Du är snäll du Trollet1 Men det var då fasen att det ska behövas att LISA får ont för att DU ska pallra dig till farbror doktorn! Jag SA ju att du behövde penicillin!
Florist är förresten mer vårdande än ni kan tro! Man tröstar dem som förlorat sina nära, lugnar nervösa brudar och brudgumar, är social men gamla och ensamma som inte har ngn annan att prata med, lugnar oroliga anhöriga till folk som hamnat på sjukhus...jo, för blommor finns liksom med i alla skeden i livet.
Det är förövrigt det jag saknat under tiden jag stod i grossistledet!
Troll1 skrev 2009-02-18 13:57:51 följande:
Hej på er!
Lisa träffade en go barnläk på VC nu på fm och hon hade ingen öronflammation. De tog halsprov o snabbsänka. Allt fint! Hon skrek inte ens när de stack henne. Knipte ihop munnen gjorde hon, men lät en liiiten glipa vara öppen i mungipan så de kunde sticka ner den där topsliknande stickan. Inte ett pip hon gav ifrån sig och hann charma varenda kotte tills vi åkte hem. Läkaren tittade på mig också och hux flux fick jag ett recept på 1 g Kåvepenin och Rinexin (som jag bad om). Tjopp tjolahej så det kan gå! Skönt att Lisa var ok. Antagligen så har hennes trumhinna buktat iom nästäppan och gett henne smärtor.
usch, så sorgligt när det blir skillsmässor.... det är ju trots allt vanligt.
Passionsblomman: Du ska ha ett vårdande yrke. Så omtänksam du är!