmärgen av tanken att min man skulle ha sista ordet i varje beslut, så verkar ni vara helt överens och trivas bra med ert liv, vilket är jättebra! Och jag håller med Emmet99, Cred till er för att ni lever som ni vill. Skönt att höra också att det inte är en roll som du tar gentemot alla män, utan att detta är en del av din och din blivandes liv.

Lycka till!

• Mörk Ängel

Jag kanske är helt efter, men vad är BDSM?

MV85: Detta var verkligen nytt för mig! Får man fråga av ren nyfikenhet om du är uppfostrad på ett visst sätt eller hur det ser ut mellan dina föräldrar?

Jag tror nästan att det undermedvetet är tvärtom här även om vi ser varann som jämlika så känner jag att jag är höjd till skyarna av min sambo (vilket jag alltid drömt om att få vara).

Jag tycker det är otroligt häftigt att se olika åsikter och beteende i relationer så jag frågar bara av nyfikenhet!

• MV85

Mörk Ängel skrev 2009-01-15 16:32:56 följande:

Jag kanske är helt efter, men vad är BDSM?MV85: Detta var verkligen nytt för mig! Får man fråga av ren nyfikenhet om du är uppfostrad på ett visst sätt eller hur det ser ut mellan dina föräldrar? Jag tror nästan att det undermedvetet är tvärtom här även om vi ser varann som jämlika så känner jag att jag är höjd till skyarna av min sambo (vilket jag alltid drömt om att få vara). Jag tycker det är otroligt häftigt att se olika åsikter och beteende i relationer så jag frågar bara av nyfikenhet!
    Mina föräldrar är/var helt jämställda. De har dock inte levt tillsammans sedan jag var 13 år, så det är inte från dem jag fått denna bild det är jag på det klara över. :)
    bdsm = Bondage, Dominans, Sadism, Masochism
  • MulleNuh

Men kan inte det också vara åt andra hållet? Alltså att kvinnan är dominant? Eller är det alltid mannen som bestämmer?

MV85 skrev 2009-01-15 16:37:24 följande:
    Mörk Ängel skrev 2009-01-15 16:32:56 följande:
    Mina föräldrar är/var helt jämställda. De har dock inte levt tillsammans sedan jag var 13 år, så det är inte från dem jag fått denna bild det är jag på det klara över. :)bdsm = Bondage, Dominans, Sadism, Masochism
  • Hammerman

MulleNuh skrev 2009-01-15 16:40:12 följande:

Men kan inte det också vara åt andra hållet? Alltså att kvinnan är dominant? Eller är det alltid mannen som bestämmer?
    Det kan vara kvinnan också. Man har väl sett Outsiders på kanal 5!
  • MulleNuh

NÄr dom rider på deras ryggar..

Hammerman1 skrev 2009-01-15 16:41:05 följande:
    MulleNuh skrev 2009-01-15 16:40:12 följande:
    Det kan vara kvinnan också. Man har väl sett Outsiders på kanal 5!
  • MV85
    MulleNuh skrev 2009-01-15 16:41:39 följande:
    NÄr dom rider på deras ryggar..
    hahaha det du refererar till där heter ponyplay och är långt från något alla inom bdsm pysslar med..

Men jo, ni har rätt... It goes both ways.. :) Finns även individer som är switch - alltså som byter och ibland är dominanta och ibland undergivna
  • MulleNuh

haha, ja men erkänn att det är lite skoj när dom rider så där!?

MV85 skrev 2009-01-15 16:46:48 följande:
    hahaha det du refererar till där heter ponyplay och är långt från något alla inom bdsm pysslar med..Men jo, ni har rätt... It goes both ways.. :) Finns även individer som är switch - alltså som byter och ibland är dominanta och ibland undergivna
Svar på tråden Pappa som ger bort?