• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Troll1

passionsblomman skrev 2009-02-18 14:04:07 följande:
    Du är snäll du Trollet1 Men det var då fasen att det ska behövas att LISA får ont för att DU ska pallra dig till farbror doktorn! Jag SA ju att du behövde penicillin! Florist är förresten mer vårdande än ni kan tro! Man tröstar dem som förlorat sina nära, lugnar nervösa brudar och brudgumar, är social men gamla och ensamma som inte har ngn annan att prata med, lugnar oroliga anhöriga till folk som hamnat på sjukhus...jo, för blommor finns liksom med i alla skeden i livet.Det är förövrigt det jag saknat under tiden jag stod i grossistledet!

Ja, du har så rätt - som vanligt. Tänk att jag inte kom på det själv... Prästdotter o allt som jag är.

• Diz

hehe, it's a deal then!

Seriöst, jag hade velat pröva på fotograf, grafiker, florist, försäljare, frisör, massör, lärare, förskolelärare, you name it!
    Det enda är att om man hoppar sådär så e det nog inte bra för karriären, vilken jag iofs är i akut brist av, så vad har jag egentligen att förlora?

• passionsblomman

Man kanske skulle bli präst? och så lära sig make up, sedan kan man åka runt överallt och ta med buketten, sminka bruden och sedan viga och allt, innan man åker hem. Komprimerad arbetsdag.!

Troll1 skrev 2009-02-18 15:26:02 följande:

Ja, du har så rätt - som vanligt. Tänk att jag inte kom på det själv... Prästdotter o allt som jag är.
  • Diz

oh! eller teama ihop sig! Blomman du tar buketten, jag kan ta frisyr och make och trollet viger. Roadshow here we come!

• Troll1

No no nooo! Aldrig präst, det säger jag bara. Min svägerska är det också. Jag är lite mer av det där svarta (nåja) fåret med medial läggning. Inget ont om präster eller yrket, men som sagt inget för mig. Jag har gett pappa healing många ggr och även kanaliserat. Han är jätteintresserad och stolt. Tur för mig!

• Troll1

Men jag kan massera det stackars bruparets axlar och tipsa om vitaminer. DET kan jag!

• Soldemor
    passionsblomman skrev 2009-02-18 15:28:18 följande:
    Man kanske skulle bli präst? och så lära sig make up, sedan kan man åka runt överallt och ta med buketten, sminka bruden och sedan viga och allt, innan man åker hem. Komprimerad arbetsdag.!
    Välkommen in i det klerikala ledet! Behövs fler präster som tänker som du!
  • passionsblomman

Gör det?

Soldemor skrev 2009-02-18 15:36:57 följande:
    Välkommen in i det klerikala ledet! Behövs fler präster som tänker som du!
  • Soldemor

Ja, inte att man skall göra allt på en gång och på det viset jobba ihjäl sig, för det kan man som präst göra ändå, hur lätt som helst. Jag tänkte på hur omtänksam du är mot alla! Det saknar jag bland en hel del kollegor!

• passionsblomman

*glaaaad och varm och glaaad!*

Tack vad gulligt!

Soldemor skrev 2009-02-18 16:24:36 följande:
    Ja, inte att man skall göra allt på en gång och på det viset jobba ihjäl sig, för det kan man som präst göra ändå, hur lätt som helst. Jag tänkte på hur omtänksam du är mot alla! Det saknar jag bland en hel del kollegor!
Svar på tråden Tantvarning 3