Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
Fast resonera om den större bilden kan man ändå - även om man inte kan stå till svars för andras beslut.
Jag tycker att en parallell frågeställning är den om hur föräldraförsäkringen ska vara utformad.
Spelar det någon roll för mig om något enstaka par väljer att göra så att kvinnan är hemma med barnen i flera år medan mannen jobbar? Självklart inte.
Spelar det någon roll för mig om 80% av föräldraledigheten tas ut av kvinnor? Självklart! Det gör det svårare för andra kvinnor i fertil ålder att göra karriär, få sin fortbildning beviljad mm.
Det är inte undantagen som är intressanta. Men när undantagen blir vanligare och vanligare (och kanske till slut också en majoritet) så påverkar de den allmänna inställningen.
Jag vill leva i ett samhälle där både tradition och lagstiftning främjar jämställdhet. Om det innebär att några personers dröm om att få överlämnas av sin far i samband med vigseln och/eller vara hemma i flera år när barnen är små inte kan tillgodoses - då må det vara hänt.
då är det väl bäst att sluta ha tärnor också om de symboliserar att någon vaktar bruden så hon inte rymmer från bröllopet
Jag ÖNSKAR att vår kyrka har 2 ingångar. Isf kör vi på att vi kommer in samtidigt från varsitt håll..