• suzem

Pappa som ger bort?

hur många här har haft eran Pappa som lämnat över er??

• Svar på tråden Pappa som ger bort?
  • Emmet99
    Emmet99 skrev 2009-01-12 12:14:31 följande:
    Jag hade LÄTT blivit överlämnad av min mamma!! OM! Det hade varit toppen! Men svårt, hon är död. Så jag får hoppas att hon flaxar fram bredvid mig :)
    rättelse, jag gillar inte ordet överlämnad, var BT som fick mig att börja använda det. "Gå in med" vill jag säga
  • ario

klart, men jag tycker fortfarande att du ska göra PRECIS som du vill på ditt bröllop..så länge du mår bra av det!

Duchess skrev 2009-01-12 12:15:48 följande:
    Du lyssnar gärna då? Så bra. Men det är inte det intryck som man får av tidigare inlägg du skrivit.
  • MulleNuh

Mjoo inlägg 177 var ju lite så faktiskt.. Men jag tycker oftast att tjejer skriver att det är en dröm dom alltid haft eller att så har alla i ens släkt gjort..
    Och jag tycker inte att de argumenten är att förkasta!

Ni som är MOT detta. Ni kan väl faktiskt tänka er lite för innan ni kör på vissa här?!?

För det är ju inte så att dom tjejerna LJUGER när dom skriver att det är en dröm dom haft sedan dom var barn. Tänk på att det är NI här som förstör hela den drömmen på 1 sekund.. Så tat lugnt!!

• Tooticki
    ario skrev 2009-01-12 12:15:02 följande:
    Jag tycker inte brudöverlämning är en symbol för kvinnoförtryck. Snarare som fin gest!
    Tyvärr är det inte upp till var och en att bestämma symboliken i företeelser i samhället.
  • anne på grönkulla

Jag hoppas att folk baserar sina drömmar på sån ärlighet mot sig själva att de inte låter dem raseras av en diskussion på nätet. Men jag hoppas också att man kan ta in fakta och förstå att ens dröm kanske blir väldigt konstig. De drömmar man hade när man var 5 kanske inte symboliserar det liv man lever som vuxen. Man utvecklas.

MulleNuh skrev 2009-01-12 12:17:39 följande:
    För det är ju inte så att dom tjejerna LJUGER när dom skriver att det är en dröm dom haft sedan dom var barn. Tänk på att det är NI här som förstör hela den drömmen på 1 sekund.. Så tat lugnt!!
  • anne på grönkulla

Nu är vi tillbaka i "fin gest". Vad är fint med den?

ario skrev 2009-01-12 12:15:02 följande:
    Jag tycker inte brudöverlämning är en symbol för kvinnoförtryck. Snarare som fin gest!
  • ario

Att min far står vid min sida fram till mitt bröllop:)

*står vid min sida* ser jag det som om han stödjer mig till mitt beslut.

anne på grönkulla skrev 2009-01-12 12:21:58 följande:

Nu är vi tillbaka i "fin gest". Vad är fint med den?
  • anne på grönkulla

Varför är det viktigt att ha pappa med då? Varför inte mamma? Och, om du behöver din familjs stöd fram till altaret, varför klarar sig din blivande man utan det?

• ario

För mig symboliserar det respekt, för andra kvinnoförtryck, Men jag står fast vid min beslut och tycker andra bör också göra det.

Vi dramatiserar allting som inte passar oss då vi inte delar samma åsikter.

• MulleNuh

Jo absolut, men samtidigt så HAR det varit en inpräntad sak i mångas skallar.. Det var även väldigt inpräntat i min skalle förut. Och jag blev genuint ledsen när folk attackerade mig och fick en att känna sig som världens nolla för att man ville göra detta!

Men sen tänkte jag ju lite annorlunda på det.. Men det är väl bättre att tat liiite lugnt iaf och tänka på andras känslor ist för att rusa fram som tjurar!

anne på grönkulla skrev 2009-01-12 12:20:47 följande:

Jag hoppas att folk baserar sina drömmar på sån ärlighet mot sig själva att de inte låter dem raseras av en diskussion på nätet. Men jag hoppas också att man kan ta in fakta och förstå att ens dröm kanske blir väldigt konstig. De drömmar man hade när man var 5 kanske inte symboliserar det liv man lever som vuxen. Man utvecklas.
Svar på tråden Pappa som ger bort?