• passionsblomman

Tantvarning 3

Vi kommer aldrig att ha pratat färdigt!
    och fusklappen tar vi med!

:-8

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:06
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m2993657.html

liksom länk till 1:an

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:07
    www.brollopstorget.se/Forum-2-18/m3111211.html

och länk till 2:an såklart!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-05 23:08
    Ingen tant är fullkomlig:

• Svar på tråden Tantvarning 3
  • Originalrosen

Mandelsplittret hade de tagit bort! *morrar*

Jag har inte ätit Aladin på måååånga år nu, men det var mycket nytt som jag inte gillade. Kanske har smaken utvecklats? Nåväl, jag kunde trycka i mig det mesta i alla fall. *asg*

Tänk! Det finns Blommor som gillar körsbär i choklad!! ...och Ahlgrens bilar. Makens favvogodis. Det slog slint häromdagen när jag råkade köpa Ahlgrens bilar som var saltsura!?! Vart är världen på väg? Ändra bara så där? (De var asäckliga, men jycken gillade dem.)

• didis

Nejnej, jag är tandläkare men med obskyra osteologiintressen... som jag får utlopp för genom att röntga gamla kranier hehe

Jag har läst AB-kuren på distans (Gotland) men har en teoritenta kvar innan jag är godkänd (men vem orkar intressera sig för postprocessualister vs porcessualister??)

Är du arkeolog? Har du jobb (standardfråga till arkeologer)? Min kusin + sambo är osteologer och har mest projektanställningar fast de jobbat i flera år.

Tizzeltazz skrev 2009-02-09 22:06:35 följande:
    åhh en till arkeolog minsann vad ofantligt trevligt, vilket forum brukar du hänga i?
  • passionsblomman

Ja sura hade sambon köpt också... de var inte som de skulle...

För MYCKET länge sedan fanns en sort som hette Peach Melba.... DEN var gooood!

Originalrosen skrev 2009-02-09 22:10:16 följande:
    Mandelsplittret hade de tagit bort! *morrar* Jag har inte ätit Aladin på måååånga år nu, men det var mycket nytt som jag inte gillade. Kanske har smaken utvecklats? Nåväl, jag kunde trycka i mig det mesta i alla fall. *asg*Tänk! Det finns Blommor som gillar körsbär i choklad!! ...och Ahlgrens bilar. Makens favvogodis. Det slog slint häromdagen när jag råkade köpa Ahlgrens bilar som var saltsura!?! Vart är världen på väg? Ändra bara så där? (De var asäckliga, men jycken gillade dem.)
  • passionsblomman

Ja SWEEET! (Hela samtalet här är ju en sockerchock!)

MulleNuh skrev 2009-02-09 22:16:34 följande:
    Go natt hörrni!! Sweet dreams!
  • MulleNuh

Ja jag såg det! Har precis ätit en glassbåt!! Nu ropar tandborsten på mig..

passionsblomman skrev 2009-02-09 22:18:06 följande:
    Ja SWEEET! (Hela samtalet här är ju en sockerchock!)
  • didis

Glöm inte tandtråden! Och fluorsköljen!

*jobbar hårt på min trovärdighet efter avslöjandet om sockervaddsmaskinen*

MulleNuh skrev 2009-02-09 22:20:26 följande:
    Ja jag såg det! Har precis ätit en glassbåt!! Nu ropar tandborsten på mig..
  • Tizzeltazz
    didis skrev 2009-02-09 22:10:16 följande:
    Nejnej, jag är tandläkare men med obskyra osteologiintressen... som jag får utlopp för genom att röntga gamla kranier hehe Jag har läst AB-kuren på distans (Gotland) men har en teoritenta kvar innan jag är godkänd (men vem orkar intressera sig för postprocessualister vs porcessualister??)Är du arkeolog? Har du jobb (standardfråga till arkeologer)? Min kusin + sambo är osteologer och har mest projektanställningar fast de jobbat i flera år.
    aha
    tja, jag tog mig till c-uppsatsen (religionsskiftet i sverige och dess påverkan på kvinnorna - lättsmält titel ) och lite småkurser tex tidiga kulturer i östra medlehavsområdet (titeln är längre än kursen)men sen insåg jag att för att satsa rejält skulle jag få investera en massa tid och pengar utan att ens vara säker på att få jobb...
    så jag är en logistik koordinator som råkar ha ett kranuim hemma och drömmer om oosteologi *haha*
    däremot läser jag så mycket populär facklitteratur jag kan, speciellt om kvinnor och kvinnohistoria.

och så har jag många kollegor som har jobb men dock inte i sverige.
    mycket irland, polen, italien....
  • passionsblomman

Keep on working babe!

Förresten ska ju du få SEMLOR, det har jag sett!

didis skrev 2009-02-09 22:21:23 följande:
    Glöm inte tandtråden! Och fluorsköljen!*jobbar hårt på min trovärdighet efter avslöjandet om sockervaddsmaskinen*
  • Tizzeltazz

nu jäklar! over and out för idag.

Svar på tråden Tantvarning 3