• weddingday

Olycklig gift efter bara 3 veckor.

Jag blev gift för 3 veckor sen och skulle vara lycklig men..
    Planeringen med själva brölloppet tog ca 1år, och det sluttade som ett riktigt sagobröllop, det var uerhört vackert på alla sätt.
    Min make och jag har varit tillsammans i 2år. Han har aldrig varit romantisk på något sätt, men vi har haft det bra och hjälpt veran med allt.
    Nu efter brölloppet har han blivet alls sämre?? med att visa känslor. Han kan gå dagor var han inte röra mig 1procent, inte kramar, inte pusser ingenting. Jag ligger ensam i sängen och fryser och jätte dåligt av hans beteende. Jag har berättet det för honom, och har har lovt att han skulle ändra sig, men inget händer.
    Det är mig som måste kramma osv, han ger INGET tillbaka, vad skall jag göra, jag håller inte detta ut.
    Är inte långt bort från att begära skilsmässe. Överreagera jag?

• Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.
  • SaraPayam

Hej

Jag tror dessvärre att du har gift dig med själva bröllopet & inte din man....tyvärr....

Hoppas att det löser sig

• weddingday

Hej igen!
    Jag är norsk, min man är svensk.
    Nej, jag giftade mej inte med själva brölloppet MEN MED HONON!
    Jag har varit ihopp med honom i 2år, och vet allt om hans företag samt hans ökonomi, OCH HAR ACCEPTERAT HANS SITUATION.
    Har hjälpt honom båda fysisk och psykisk i dessa två, vilket i sin tur har resulterat i 4 skader grundet för hårt arbete.Detta har jag lagt nästan av med nu, därför arbetet i hans verksamhet är för tungt för mej.Jag tar hand om allt innanhus, trädgården samt 3 barn.
    Vor fina fina bröllop gjorda jag mest för hans skuld, att han och jag skulle ha något finnt att minnes. jag är i en sort bröllopskoma fortfarande, men någonting har hänt..
    På bröllopsnatten hade han druckit något för mycket, han gav mej plötsligt en öranfil och jag blev kallad hora. Detta är första gång han har gjort något sånt, och jag blev självklart alldeles chokerad. Detta har inte hänt sen, och han har sagt många gångar förlåt.
    Är där någon av er där har prövt något liknande? Det känns som om hela bröloppet blev förstört denna natt, jag fatter ingenting. Vi har pratat och pratat efter bröloppet, jag fortsätter med att ge kärlek till honom värje dag, men mina krafter har nästan tagit slut.

• Mörk Ängel

Om du inte är något troll här...(Vet inte varför, men det låter lite osannolikt) så skulle jag absolut inte vara kvar i den relationen om han kallat dig för hora och dessutom slagit dig. Jag hade avslutat relationen natten det hände.

• weddingday

Jag vet det låter totallt osannolikt, men det är sannt tyvärr!!
    Hela bröloppet har blivit svart på en gång, vor fina bröllop som var som en saga.
    Nu är det så, att jag bor i hans hus, och mina barn har börjat skolan här så det är inte så lätt bara att gå.
    Jag fatter honom inte. Han har aldrig gjort eller sagt sånt förut, det känns jätte hemsk och detta var ju på bröllopsnatten.
    Jag har prövt att sökt svar på nättet, men får ingen. Där handlar det om tex muslimer där blir slagna på bröllopsnatten.
    inte en svensk artikel har jag hittat. Han fortsätter ju ochså med att vara utrevlig (kall) om du har läst vad jag har skrivet innan idag. Dom flesta som har get svar har sagt att jag skulle ge honom tid, men skall han verkligan ha det??

• Troll1

Hmmmm.....

Ok, jag heter Troll1, men jag förstår vad du menar. Börjar undra jag med. Om det inte är ngt "troll" så sök proffesionell hjälp.

• weddingday

Han vill inte söka proffesionell hjälp, inget är fel på honom, men jag låter allt gå ut över honom tycker han. Det gör jag inte, är alltid snäll och hjälpsam samt kärleksfull men det löser inget. Jag tänker själv att söka hjälp. Har många fråger som jag måste ha besvaret. Jag vet mycket väl att män och kvinnor känslomässigt är olika, men ingen kan väl leva på detta sätt förevigt.

• Bumlis

Förlåt, du menade säkert väl, men det var väl lite onödigt plumpt skrivet?

SaraPayam skrev 2008-11-18 15:09:37 följande:
    Hej Jag tror dessvärre att du har gift dig med själva bröllopet & inte din man....tyvärr....Hoppas att det löser sig
  • Bumlis

Stackare, jag känner med dig. Det är svårt att "hjälpa" någon som inte ser att det är något som är fel. Det är aldrig ok att slå någon och kalla dem för öknamn. Du måste vara rädd om dig själv, för dina barns skull. Bra att du vill söka hjälp, om än själv. Det är en början.

weddingday skrev 2008-11-18 17:13:00 följande:
    Han vill inte söka proffesionell hjälp, inget är fel på honom, men jag låter allt gå ut över honom tycker han. Det gör jag inte, är alltid snäll och hjälpsam samt kärleksfull men det löser inget. Jag tänker själv att söka hjälp. Har många fråger som jag måste ha besvaret. Jag vet mycket väl att män och kvinnor känslomässigt är olika, men ingen kan väl leva på detta sätt förevigt.
  • weddingday

Det sista jag skriver här är:
    Lära att känna din partner mycket väl innan att du tänker att gifta dig. Jag hoppas för ALLA som giftar sig, att de inte kommer i en liknande situation som min.

• Augusti2010
    weddingday skrev 2008-11-18 17:06:43 följande:
    Dom flesta som har get svar har sagt att jag skulle ge honom tid, men skall han verkligan ha det??
    Jag tror att de flesta svar i denna tråd hade sett annorlunda ut om man vetat att han slagit dig och kallat dig hora. Tycker för övrigt också att det låter märkligt att gå ut med en sån här story i ett sånt här forum, men om det stämmer ska du givetvis aldrig tolerera ett våldsamt beteende. Ingen tid i världen hjälper mot sånt, det brukar bara bli värre.
Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.