• weddingday

Olycklig gift efter bara 3 veckor.

Jag blev gift för 3 veckor sen och skulle vara lycklig men..
    Planeringen med själva brölloppet tog ca 1år, och det sluttade som ett riktigt sagobröllop, det var uerhört vackert på alla sätt.
    Min make och jag har varit tillsammans i 2år. Han har aldrig varit romantisk på något sätt, men vi har haft det bra och hjälpt veran med allt.
    Nu efter brölloppet har han blivet alls sämre?? med att visa känslor. Han kan gå dagor var han inte röra mig 1procent, inte kramar, inte pusser ingenting. Jag ligger ensam i sängen och fryser och jätte dåligt av hans beteende. Jag har berättet det för honom, och har har lovt att han skulle ändra sig, men inget händer.
    Det är mig som måste kramma osv, han ger INGET tillbaka, vad skall jag göra, jag håller inte detta ut.
    Är inte långt bort från att begära skilsmässe. Överreagera jag?

• Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.
  • älskarlivet

Har du pratat med din man om detta?
    Kommunikation är a och o..

• madde2444

nej du överreagerar inte hade det sj så och det gick bara utför brukar ju oftast bero på något

• mme Plantier

prata med varandra! Det är ju enda sättet att lösa situationen för er del.

• Augusti2010

Som sagt, det brukar oftast bero på något. Om han helt plötsligt inte visar någon kärlek, och han gjort det tidigare, måste något vara fel. Ta reda på vad! Och nöj dig inte med att höra att han tänker bättra sig, för det går inte att lösa problem om man inte vet orsaken. Något är det ju som fått honom att ändra beteende, och det är din rättighet att få veta vad. När ni vet orsaken till hans beteende kan ni tillsammans jobba på en lösning.

• weddingday

Jag har pratat och pratat och pratat, och vi båda två är jätte trötta på detta. Han säger hela tiden, att han vet att han är dålig på att visa känslor, men om man inte kan visa känslor för den man älskar så vet jag inte. Jag har sagt till honom att så som vi har det nu, det går bara inte. Reaktionen från honom är att han blir sur, och intet händer.
    Det är alltid mig som visar känslor för honom och det är jag trött på. Det känns som om han inte vill ha något med mig att göra. När jag så fråger honom om han har tröttnad på mig säger han nej. Han pusser mig inte när han lägger sig tex. han bara lägger sig med ryggen till mig. Vet ej vad jag skall göra. Detta förstöra totallt mitt självförtroende.
    Förstår ej hur han kunna säge ja till mig i kyrkan för 3 veckor sen när han inte känner något för mig. Förstår ej heller inte att han inte förstår att man inte kan behandle sin partner på detta sätt.

• älskarlivet

Men visade han känslor innan bröllopet?

• MulleNuh

Va jobbigt det låter.. Kanske ni gifte er lite för snabbt? Kanske han är sån där? Är ju hiskligt svårt att ndra på någon.. Ja det hör kanske inte hit.. Om du har pratat pratat pratat och inget har hänt så vette sjutton.

Kanske du får acceptera att han inte är en kramig person bara? Om du kan acceptera att han ÄR sån så kommer du kanske må bättre!

• olof

Las min trad 'Att gifta sig for tidigt'... Kan ju vara 2 ars krisen nar hormonerna och noradrenalinet upphor, det tar ca tva ar... Kan ju ocksa bero pa vad du hade for forestallningar om aktenskapet och hur 'extra puttenuttigt' det skulle vara just efter brollopet? Han kankse hade en annan uppfattning - nu har ni slavat med det romantiska i ett ars tid, och nu vill han ha en liten paus fran det... Hur gamla ar ni?

• weddingday

Han har aldrig varit bra på att visa känslor, men efter brölloppet har allt blivet mycket sämre.
    Han säger att orsaken till hans beteende är dålig ökonomi, men det får ju inte gå ut över mig 100procent värje dag. jag stötter honom i allt, han stötter ochså mig, men vill inte ha med mig att göra personligt. Jag känner mig ful och usexig, men vet dock änså länge att det är jag långtifrån. Orkar ej med denna relation längre.

• Arla79

Har ni varit iväg på någon resa eller gjort något kul tillsammans efter bröllopet?
    Kan ju ha blivit lite för mycket inför bröllopet med planering och allt.

Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.