• JBB

Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?

Vårt bröllop ska ha "diamanter" som ingår i vårt tema, allt ifrån isbitar till socker ska finnas i diamant format.

- Blomnålar i form av "diamanter"
    - stora glas diamanter (som dekoration)
    - 4st hjärt diamanter (som dekoration)
    - 4000st små diamanter (som dekoration)

Vi kommer ha klistra på strass på inbjudningskort, festprogram och vigsel program, även tack korten.

Tårtorna kommer vara dekorerade med socker diamanter.

Någon som har fler tips på var vi kan använda dessa fantastiska skapelser? Eller någon som också har temat "diamanter" och vill hjälpas åt med inspiration?

• Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?
  • Bumlis

Ni skulle kunna ha en snutt om "konfliktfria diamanter" i festhäftet. Kanske inte så jättemuntert och vackert, men väldigt bra tillfälle att sprida medvetenhet i detta ämne.
    Låter förresten väldigt vackert med diamanter överallt...
    Har sett flytljus i form av stora diamanter på Lagerhaus och Village. Kanske något?

• ElinPierre

Det finns servettringar med diamanter på. Tror de finns på Ullared- ganska billiga.. Och fina!

• JBB
    Bumlis skrev 2008-11-24 18:24:53 följande:
    Ni skulle kunna ha en snutt om "konfliktfria diamanter" i festhäftet. Kanske inte så jättemuntert och vackert, men väldigt bra tillfälle att sprida medvetenhet i detta ämne. Låter förresten väldigt vackert med diamanter överallt...Har sett flytljus i form av stora diamanter på Lagerhaus och Village. Kanske något?
    Vet du var man kan hitta "konfliktfria diamanter", hur man skriver det vill säga
    flytljus i form av diamanter perfekt, ska kika om jag kommer i närheten av Lagerhous eller Village. Du vet inte hur mycket dom kostade på ett ungefär?
  • JBB
    ElinPierre skrev 2008-11-24 18:32:14 följande:
    Det finns servettringar med diamanter på. Tror de finns på Ullared- ganska billiga.. Och fina!
    perfekt, vi ska nämligen dit på lördag
    dom hade stora diamanter förra gången vi var där så jag hoppas dom har massor med sådant nu med
  • JBB

Min sambo tycker att det redan räcker med "diamanter" i bröllopet men jag envisas med att komma på fler ställen som det skulle passa in. Och efter ett litet tag med lite "tjat" så ger han med sig

• Bumlis

Åh, jag tror en förpackning med 4 gick på runt 50-lappen. Du skulle ju kunna kolla på Tradera eller e-bay oxå, de kanske har billigare. Såg att du ska till Ullared. Inte helt omöjligt att du stöter på dem där.

Jag ska kolla upp det där med konfliktdiamanter och vad du skulle kunna skriva. Är väldigt intresserad av ämnet...
    Återkommer!

JBB skrev 2008-11-24 18:38:35 följande:
    Vet du var man kan hitta "konfliktfria diamanter", hur man skriver det vill säga flytljus i form av diamanter perfekt, ska kika om jag kommer i närheten av Lagerhous eller Village. Du vet inte hur mycket dom kostade på ett ungefär?
  • bridesilly

Vi hade stora glas diamanter på alla bord (se mitt galleri), jag hade diamantring som vigselring,vi dansade i vår suprisedans till diamonds are a girl best friend

• Bumlis

Ok, nu har jag funderat lite på det och ni kanske skulle kunna ha en sida (längst bak?) i festhäftet där ni nämner ert tema, och sedan skriver att i samband med detta så vill ni uppmuntra folk som funderar på att köpa diamanter att läsa följande avsnitt. Och så skriver ni ihop lite information som finns att hitta i länkarna i tråden:

www.brollopstorget.se/Forum-1-30/m2859118-1.html

Jaq tror att det kan bli ett uppskattat och samtidigt lite "allvarligare" inslag i ert festhäfte.

Lycka till!

JBB skrev 2008-11-24 18:38:35 följande:
    Vet du var man kan hitta "konfliktfria diamanter", hur man skriver det vill säga.
  • Megi

Vi ska oxå dekorere med diamanter :D

• JBB
    bridesilly skrev 2008-11-24 19:13:49 följande:
    Vi hade stora glas diamanter på alla bord (se mitt galleri), jag hade diamantring som vigselring,vi dansade i vår suprisedans till diamonds are a girl best friend
    vad fint det var, vi ska ha något liknande på våra bord. Diamonds are a girls best friend? den får jag kolla upp
Svar på tråden Diamanter... Fler som ska ha detta som tema?