Pappa som ger bort?
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??
Emmet och MulleNuh - läs igenom trådar från ett halvår tillbaka så ska ni få se att huvudargumenten för brudöverlämning är i den stilen. Det förvånar mig att ni inte sett det själva.
Jag tycker inte att de som är för brudöverlämning är bridezillas eller dumma i huvet. Däremot tycker jag att de ska inse vad det de vill göra symboliserar och att de ska ta till sig att det inte bara handlar om dem och deras dag utan att det påverkar andra människor likaväl.
Sen lite OT men det här med "MIN/DIN" dag återkommer i mångra trådar, tex där folk frågar om råd angående något och alla svarar "men gör som DU vill, det är DIN dag". Hmm, ja det var ju ett bra råd...?
Äsch... Jag har egentligen redan sagt mitt i denna tråden, men tycker samtidigt att det är oerhört spännande att läsa alla inlägg. Det är ju trots allt en väldigt intressant diskussion.
I början av denna tråden var jag rätt pissed off på att man inte får gå in med sin pappa. Men efter att ha läst igenom (nästan) alla inlägg så får ju vi som skulle vilja gå in med våra pappor helt enkelt acceptera att det inte är så lätt som man kunde tro. Och vi måste även acceptera att Svenska Kyrkan helst inte vill det. Och helt ärligt... Nu när jag läst och funderat så är det klart att jag kan tänka mig att gå in med min blivande make i kyrkan! Det är ju supervackert att göra det! :)Och faktiskt... varför skall vi ses först vid altaret? Vi kan ju lika gärna ses strax innan och kramas och peppa varandra. Ha en liten stund med varandra! Det känns lite mysigt faktiskt! Nu när jag tänkt efter litegrann! :)
Ni som nu absolut vill gå in med eran pappa kanske hittar en präst som går med på det... Om inte så får det bli ett borgerligt bröllop för eran del. Alla måste lära sig att acceptera att man inte alltid får som man vill, men att det ofta finns vägar runt, om man bara är lite flexibel?! :)
Kram
påverkar andra människor?
varför ska jag bry mig vad andra tycker? jag gör exakt som jag vill eftersom det får MIG att kännna mig bra! skulle jag ta hänsyn till andras åsikt så skulle jag troligen aldrig gifta MIG!
Tycker det är egoistiskt av dig att kasta ut sådana argument för att få oss att känna oss sämre. Det låter lika dumt som att säga: varför ha sprit på bröllopet? Är inte det skadligt för kroppen? Ska man inte ta hänsyn till andras hälsa? nå?????
Ni som mår dåligt av att se andra vara för brudöverlämning. Blunda nästa gång ni är på sådan bröllop. så slipper ni huvudvärk!
Tack
Nu tänkte jag komma med ett helt ovetenskapligt och mycket känslomässigt inlägg
En av de bästa stunderna under vår bröllopsdag var sekunderna innan kyrkportarna öppnades och ingångsmusiken började spelas. Då stod vi där och höll varandra i handen och kände att "Nu börjar det verkligen!". Det ögonblicket skulle jag inte vilja byta bort för något i världen!
Jag förstår att det inte är ett argument som håller i domstol, men jag menar det verkligen.
Jag hoppas att du någon gång inser att det intryck vi får av dig när du skriver sånt här inte direkt är till din fördel....