• weddingday

Olycklig gift efter bara 3 veckor.

Jag blev gift för 3 veckor sen och skulle vara lycklig men..
    Planeringen med själva brölloppet tog ca 1år, och det sluttade som ett riktigt sagobröllop, det var uerhört vackert på alla sätt.
    Min make och jag har varit tillsammans i 2år. Han har aldrig varit romantisk på något sätt, men vi har haft det bra och hjälpt veran med allt.
    Nu efter brölloppet har han blivet alls sämre?? med att visa känslor. Han kan gå dagor var han inte röra mig 1procent, inte kramar, inte pusser ingenting. Jag ligger ensam i sängen och fryser och jätte dåligt av hans beteende. Jag har berättet det för honom, och har har lovt att han skulle ändra sig, men inget händer.
    Det är mig som måste kramma osv, han ger INGET tillbaka, vad skall jag göra, jag håller inte detta ut.
    Är inte långt bort från att begära skilsmässe. Överreagera jag?

• Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.
  • Miafiahallonfjärt

Ojoj.. låter riktigt tungt! Lider med er och låter mer än "bröllopskoma". Ville ni verkligen gifta er för att leva ihop eller blev bröllopet under resans gång bara ett gemensamt projekt? Lätt att det blir det Har dock ett boktips som borde vara obligatoriskt i alla äktenskap Kärlekens fem språk av Gary Chapman. Otroligt bra och har räddat många äktenskap.

GE INTE UPP!

• weddingday

Vi är inte unge, 36 och 40.
    Jag har sagt gång på gång att han måste ändra sig. Inte mycket bara liten. Jag vill ha att han beviser överför mig att han värdsätter mig som kvinna, har ochså get honom tips och råd, men inget händer. Han säger att jag överreagerar, men om man som par inte har något samliv, är där ju ingen grund till att leva ihopp.

• mme Plantier

jag måste få säga att det känns lite som om problemen fanns innan bröllopet också.. Kanske var ni så uppfyllda av all planering att ni inte hann se att problemen kom smygande?

• MulleNuh

Alltså jag vill inte låta neggo på något sätt, men varför gifte du dig med honom om du hela tiden fått tjata på att han måste ändra sig?

weddingday skrev 2008-11-18 11:20:04 följande:
    Vi är inte unge, 36 och 40.Jag har sagt gång på gång att han måste ändra sig. Inte mycket bara liten. Jag vill ha att han beviser överför mig att han värdsätter mig som kvinna, har ochså get honom tips och råd, men inget händer. Han säger att jag överreagerar, men om man som par inte har något samliv, är där ju ingen grund till att leva ihopp.
  • Brudgummarna

Om jag var knäckt av ekonomiska bekymmer och säkert trött efter alla bröllopsbestyr så skulle det kännas väldigt tungt om min nyblivna maka redan tre veckor efter bröllopet började tjata på mig att ändra egenskaper som jag alltid haft och jag skulle nog fundera varför jag gift mig med någon som inte älskar mig för den jag är.

Att han gift sig med dig är väl ett tecken tusen gånger större än pussar och kramar att han älskar dig?

Om du utan tjat visar att du uppskattar honom för den han är utan att direkt kräva motprestationer från honom så tror jag att han nog börjar mjukna upp om några veckor eller månader.

Lycka till.

• weddingday

Det är bara mig som har plannerat brölloppet, han gjorda inget eller vad kan jag säga "nästan intill ingenting". Vi skall inte åka ivägg någonstands just nu. Om vi gjorda ville han inget ha emot om vi hade två ölika hotellrum.
    Jag älskar min man och vill göra allt för honom, men när han inte get mig något tillbaka blir jag arg och kall emot honom på småningen.
    Vet ej om han spelar ett spel för att jag skall skilja mig från honom, vem vet?

• MulleNuh

Detta låter inget vidare positivt eller som en bra start heller för den delen.

weddingday skrev 2008-11-18 11:28:06 följande:
    Det är bara mig som har plannerat brölloppet, han gjorda inget eller vad kan jag säga "nästan intill ingenting". Vi skall inte åka ivägg någonstands just nu. Om vi gjorda ville han inget ha emot om vi hade två ölika hotellrum.Jag älskar min man och vill göra allt för honom, men när han inte get mig något tillbaka blir jag arg och kall emot honom på småningen.Vet ej om han spelar ett spel för att jag skall skilja mig från honom, vem vet?
  • Miss Biii

Jag lider med dig. Låter hemskt!! Men prata mer, få honom verkligen att förstå hur ledsen du är. Om han då älskar dig så borde du ju få en reaktion, det är ju mänskligt, även om man inte är bra på att visa känslor så måste man ju göra nått om man får höra att sin älskling mår dåligt. Stackare, hoppas verkligen det löser sig för dig. Har du någon bra och nära vän som kan stötta dig som du kan prata m oxå, så du inte känner dig så ensam?

• mme Plantier

Då hade jag spelat hans spel och skilt mig..
    Kanske har han aldrig varit direkt sugen på att gifta sig, verkar inte så. Han kanske bara inte satte stopp i tid då planeringen drog fart..

• Ore

Jag förstår att det är jobbigt, men frågan är också hur han visar sin kärlek, och om du ser det. Min man köper inte blommor till mig, men har ser till att reservdunken med bensin är fylld, att trasiga lampor byts ut och sådana grejer. Så jag har fått lära mig att se detta...

Kanske finns det sådant han gör, som du kanske kan uppmärksamma bättre. Du kan också fundera över varför du har så stort behov av bekräftelse. Hur ofta behöver han "bevisa" att han värdesätter dig? Och hur gör han det?

Svar på tråden Olycklig gift efter bara 3 veckor.