• weddingday

Olycklig gift efter bara 3 veckor.

Jag blev gift för 3 veckor sen och skulle vara lycklig men..
    Planeringen med själva brölloppet tog ca 1år, och det sluttade som ett riktigt sagobröllop, det var uerhört vackert på alla sätt.
    Min make och jag har varit tillsammans i 2år. Han har aldrig varit romantisk på något sätt, men vi har haft det bra och hjälpt veran med allt.
    Nu efter brölloppet har han blivet alls sämre?? med att visa känslor. Han kan gå dagor var han inte röra mig 1procent, inte kramar, inte pusser ingenting. Jag ligger ensam i sängen och fryser och jätte dåligt av hans beteende. Jag har berättet det för honom, och har har lovt att han skulle ändra sig, men inget händer.
    Det är mig som måste kramma osv, han ger INGET tillbaka, vad skall jag göra, jag håller inte detta ut.
    Är inte långt bort från att begära skilsmässe. Överreagera jag?

• Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.
  • SaraPayam
    weddingday skrev 2008-11-18 18:13:50 följande:
    Hej igen!Jag skulle inte skriva igen, men vill kommentera vad ni har skrivet.Vad menas med att formuleringen har ändras radikalt? Jag ser här att någon inte tror mig. därför skrev jag inget om örfilen i början därför jag visste att ingen ville tro mej.Att forbereda ett bröllop i mera än ett år, och få detta chock, kan nägon av er ens tänke hur jag känner mej? Jag har varit inne på bröllopstorget mennst 1000gångar och tittat på brudklänningar, dukning och allt vad där höra till ett bröllop.Har varje dag i mera än ett halvt år förberedt vor bröllop några timmar. Jag sitter här vid computeren med bröllopsgrejor runt mej, ljusstaker, dekorationer, min fina brudklänning hänger i dören.Min man hade druckit lite denna kväll, men det är ingen ursäkt.I sängen fick jag plötsligt en örfil för första gång och blev kallad hora, tro det eller ej. Han har aldrig för eller sen gjort detta. Kanske höra denna tråd inte till här, hoppas alla får eller har haft ett underbart bröllop. Kanske är jag den enda svenska (norsk)som någonsinn har blivet slagen på min bröllopsnatt, hoppas nästan det.
    Det är jätte tragiskt det du har varit med om & jag hoppas verkligen inte att han utsätter dig för det igen!!
    Men vill du verkligen leva med den ovissheten? Visst det kanske va en engångsföreteelse men tänka om det händer igen....vill du verkligen att dina barn ska leva i den miljön?!

Tycker att det är en fruktansvärt dålig ursäkt att du inte kan gå därifrån pga att du & dina barn bor i hans hus & att barnen har börjat skolan där...men det är min åsikt!!
  • MulleNuh

Ja ts jag HOPPAS ju på ett sätt att det inte är sant, men är det de så tycker jag inte du ska vara med honom!

Ja jag vet att det är lätt att säga..
    Men ni har "bara" varit ett par i 2 år. Det är inte lång tid alls.. Slår han dig på er bröllopsnatt vågar jag inte ens tänka på vad han kan/kommer att göra senare!

• Troll1

Hade jag fått en smäll på bröllopsnatten och blivit kallad hora så hade han åkt ut genom fönstret! Jag hade inte accepterat det för en minut och hur kan du bara VILJA ha ett samliv med honom efter en sådan sak?? Ta ungarna och dra!!

• Rosenpetunia

Du skriver på ett ställe "Orkar ej med denna relation längre". Där säger du mycket, som jag ser det.
    Bra att du sökt hjälp, kanske kan du få hjälp med att orka, få verktyg för att rädda det som räddas kan. Men varför ska endast en i ett förhållande orka? Och vill du rädda det du beskrivit här i tråden? Ser inte han något problem så blir det svårt att åtgärda

Jag hade inte accepterat något av det du berättat om. Det du berättar om bröllopsnatten skulle inte kunna ursäktas på något sätt "i min värld". Och om jag så bodde i hans hus osv. så skulle jag ta mig därifrån, vart som helst. Både för min egen skull, och för barnens skull. Och kanske även för hans skull.

Lycka till, jag hoppas verkligen att du/ni hittar en bra väg ut ur detta...

• dfk

Har inte läst alla inlägg och kanske upprepar jag något någon annan redan skrivit.
    Du har blivit slagen av din man och verbalt blivit kränkt, och du försöker att förstå vad som hänt. Du skrev att han hade druckit och att han aldrig gjort så förut.
    Jag blir orolig för din och dina barns säkerhet när jag läser vad du skrivit.
    Det du kan göra nu är att ta dig i säkerhet med dina barn långt ifrån honom. Det är inte tryggt att vara kvar! Det brukar inte sluta när det väl har börjat med psykiskt och fysiskt våld.
    Jag hoppas att du tar det till dig, att det här är allvar. Det här är inte något problem som du kan försöka lösa.
    Han har gått rejält över gränsen! Ta din oro på allvar.
    Jag är hemskt ledsen för din skull att du har fått se den här mörka sidan av honom, det måste ha kommit som en chock för dig!
    Men försök inte att dra ut på förloppet utan börja redan nu att planera när du ska packa ihop och ta dig därifrån.
    Stora kramar till dig och skriv gärna igen om du behöver prata!

• dfk

Glömde att skriva att du kan ringa anonymt till kvinnofridslinjen eller kvinnojouren helt anonymt för att ventilera om vad som hänt!

• Lennarts Fru

jag kan inte ens en gång tänka mig in i din situation.
    men som dfk säger så tycker jag du ska kontakta kvinnojuoren om det för att ingen människa förtjänar att bli behandlad på de viset.

Men du bör absolut inte bli lika känslokall och elak tillbaka som jag sett att någon skrivit, du ska ju inte sjunka till samma nivå som honom, håll huvudet högt och var bättre.

jag kan tyvärr inte förtillfället ge dig nå bättre tips.. du måste nog fundera igenom de här en och två gånger för i slutänden är beslutet ditt.

• Sebastiána

Jag hört samma sak tidigare: killar som är helt "normala" och hyggliga som blir som förbytta när man gifter sig. De blir possessiva och är rädda att frun plötsligt ska lämna dem eller vara otrogna.

• Sebastiána

Inget ursäktar att man slår sin fru på bröllopsnatten och kallar henne hora!

Kanske har förhållandet varit på väg utför en tid utan att du märkt det eftersom du varit upptagen med bröllopsplaner? Ni har varit ihop i 2 år, dvs ni hade bara varit ihop i 1 år innan du började planera bröllopet. Detta gjorde du också helt själv. Kände han kanske att allt gick för fort?

Men som sagt, inget ursäktar vad han gjort och jag tror faktiskt att det ska mycket till för att ert förhållande ska funka. Att en sådan sak händer redan på bröllopsnatten bådar inte gott alls!!!

• Miss Biii

Jag har hört någongång, någonstans, ayy en man som slagit en gång med all sanolikhet gör det igen. Hur berusad/full man än är så slår man inte sin fru, då är man inte normal. Han behöver hjälp, och iom det behöver ju du det oxå. Kontakta en kvinnojour. Du ska inte vara gift med honom, du förtjänar något bättre. Är så ledsen för din skull, ingen ska behöva gå igenom det du genomlider...

Lycka till, tänk på ditt och dina barns bästa!!

Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.